22 miljoen te kort om agenten te betalen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door Kevin_Fox »

Commissaris-generaal Catherine De Bolle zegt dat de politie niet meer kan werken zoals het hoort. "Door de administratieve blokkering van kredieten is de politie niet meer in staat om te voldoen aan haar wettelijke verplichtingen", zegt ze in De Standaard en Het Nieuwsblad.
De Bolle heeft berekend dat ze dit jaar minstens 22 miljoen euro te weinig heeft om de agenten van de federale politie te betalen. Het commissariaat-generaal maakte de berekening op basis van de uitgaven van de eerste vijf maanden van dit jaar en stuurde die in juli naar de minister van Binnenlandse Zaken.

Door het gat van 22 miljoen op een totale begroting van 750 miljoen euro vreest commissaris-generaal De Bolle dat de werking van de federale politie in gevaar komt. De Bolle stelt dat men alles geprobeerd heeft om "de noden voor 2014 te realiseren", maar door de administratieve blokkering van kredieten is de politie niet meer in staat om te voldoen aan haar wettelijke verplichtingen, zegt De Bolle in De Standaard en Het Nieuwsblad.

De Bolle stelt in haar nota aan de minister een aantal oplossingen voor om het gat in de politiebegroting te dichten. Daarbij denkt ze aan het terugschroeven van rekruteringen, het bevriezen van de samenwerking tussen federale en lokale politie en ten slotte zouden de overuren beperkt kunnen worden.


Zouden ze effectief stoppen met rekruteren?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binne ... kort_van_2
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door Eric »

Er is een verschil tussen terugschroeven en helemaal stoppen, op federaal niveau dan nog.
HES
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 22:11

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door HES »

Wegens diezelfde besparing schijnt men ook het PLOT te willen sluiten.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door GDR »

HES schreefCOLONWegens diezelfde besparing schijnt men ook het PLOT te willen sluiten.

Onzin. De basisopleiding tot inspecteur van poltie niet meer voorien in het PLOT is niet hetzelfde als de boel sluiten. Er worden daar nog een heleboel andere opleidingen gegeven, niet enkel politionele. PLOT is trouwens een provinciale instelling die de Fedpol niet kan sluiten aangezien zij slechts de faciliteiten ervan gebruiken.
HES
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 22:11

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door HES »

GDR schreefCOLONDe basisopleiding tot inspecteur van politie niet meer voorzien in het PLOT is niet hetzelfde als de boel sluiten.
Klopt, mijn excuses. Ik bedoelde natuurlijk de politie-opleiding stopzetten. :roll:
Josme
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2014, 11:16

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door Josme »

De Bolle stelt in haar nota aan de minister een aantal oplossingen voor om het gat in de politiebegroting te dichten. Daarbij denkt ze aan het terugschroeven van rekruteringen, ...
Dat had ik liever niet gelezen :snif:
Bevestiging van inschrijving AINP: 20/07/2014
Cognitieve vaardigheidsproef: Vrijgesteld
Functioneel Parcours: 05/08/2014
Persoonlijkheidsproef: 03/10/2014
Antecedentenonderzoek: Positief
Interview voor de Commissie: 05/03/2015
Medische geschiktheidsproef: ...
cisse
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2014, 10:14

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door cisse »

ik ook niet,
hoop mij volgende week te kunnen inschrijven
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door Dimitri »

Tja mannen, pensioenleeftijd optrekken en geldtekort. Natuurlijk zal er een wervingsstop komen...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door VRS »

Waarschijnlijk toch eerder een vermindering dan een volledige wervingsstop zeker? Misschien schroeven ze het terug naar 1100 of 1000 AINP's... Nog minder zou echt rampzalig en 'kostelijk' zijn denk ik.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: 22 miljoen te kort om agenten te betalen

Bericht door Dimitri »

Bijna iedereen die ik ken die volgend jaar op pensioen ging, moet er 4 jaar bijdoen. Bovendien zijn er de voorbije jaren al extra aanwervingen geweest om de massale pensioneringsgolf die er zat aan te komen, op te vangen. Een wervingsstop zal inderdaad misschien te veel zijn, maar het zal toch m.i. een grote terugschakeling zijn.

Twee jaar geleden een uiteenzetting gehoord van de Dirju Brugge over de pensioneringsgolf die er zat aan te komen bij FGP Brugge. Als ik het me goed herinner zou daar in de loop van de komende 5 jaar meer dan de helft op pensioen gaan. Sommige zullen al voor de hervorming op pensioen gegaan zijn, anderen zullen tijdig geweest zijn met hun aanvraag. Maar een pak zullen nu toch een heel aantal jaar moeten bijdoen.

Dit alles samen plus het geldtekort bij de federalepolitie en de besparingen bij veel lokale zones... Tja.
BUTTON_POST_REPLY