Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Bericht door L0k1- »

Tijdens de nieuwjaarsnacht zijn in de Jorezstraat, vlakbij metro Clemenceau, in Anderlecht vijf voertuigen in brand gestoken. Dienstdoend burgemeester Fabrice Cumps (PS) spreekt van gratuit vandalisme.

De Jorezstraat aan metro Clemenceau (© google)
Dat meldt La Capitale. Bij de uitgebrande voertuigen zijn zowel auto’s als brommers.

De daders konden nog niet gevat worden.
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/v ... anderlecht

En het was toch zo rustig in Brussel volgens de VRT en VTM.... Nochtans is dit al elk jaar zo bij oudejaar... Zelf heb ik stenen naar mijn hoofd gekregen op het einde van de dienst.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Bericht door VRS »

Ze vinden dat misschien een 'faits divers'...
Inderdaad nogal verbazend dat voertuigen in brand steken (en stenen smijten) nog zelfs niet echt wordt genoemd in de media (niet dat het altijd negatief moet zijn i.v.m. Brussel, maar het is evenmin normaal gedrag).
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Bericht door L0k1- »

Het is me al opgevallen dat de Vlaamse media amper aandacht geeft aan Brussel. Ik kan tientallen interventies opsommen die nieuwswaardig zijn, maar waar ik nooit iets van heb gezien in de Vlaamse media. Je gaat af en toe wel iets terug vinden in Franstalige media, zoals DHnet.be, RTL of La Capitale.

2 jaar geleden heb ik oudejaarsnacht gedaan en wat ik toen heb meegemaakt had ik nog nooit gezien, je dacht ff dat je in één van de voorsteden van Parijs zat.... Maar wat zag je dan op het nieuws de volgende dag? "Er is wat illegaal vuurwerk in beslag genomen in Brussel Stad, maar voor de rest is alles kalm verlopen in de regio Brussel!"
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Bericht door VRS »

Heb hetzelfde gevoel... geen enkele ervaring met Brussel weliswaar, maar soms ga ik eens op de sites van Brussel Nieuws, TV Brussel of de Vlaamse kranten kijken naar nieuws uit Brussel en daar zie je dan een artikel(tje) gewijd aan zaken die in feite nationaal televisienieuws zouden mogen zijn.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Vijf voertuigen in brand gestoken in Anderlecht

Bericht door L0k1- »

na 6 dagen is er eindelijk iets van op het VRT nieuws verschenen :|
Op oudejaarsavond werden in de Brusselse gemeente Anderlecht twee wagens, twee motorfietsen en een schoolbus in brand gestoken. De politie kon één verdachte, een 15-jarige jongen, oppakken maar die werd korte tijd later al vrijgelaten bij gebrek aan bewijs. Dat meldt de krant La Capitale en wordt bevestigd door het Brusselse parket en de lokale politie Brussel Zuid.
De brandstichtingen vonden rond 21.00 uur plaats in de Clémencaeau-wijk in Anderlecht. Toen de politie door de wijk patrouilleerde, ging een groep jongeren in de Jorezstraat op de loop.

Eén van de jongeren verschool zich in een snackbar maar kon daar worden opgepakt, al probeerde hij nog andere jongeren aan te zetten tot relletjes. De politie vermoedt dat de jongeman minstens één van de uitgebrande voertuigen in brand heeft gestoken maar zelf ontkende de jongeman dat met klem.

Naar eigen zeggen was hij enkel op de loop gegaan voor de politie omdat zijn vrienden dat ook deden. Na verhoor werd de jongen vrijgelaten. Het onderzoek naar de brandstichtingen gaat voort.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2200868

Nu natuurlijk mooi te laat en ergens verdoken op hun site, zodat het geen groot nieuws meer is :roll:
BUTTON_POST_REPLY