Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Sw@tLorD »

Heren, probeer te begrijpen dat niet iedereen alles begrijpt tot men bij de firma is.

Ik vraag me af wat de gevolgen zullen zijn voor de personen van interventie die daar aanwezig waren en hopelijk zal het onderzoek niet gestuurd worden door de media.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door DerDritteMann »

Sw@tLorD schreefCOLONHeren, probeer te begrijpen dat niet iedereen alles begrijpt tot men bij de firma is.
Daar gaat het niet over. Weet je hoeveel maal per dag ik geconfronteerd word met een burger die zijn verhaal kwijt wilt over een of ander slecht politieoptreden? En dan krijg ik zo een blik alsof er van mij verwacht wordt dat ik hen gelijk ga geven. Steeds opnieuw zal die burger van mij het antwoord krijgen dat ik geen commentaar geef op iets waar ik niet bij was. Mensen moeten eens leren hun waffel te houden als ze de feiten niet van op de eerste rij gezien hebben. Burger of politieman.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Lone Ranger »

Mensen moeten eens leren hun waffel te houden als ze de feiten niet van op de eerste rij gezien hebben. Burger of politieman.
Give the man a cigar.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
HES
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2014, 22:11

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door HES »

VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door VRS »

Mijn comment daarop: ongeveer het enige waarin ik echt zou durven geloven is een deftig rapport van het Comité P; niet wat de media brengen, want zoals gezegd is dat te vaak slordig, onvolledig of eenzijdig (en niet alleen bij politiegerelateerde artikels). Niet dat ik daarmee zeg dat de ene partij gelijk heeft en de andere niet, of omgekeerd.
Een onderzoeksinstantie zoals het Comité P is me dunkt het best geplaatst om de ware toedracht uit te vissen.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Eric »

DerDritteMann schreefCOLONMensen moeten eens leren hun waffel te houden als ze de feiten niet van op de eerste rij gezien hebben. Burger of politieman.
Nou, de filmer stond anders wél op de eerste rij dus hij (en daardoor wij) hebben het wel allemaal goed gezien. En op dat filmpje is dus te zien dat er één politieman wel behoorlijk blijft doortikken en trappen waarbij men zich terecht vragen kan stellen over de noodzaak van die trappen. Als dan ook nog eens een paar van die slimmeriken ronduit onprofessionele commentaar gaan geven op hun Facebook-account krijg je miserie. Logisch ook, wie aandacht zoekt met zo een uitspraken (daarvoor dient Facebook toch?) krijgt ook die aandacht.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door GDR »

Eric schreefCOLON
DerDritteMann schreefCOLONMensen moeten eens leren hun waffel te houden als ze de feiten niet van op de eerste rij gezien hebben. Burger of politieman.
Nou, de filmer stond anders wél op de eerste rij dus hij (en daardoor wij) hebben het wel allemaal goed gezien. En op dat filmpje is dus te zien dat er één politieman wel behoorlijk blijft doortikken en trappen waarbij men zich terecht vragen kan stellen over de noodzaak van die trappen. Als dan ook nog eens een paar van die slimmeriken ronduit onprofessionele commentaar gaan geven op hun Facebook-account krijg je miserie. Logisch ook, wie aandacht zoekt met zo een uitspraken (daarvoor dient Facebook toch?) krijgt ook die aandacht.
En heeft u ook GOED GEZIEN wat er voorafgaandelijk gebeurd is, wat niet gefilmd is of in ieder geval niet gepubliceerd werd?
Wat er allemaal werd gezegd? Heeft u dat gehoord? Was u er zelf bij of stond u in de omgeving op het moment van de feiten? Heeft u gesproken met alle partijen om een zo ruim mogelijk beeld te schetsen van wat er eigenlijk gebeurd is?

Laat het woord en onderzoek aan de mensen over die daar mee belast zijn en die iets van de situatie en politiewerk afweten.
Afgaande op de beelden kan ik enkel concluderen dat de situatie uiteindelijk onder controle was, en dat is toch de bedoeling? Of waarom wenst men een tussenkomst van de politie?

Verder heb ik geen commentaar OMDAT IK ER NIET BIJ WAS. Nochtans heb ik meermaals in zulke situaties moeten tussenkomen. Maar u weet blijkbaar perfect hoe men zo'n situatie moet oplossen? Of misschien ook niet?

Schoenmaker, blijf bij je leest.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Eric »

GDR schreefCOLONEn heeft u ook GOED GEZIEN wat er voorafgaandelijk gebeurd is, wat niet gefilmd is of in ieder geval niet gepubliceerd werd?
Wat er allemaal werd gezegd? Heeft u dat gehoord? Was u er zelf bij of stond u in de omgeving op het moment van de feiten? Heeft u gesproken met alle partijen om een zo ruim mogelijk beeld te schetsen van wat er eigenlijk gebeurd is?
Ik zie niet in hoeverre hetgene partijen verklaren over de voorafgaande feiten of hetgene dat werd gezegd of gehoord vooraf, het uitdelen van karatetrappen aan iemand die zich verweert met handen voor zijn aangezicht legitimeert. Kan je mij dat als schoenmaker eens duiden?
GDR schreefCOLONAfgaande op de beelden kan ik enkel concluderen dat de situatie uiteindelijk onder controle was, en dat is toch de bedoeling? Of waarom wenst men een tussenkomst van de politie?
Das zeker dat. Proportionaliteit, wat een gezever, hé? :wink: Goed, man. Goed goed....
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Dimitri »

Dus de schoenmaker herkent ook al karatetrappen?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door vdv »

Hier moeten politiemensen die er (vermoedelijk) niet bij waren verantwoording afleggen over de feiten aan mensen die er zeker niet waren. Kom zeg.

Wees maar zeker dat de betrokken politiemensen zich meermaals zullen moeten verantwoorden: aan hun oversten, aan hun verantwoordelijke geweldbeheersing, aan het parket via het PV, aan het Comité P. Dat zal wel volstaan zeker?

En in het door Yous geciteerde artikel (dat wij idd allemaal moeten kennen) staat nergens dat voetstampen of slaan met blote handen verboden zijn, alhoewel veel mensen dit blijkbaar denken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Eric »

vdv schreefCOLONWees maar zeker dat de betrokken politiemensen zich meermaals zullen moeten verantwoorden: aan hun oversten, aan hun verantwoordelijke geweldbeheersing, aan het parket via het PV, aan het Comité P. Dat zal wel volstaan zeker?
Dat volstaat helemaal niet want noch zo een overste, geweldbeheerser, overheid of zelfs een PV bij het parket lijken in staat een ernstig tuchtbeleid die naam waardig te installeren. De jaarverslagen van de Algemene Inspectie zijn hier in het verleden al zeer duidelijk over geweest. Dat is volgens mij dan ook de reden waarom jan-en-alleman als burger zijn zegje komt doen. Wie zou het anders in zijn plaats op een geloofwaardige manier doen? Waarmee ik niet beweer dat dat finaal beter is of het verschil kan maken. Dat weet jij toch ook met je ervaring?
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Lone Ranger »

Dat is volgens mij dan ook de reden waarom jan-en-alleman als burger zijn zegje komt doen. Wie zou het anders in zijn plaats op een geloofwaardige manier doen?
:lol: :lol:
We kennen allemaal "de waarheid" van de burger ...
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Jens »

Eric schreefCOLON
vdv schreefCOLONWees maar zeker dat de betrokken politiemensen zich meermaals zullen moeten verantwoorden: aan hun oversten, aan hun verantwoordelijke geweldbeheersing, aan het parket via het PV, aan het Comité P. Dat zal wel volstaan zeker?
Dat volstaat helemaal niet want noch zo een overste, geweldbeheerser, overheid of zelfs een PV bij het parket lijken in staat een ernstig tuchtbeleid die naam waardig te installeren. De jaarverslagen van de Algemene Inspectie zijn hier in het verleden al zeer duidelijk over geweest. Dat is volgens mij dan ook de reden waarom jan-en-alleman als burger zijn zegje komt doen. Wie zou het anders in zijn plaats op een geloofwaardige manier doen? Waarmee ik niet beweer dat dat finaal beter is of het verschil kan maken. Dat weet jij toch ook met je ervaring?
Vandaar dat er inzake tuchtmaatregelen een aparte dienst Tucht bestaat binnen de organisatie, bestaande uit de lagere en de hogere tuchtoverheden, zoals de tuchtwet voorschrijft.
Inspecteur van politie
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door Eric »

Lone Ranger schreefCOLON
Dat is volgens mij dan ook de reden waarom jan-en-alleman als burger zijn zegje komt doen. Wie zou het anders in zijn plaats op een geloofwaardige manier doen?
:lol: :lol:
We kennen allemaal "de waarheid" van de burger ...
Kan best zijn maar die burger en de media kunnen blijkbaar wél een pak meer voor mekaar krijgen dan die 350 organen die met tucht te maken hebben samen >>> Facebook van Antwerpse agenten krijgt controle
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Politie en cafégangers op de vuist in Antwerpen

Bericht door vdv »

... en morgen gebeurt iets anders en is men dit vergeten. Zo sterk is de media/burger.

Uit mijn ervaring weet ik dat 'de publieke opinie' sterk afhangt van de interesse, ervaring en/of vooroordelen van enkelingen die van zich laten horen: emoties dus, hoe objectief :eek:

Ook uit ervaring weet ik dat het Comité P zeker geen pro forma instelling is; een show die men opvoert om het publiek te sussen, zoals sommigen buiten de politie denken. In tegendeel, hun verhoren zijn niet min: zelfs onschuldig moet je goed je woorden wikken en wegen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY