Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door DerDritteMann »

@Zoeloe Blij voor jou dat jij er zo over denkt. Maar ik heb mijn mening en ik vind zo een eliteploegje nergens voor nodig, zeker niet in tijden dat veel diensten, eigenlijk heel het korps, moet besparen. Wij mogen amper nog weekenduren presteren, maar wij hebben ook een gezin, kinderen en een hypotheek lopen. Andere diensten mogen dan weer massaal weekenduren kloppen. Waar zit de evenredigheid? Los van dat heb ik al diverse gelijkaardige projectjes in mijn carrière zien opstarten (ik ga er vanuit dat ik al langer dan jij binnen ben), de meeste allemaal een relatief kort leven beschoren. En inderdaad, ik neem 'elite' in de mond omdat de praktijk inderdaad uitwijst dat velen in dergelijke celletjes zich te mooi vinden om 'ordinair' politiewerk te doen wanneer de omstandigheden er naar zijn. Oh nee, want de auto (mogelijk duur en nieuw of ben ik dan weer verkeerd geïnformeerd?) die ze van de ene op de andere dag onder hun gat krijgen moet toch onmiddellijk inzetbaar zijn als er een kalasjnikov opduikt. Terwijl onze diensten al jaren naar een auto vraagt en al ons buitenwerk te voet, met de bus, of bij uitzondering met een oud krel mogen doen dat we eens bij een of andere dienst kunnen loskrijgen.

Stop dus (en nu heb ik het niet tegen jou, maar tegen de politiek en korpsleiding) met deze zever van nog maar eens een celletje binnen een celletje binnen het korps te creëren en zorg eerder dat je een basis in je korps hebt dat goed draait, voldoende middelen en respect krijgt en op een menselijke uurregeling kan draaien. En als men in dat laatste slaagt (wat ik nog nooit geweten heb, maar çoit) én er zijn geen tijden van crisis, kan men misschien eens aan iets anders denken.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Robby »

'k Denk alleszins dat die SRT-ploegen een meerwaarde kunnen zijn binnen de interventie.
Het afschaffen van het BBT is niet aan de orde, zoals ZOELOE zegt.
Er is een duidelijke afbakening wat PROA-SRT doet en BBT.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door nielsvl »

Iemand wat meer info over het SRT Team? Hoeveel leden, waaronder het zit en of er plaatsen vrij komen in de volgende mobiliteiten?
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door DerDritteMann »

Robby schreefCOLON'k Denk alleszins dat die SRT-ploegen een meerwaarde kunnen zijn binnen de interventie.
Ik hoor graag van je wat hun daginvulling gaat zijn...
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Myny »

Kijk gewoon naar de cijfers wat een gelijkaardige dienst zoals bv de BAA in Brussel kan voorleggen. Dit spreekt voor zich.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Eric »

DerDritteMann schreefCOLON
Robby schreefCOLON'k Denk alleszins dat die SRT-ploegen een meerwaarde kunnen zijn binnen de interventie.
Ik hoor graag van je wat hun daginvulling gaat zijn...
Zij PROActief rondrijden en jij eerder de SRT-opdrachten (Saai/Routinematig/Traag). Zoals het in Brussel ook gaat.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door DerDritteMann »

Myny schreefCOLONKijk gewoon naar de cijfers wat een gelijkaardige dienst zoals bv de BAA in Brussel kan voorleggen. Dit spreekt voor zich.
Ah ja... was ik vergeten. De alleszeggende statistiekjes waarmee elke dienst wordt opgehemeld tot een superdienst :mrgreen:
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door SHERIFF »

DerDritteMann schreefCOLON Ah ja... was ik vergeten. De alleszeggende statistiekjes waarmee elke dienst wordt opgehemeld tot een superdienst :mrgreen:
zoals APO- en kantschriften statistieken ?
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Myny »

Anders even enkele stagedagen aanvragen. Kun je met je eigen ogen zien hoe ze tewerk gaan. Triestig hoe je hier u collega's afbreekt.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door DerDritteMann »

Myny schreefCOLONAnders even enkele stagedagen aanvragen. Kun je met je eigen ogen zien hoe ze tewerk gaan. Triestig hoe je hier u collega's afbreekt.
Ten eerste is het uW collega's, ten tweede breek ik de statistieken af. Je moet goed lezen, dat is een deel van je beroep :-)
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Myny »

DerDritteMann schreefCOLON
Myny schreefCOLONAnders even enkele stagedagen aanvragen. Kun je met je eigen ogen zien hoe ze tewerk gaan. Triestig hoe je hier u collega's afbreekt.
Ten eerste is het uW collega's, ten tweede breek ik de statistieken af. Je moet goed lezen, dat is een deel van je beroep :-)
Net zoals een onderliggende of achterliggende toon doorzien.
Soit, discussie zonder einde. Hopelijk ben je even gemotiveerd op het terrein als leden van desbetreffende diensten.
Gelukkig heeft de grote meerderheid van de collega's wel het respect (en bewondering) ten aanzien van het werk wat deze verrichten.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
Jens.
Aspirant
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 14:42

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Jens. »

Een van de mogelijke wapens van de SRT's.
http://www.tijd.be/politiek_economie/be ... 1439805087
AINP
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door SHERIFF »

dat is geen primeur voor Antwerpen. Er zijn al zones die zo een wapen bezitten. Ik ben benieuwd of de vergunningen nu ineens wel in orde gaan geraken
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Robby »

nielsvl schreefCOLONIemand wat meer info over het SRT Team? Hoeveel leden, waaronder het zit en of er plaatsen vrij komen in de volgende mobiliteiten?
Er staan plaatsen open.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Eric »

http://flvpd.vtm.be/videocms/nieuws/201 ... 022111.mp4

2 ploegen voor gans Antwerpen maar sowieso binnen de 3 minuten ter plaatse...
BUTTON_POST_REPLY