In het geel...

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: In het geel...

Bericht door GS-Walter »

voila,
zoals ik gevreesd had, liggen de ontwerpen voor een oranje-rood motorpak klaar. Het moet enkel nog goed gekeurd worden.

Wat een kaakslag voor Antwerpen, en al die zones die reeds kozen voor fluo geel!

GrTz ;-)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: In het geel...

Bericht door VRS »

Ondertussen is t nog altijd wachten op de politieke eindbeslissing over geel of oranje...
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: In het geel...

Bericht door GS-Walter »

Inderdaad, dat klopt. Zoals gezegd ligt alles klaar...
Ben s benieuwd of men politiek Europees denkt....

Dus nog ff afwachten op de eindbeslissing.
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

De Vlaamse belastingdienst heeft sinds kort ook moto's. Deze hebben gele striping. De motorrijders hebben een gele helm en jas en een zwarte broek.
Weer iets wat de walen kunnen gebruiken tegen het geel voor de politie .....
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: In het geel...

Bericht door slisse »

Vandaag in het nieuwsblad.
Politie jas vanaf 2017.JPG
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: In het geel...

Bericht door VRS »

Eindelijk een eindbeslissing (ontwerp ziet er wel iets minder uit dan de tweekleurige parka's die je tegenwoordig meestal ziet).
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

die jas voldoet nochtans niet aangezien er te weinig fluo kleur in zit. Om deze reden werden de jongste jaren die lelijke overgooiers met lange mouwen verspreid.

Alles is blijkbaar goed om de walen zeker geen geel te moeten geven ... Arm Belgie
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: In het geel...

Bericht door Jens »

SHERIFF schreefCOLONdie jas voldoet nochtans niet aangezien er te weinig fluo kleur in zit. Om deze reden werden de jongste jaren die lelijke overgooiers met lange mouwen verspreid.

Alles is blijkbaar goed om de walen zeker geen geel te moeten geven ... Arm Belgie
Als deze jas een vervanging kan bieden voor de overgooiers, vind ik het al een stap in de goede richting. Ik hoop dat de jas nu toch goed waterdicht is (zodat die lelijke zwarte vesten niet meer moeten gebruikt worden) en dat het een comfortabele jas is.
Ik vraag me alleen af of iedere zone die effectief zal gebruiken, vermits er al veel zones zelf een dergelijk model hebben geïntroduceerd. En wie zal dat controleren, als een ZC van oordeel is dat hun eigen vesten beter zijn?
Inspecteur van politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: In het geel...

Bericht door VRS »

Het lijkt erop dat dit eerder een ontwerp is voor nieuwe tweekleurige jassen, misschien i.p.v. de huidige tweekleurige van de lokale politie. Omwille van die rechtzaak die er jaren geleden was tussen een firma van tweekleurige jassen en de federale politie, mocht de fedpol geen tweekleurige dragen al die jaren; misschien mag dat nu eindelijk wel weer met het nieuw KB. Ik denk niet dat ze hiermee de oranje verkeershesjes en -mantels willen vervangen (ze zullen op 't kabinet ookvwel gedacht hebben aan de verplichte normen zeker). Maar ja, het blijft koffiedik kijken tot dat het KB gepubliceerd wordt...
slisse
Aspirant
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 21:27

Re: In het geel...

Bericht door slisse »

Ik vraag me dan ook af het nationaal een ding zal worden om de kogelwerende vesten aan te passen. ( Naar het vorige model van de PZ Antwerpen ).
Gebruikers-avatar
NickB0093
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2016, 22:25

Re: In het geel...

Bericht door NickB0093 »

Dus politie Antwerpen gaat zeer binnenkort weer switchen naar de fluo oranje uniformen?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: In het geel...

Bericht door Robby »

Nee. Zeker niet.
Er is gekozen voor oranje om budgetaire redenen. Niet meer, niet minder.
Daarnaast is er een overgangsperiode van 10 jaar voor de korpsen die al geel hadden.
En nu komen er gunstige winden vanuit Brussel die beweren dat men nu toch aan het terugkomen is op dat oranje. (Onderschat de politieke druk niet op de commissie die beslist heeft voor oranje)
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: In het geel...

Bericht door vdv »

Nu gaan de mensen helemaal verward zijn: blauw, geel, oranje. Allemaal juist...
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: In het geel...

Bericht door Vermeulen M »

Ach dat is zoals in Amerika hè. Elke staat zijn eigen uniform :lol:
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
BUTTON_POST_REPLY