Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Outsync
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2014, 13:08

Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Outsync »

Bron: nieuwsblad


Selor, het rekruteringsbureau van de federale overheid, heeft woensdag vacatures uitgestuurd voor zevenhonderd bachelors, waarvan er honderdvijftig onmiddellijk aan de slag zouden kunnen bij de federale overheidsdienst Financiën. Net vandaag raakte echter bekend dat de federale regering een aanwervingsstop afkondigt voor de rest van het jaar.

‘De FOD Financiën werft 700 bachelors aan’, zo stuurde Selor woensdag uit. Het gaat om honderdvijftig nieuwe aanwervingen die ‘meteen aan de slag’ kunnen, aangevuld met vijfhonderdvijftig reserveplaatsen.

Begrotingsminister Olivier Chastel en staatssecretaris voor Ambtenarenzaken Hendrik Bogaert stuurden woensdag echter een omzendbrief rond die een onmiddellijke aanwervingsstop afkondigt bij de federale overheid, om te vermijden dat de begroting van 2014 ontspoort nu het Planbureau uitgaat van een lagere economische groei.

De honderdvijftig onmiddellijke aanwervingen zullen dus ‘zeker met minstens een paar maanden opschuiven’, bevestigt woordvoerder Francis Adyns van Financiën. Al nuanceert hij dat de betrokkenen wellicht sowieso ten vroegste in december aan de slag hadden kunnen gaan.

550 reserveplaatsen

Hoe snel de zevenhonderd vacatures - waaronder dus vijfhonderdvijftig reserveplaatsen - effectief ingevuld zullen worden, is voorlopig onduidelijk. ‘Dat blijven de behoeftes van de FOD Financiën door natuurlijke afvloeiingen, maar we zullen moeten afwachten’, aldus Adyns. ‘Tot nu toe was de vervangingsratio twee op vijf, maar misschien gaat dat naar één op vijf of zelfs nul op vijf in de eerstkomende tijd?’

Voor honderdzeventig anderen die eerder al zijn aangenomen en die in oktober bij Financiën zouden starten, verandert de omzendbrief niets. ‘Zij zullen gewoon in dienst kunnen treden’, aldus nog Adyns.


------------

Heeft er iemand een idee in hoeverre dit gevolgen heeft voor de aanwervingen bij de geïntegreerde politie? Zo is de opleiding bijvoorbeeld federaal en dat geld moet toch ook van ergens komen of zijn dit aparte budgetten?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door VRS »

Ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat speciale diensten van de overheid (zoals de politie) apart beschouwd worden van de gewone 'administratie' (overheidsdiensten, agentschappen, parastatalen, etc.). De politie heeft een eigen rekruteringsdirectie (dus niet Selor) en is ook echt een vrij losstaande organisatie op zich.
Dus deze beslissing is denk ik niet meteen van toepassing op de politie, maar een beslissing tot vermindering van de aanwervingen bij de politie kan misschien ook wel nog genomen worden.
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Arne_- »

Spijtig genoeg is er bij de poltie ook een stop.. Normaal zou ik in december starten, deze gaat niet door. Er wordt ook niemand nieuw meer toegelaten tot de opleiding van oktober. Iedereen die voor oktober is ingeschreven, kan beginnen. Mits er voldoende inschrijvingen zijn. Dit werd mij daarstraks aan de telefoon door de DSR meegedeeld.... Spijtige zaak.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Kevin_Fox »

Arne_- schreefCOLONSpijtig genoeg is er bij de poltie ook een stop.. Normaal zou ik in december starten, deze gaat niet door. Er wordt ook niemand nieuw meer toegelaten tot de opleiding van oktober. Iedereen die voor oktober is ingeschreven, kan beginnen. Mits er voldoende inschrijvingen zijn. Dit werd mij daarstraks aan de telefoon door de DSR meegedeeld.... Spijtige zaak.
ma fuck zeg :shock:
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door slisse »

het instapformulier is ook offline gehaald. Geen goed nieuws voor de mensen die zich nog moeten inschrijven :s

http://www.jobpol.be/home/inspecteur_indiensttreding
https://adobeformscentral.com/?f=xX1RUzPwwcNHIcYpwfw8iQ
cisse
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 10:14

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door cisse »

Menen jullie dit nu?
Pfff ik wou mij volgende week gaan in te schrijven
Das .....
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door slisse »

cisse schreefCOLONMenen jullie dit nu?
Pfff ik wou mij volgende week gaan in te schrijven
Das .....
Voor de selectieproeven kan je je nog steeds inschrijven.
De instapmodule voor in oktober te starten hebben ze offline gehaald.
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Arne_- »

Vind het ook zeer jammer... Ik zal nu werk moeten zoeken tot volgende opleiding. Dit gaat niet makkelijk zijn, want ik kom pas van het middelbaar... Echt spijtig...
cisse
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 10:14

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door cisse »

Nee nee ik heb al mijn proeven al gedaan.
Ik verwacht morgen of maanda mijn papieren om mij in te schrijven.
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Arne_- »

Ik heb mij ingeschreven midden september 2013, mijn laatste proef was midden maart en hier had ik het slagen van ontvangen eind maart. Dus sinds eind maart wacht ik al op de papieren :) het is heel spijtig... Maar je kan er niets aan veranderen, hoe boos je ook wil worden. De nieuwe regering wil besparen. Dan nog maar wachten op de papieren en inschrijven voor de volgende opleiding, hopelijk in juni.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door VRS »

Wow, dit is toch wel drastisch. Had ik nu niet meteen verwacht.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Kevin_Fox »

ik heb dus ook gebeld, en Arne heeft gelijk.
Toch enige nuance:
Dit is tot begin januari.
Voorts denk 'k dat o.a NV-A die aanwervingsstop bij de politie zal laten vallen, dit staat ook letterlijk in hun standpunten, op andere ambtenarij zal die wel van toepassing blijven.
Voor de mensen die met de selectieprocedure bezig zijn (zoals ik) is er op zich geen drama, want je moet sowieso nog de selectie doen én slagen.
Het lijkt me trouwens ondenkbaar om bvb 6 maand tot 1,2,3 jaar geen aanwervingen meer te doen, althans dat is te horen bij het politiepersoneel.
Voorts mogen we ook niet vergeten dat er nog een vakbond bestaat ook die dit hele "boeltje" met argusogen volgt, er is zelf al een stakingsaanzegging afgekondigd.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door slisse »

Indien ze die aanwervingsstop bij de politie lang aanhouden zitten we binnenkort met serieuze tekorten.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door VRS »

Ook ik heb daarjuist gebeld naar DSR en vernomen dat er effectief een wervingsstop is en dat iedereen die de uitnodigingsbrief (om de opleiding te starten) heeft gekregen mag beginnen. Ik zou nog teruggebeld worden voor een volledig antwoord op m'n vragen, dus ik ben benieuwd.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan

Bericht door Kevin_Fox »

Inderdaad Slisse, Hielcom mag jij nog starten?
Serieuze tekorten die sowieso moeten worden aangevuld, dus op termijn zullen ze ons hoe dan ook moeten toelaten.
Alleen zullen we met z'n allen waakzaam moeten zijn naar de verloningen toe lijkt me...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY