Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door L0k1- »

Er is een schietpartij geweest in het gebouw van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo, in de Franse hoofdstad Parijs. Het parket van Parijs bevestigt dat er elf doden en tien gewonden zijn gevallen. Gemaskerde mannen hebben het vuur geopend. Ze waren gewapend met machinegeweren en konden ontkomen.
Veel informatie is nog niet beschikbaar. Het parket bevestigt dat er elf doden zijn gevallen, onder wie twee politieagenten.

Op Twitter is een foto gepost waarop duidelijk te zien is dat de aanvallers een politievoertuig onder vuur nemen nadat ze het gebouw van Charlie Hebdo hebben verlaten.

President François Hollande is momenteel op de plaats van de aanslag. Hij heeft het over een "walgelijke aanslag".

Vanmiddag is er crisisoverleg. De Franse regering heeft het waakzaamheidsniveau voor de regio Parijs verhoogd naar het hoogste niveau.

"Ziekelijk"
Intussen lopen ook de eerste reacties binnen. De Britse premier David Cameron noemt de aanslag ziekelijk. "Groot-Brittannië en Frankrijk staan zij aan zij bij de strijd tegen terrorisme", zegt Cameron.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2201599

Hopelijk krijgen ze de daders snel te pakken.. En dit allemaal voor enkele stomme cartoons...
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door L0k1- »

video van getuigen op dak: http://www.francetvinfo.fr/faits-divers ... 90543.html

Foto als ze naar politievoertuig vuren: https://pbs.twimg.com/media/B6vqW0yCQAEbVGk.jpg
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door GDR »

Beelden van de executie van de Franse collega...

http://www.liveleak.com/view?i=bc6_1420632668
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door L0k1- »

de familie vraagt om de beelden niet meer te verspreiden, dus ik weet niet of we uit respect de link kunnen weghalen?
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door Eric »

Confrontatie met de eerste patrouille



Wat zouden jullie doen in zo een geval? Zou een zwaardere bewapening jullie wél de confrontatie doen aangaan?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door vdv »

ik zou hetzelfde doen wegens geen alternatief.

Met gelijkaardige wapens gaan wij nog niet de risico's nemen die zij nemen:
1. kans op onschuldige slachtoffers door verdwaalde kogels
2. zij hebben niets te verliezen omdat ze willen sterven als martelaar, dus gaan ze bruut in de aanval
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door Eric »

Wat ik mij dan ook afvraag: als je zo een oproep van een schietpartij of een hold-up krijgt, rijd je dan met de interventiewagen tot aan het adres? Of laat je je wagen dan achter een hoek staan en ga je te voet verder? In een auto zit je beter beschermd maar zo een wagen valt dus wel hard op en je kan dan moeilijk uitstappen eenmaal ze beginnen te vuren.

Het valt mij op dat men altijd zo dicht mogelijk tot bij die interventie wil rijden. Dat wordt dan toch echt een doodskist, zo een combi?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Elf doden bij aanslag tegen Charlie Hebdo in Parijs

Bericht door vdv »

pro's en contra's afwegen, afhankelijk van situatie tot situatie. Verdere details, welke bvb, mogen we hier niet meedelen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY