Politiepatrouille in Anderlecht aangevallen door 20-tal jongeren

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Politiepatrouille in Anderlecht aangevallen door 20-tal jongeren

Bericht door L0k1- »

Een 20-tal jongeren heeft gisteren in Anderlecht een politiepatrouille belaagd en aangevallen. De politiewagen raakte daarbij beschadigd maar er vielen geen gewonden. Dat melden de kranten La Libre Belgique en La Dernière Heure en het bericht wordt bevestigd door de lokale politie Brussel-Zuid.
Het incident vond gisteren plaats omstreeks 19.30 uur op de hoek van de Jorezstraat en de Kliniekstraat in Anderlecht, vlak bij het metrostation Clémenceau.

"Een van onze patrouilles was ter plaatse gegaan voor een diefstal van een portefeuille", zegt politiewoordvoerster Marie Verbeke. "Ter plaatse werd de politiewagen omsingeld door een 20-tal jongeren die tegen het voertuig begonnen te slaan en te stampen. Daarbij sneuvelde een zijruit, een achterruit en een achteruitkijkspiegel. Onze agenten en het slachtoffer van de diefstal zijn kunnen wegrijden en zijn ongedeerd gebleven. Er is nu een onderzoek geopend naar de daders."
Is dinsdag gebeurd en nu gisteren is er een nieuw incident geweest, maar precies niets nieuwswaardig genoeg, ook al is er een collega gewond geraakt. Gaat een hete herfst/winter voor ons worden.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politiepatrouille in Anderlecht aangevallen door 20-tal jongeren

Bericht door VRS »

Hoe vaak krijgen jullie in 't Brussels Hoofdstedelijk Gewest met dergelijk geweld te maken eigenlijk? Want inderdaad, het wordt schijnbaar naarstig stil gehouden, dus de rest van het land weet van niks...
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Politiepatrouille in Anderlecht aangevallen door 20-tal jongeren

Bericht door L0k1- »

Ik kan alleen over mijn eigen zone spreken. Dat is op zich met momenten die agressie. Heb nu de nacht gedaan en was uiterst kalm om als voorbeeld te geven.

De reden dat het allemaal niet in het nieuws verschijnt is simpelweg omdat Vlaamse media zich amper iets aantrekken wat er zich afspeelt in Brussel. Het is vooral de Franstalige media die meestal nieuwsfeiten heeft uit het Brusselse. Nu wellicht ook omdat er nu eenmaal meer Franstaligen zijn en die al sneller de Franstalige kranten gaan contacteren.

Nu ik blijf blij met mijn keuze van zone. Het is zeer afwisselend en als ik later terugblik dan kan ik tenminste enkele zalige interventies opsommen en zal ik nooit spijt gehad hebben dat ik daar gewerkt heb. Vooral op het vlak van dieven op heterdaad en achtervolgingen ben ik zeer tevreden met mijn keuze :)
BUTTON_POST_REPLY