Kanaalplan in functie van het kerstakkoord

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Kanaalplan in functie van het kerstakkoord

Bericht door Timdh »

Hallo,

in december, bij het zogenoemde 'kerstakkoord', kregen we het heugelijke nieuws dat er extra manschappen zouden bijkomen voor het kanaalplan van minister Jan Jambon.
Ondertussen werden reeds verschillende inspecteurs gedetacheerd. Tevens zou er een nieuwe directie bewaking en bescherming komen met militairen die zouden doorstromen naar het agentenkader.
Het agentenkader zou op zijn beurt gewijzigd worden naar vrijwillige bewapening met meer bevoegdheden. Op de website van vsoa kan ik een artikel terugvinden waarbij eind februari alles zou onderhandeld worden en doorgestuurd naar het kernkabinet.

Nu bijna maart is er nog altijd geen nieuws ivm met dit topic. Rekening houdende dat het kernkabinet niet samenkomt in de krokusvakantie zou ik willen vragen of er mensen zijn die misschien iets meer weten?
Uit goede bron binnen de politie Brussel heb ik vernomen dat er 200 agenten bijkomen dit jaar in onze hoofdstad, zonder de militairen meegerekend. Een afbouw van het kader zoals omschreven in andere topics op dit forum kloppen dus niet.

Ikzelf heb reeds alle proeven doorlopen. Bij de rekrutering krijg ik het antwoord dat mijn dossier ter goed- of afkeuring ligt bij de directeur van rekrutering en selectie. Ik vrees dus (wat wel normaal is) dat ze aan het afwachten zijn wat er nu juist met dit kader gaat gebeuren. Weetjes of personen die denken in het zelfde schuitje te zitten zijn altijd welkom.

Inschrijving: 01/10/2014
Eerste proef: vrijgesteld
Fysieke proef: geslaagd 12/10/2014
Persoonlijkheidsonderzoek: 02/2015
Selectiecommissie: 05/2015
Bericht slagen deliberatiecommissie: 07/2015
Medische keuring: 08/2015
Medische goedkeuring 12/2015
Bericht van slagen: ?????? wachten...
BUTTON_POST_REPLY