Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door 69_Shorty_69 »

Eric schreefCOLON Dat het ComP geen nut meer heeft, durf ik te betwijfelen. Hoe kan men nu als IZ een 'helicopterview' hebben als men zelf deel uitmaakt van het korps? Er zijn ook hier genoeg dossiers bekend waarbij IZ zelf het haasje bleek te zijn (PZ Gent, iemand?). In diezelfde optiek stel ik mij ook vragen over het feit dat er politiek wordt beslist welke politieman welke sanctie krijgt na een correctionele veroordeling. Doorgaans zijn dit lachwekkende straffen...
En je denkt dat er bij het ComP geen onregelmatigheden zijn :mrgreen:
Het is nu niet bepaald een geheim dat dit orgaan ook is opgericht om de postjespakkerij te kunnen regelen :roll:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

alhoewel het meeste van men gear (buiten de replica's natuurlijk en de accesoires) real deal is
:mrgreen: ... Ik denk dat dit zowat het enigste is wat wij beter hebben dan de politiediensten hier... en dat is het real deal gear dat we liggen hebben.

Denk dat er hier van hun stoel zouden vallen met al wat sommigen onder ons thuis liggen hebben... maar daar blijft het ook bij. :wink:
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door 1 op Eric, in totaal 15 keer gewijzigd.
harambas81
__________________________
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011, 11:50

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door harambas81 »

..er zijn in het verleden al meerdere dossiers van zware criminaliteit geweest waarbij de link tussen 'foute' politiemensen en schorriemorrie de lokale wapenclub bleek te zijn waarbij er dan nog eens duchtig info werd uitgewisseld. In hetzelfde bedje ziek zijn politiemensen die maar al te graag aanschuiven op BBQ's van journalisten/persbureaus of zij die thuis een halve inboedel hebben staan, betaald door de lokale takelfirma...

Dat het ComP geen nut meer heeft, durf ik te betwijfelen. Hoe kan men nu als IZ een 'helicopterview' hebben als men zelf deel uitmaakt van het korps? Er zijn ook hier genoeg dossiers bekend waarbij IZ zelf het haasje bleek te zijn (PZ Gent, iemand?).
Halve inboedel, persbureau's, corruptie binnen de IZ's enz...men zou haast denken dat de Belgische politie in rechtstreekse verbinding staat met de Cosa Nostra.. :roll:
Wat betreft een extern orgaan bestaat er ook zoiets als de Algemene Inspectie.
Boba schreef hier al eerder dat er weldegelijk een bepaalde reden bestaat waarom politieagenten ook in hun vrije tijd vooral met elkaar optrekken. Ik kan dat zeer goed geloven.
Wat kan je zeer goed geloven ?
In diezelfde optiek stel ik mij ook vragen over het feit dat er politiek wordt beslist welke politieman welke sanctie krijgt na een correctionele veroordeling. Doorgaans zijn dit lachwekkende straffen..
Wat stel jij dan voor ? Moet een politieman persé een 2e maal hard gestraft worden of God behoede zijn werk misschien verliezen ??!!
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

harambas81 schreefCOLON
..er zijn in het verleden al meerdere dossiers van zware criminaliteit geweest waarbij de link tussen 'foute' politiemensen en schorriemorrie de lokale wapenclub bleek te zijn waarbij er dan nog eens duchtig info werd uitgewisseld. In hetzelfde bedje ziek zijn politiemensen die maar al te graag aanschuiven op BBQ's van journalisten/persbureaus of zij die thuis een halve inboedel hebben staan, betaald door de lokale takelfirma...

Dat het ComP geen nut meer heeft, durf ik te betwijfelen. Hoe kan men nu als IZ een 'helicopterview' hebben als men zelf deel uitmaakt van het korps? Er zijn ook hier genoeg dossiers bekend waarbij IZ zelf het haasje bleek te zijn (PZ Gent, iemand?).
Halve inboedel, persbureau's, corruptie binnen de IZ's enz...men zou haast denken dat de Belgische politie in rechtstreekse verbinding staat met de Cosa Nostra.. :roll:
Wat betreft een extern orgaan bestaat er ook zoiets als de Algemene Inspectie.
Boba schreef hier al eerder dat er weldegelijk een bepaalde reden bestaat waarom politieagenten ook in hun vrije tijd vooral met elkaar optrekken. Ik kan dat zeer goed geloven.
Wat kan je zeer goed geloven ?
In diezelfde optiek stel ik mij ook vragen over het feit dat er politiek wordt beslist welke politieman welke sanctie krijgt na een correctionele veroordeling. Doorgaans zijn dit lachwekkende straffen..
Wat stel jij dan voor ? Moet een politieman persé een 2e maal hard gestraft worden of God behoede zijn werk misschien verliezen ??!!
De Algemene Inspectie (AIG) is een intern orgaan, deel uitmakend van de federale politie. (doch onafhankelijk onder voogdij van BIZ/JUST) Het Comité P is een extern orgaan, afhangend van het Parlement. (en geen tuchtinstantie trouwens)
"If you run, you'll only go to jail tired."
harambas81
__________________________
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011, 11:50

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door harambas81 »

De Algemene Inspectie (AIG) is een intern orgaan, deel uitmakend van de federale politie. (doch onafhankelijk onder voogdij van BIZ/JUST) Het Comité P is een extern orgaan, afhangend van het Parlement. (en geen tuchtinstantie trouwens)
[/quote]

Beste Boba, met een extern orgaan bedoel ik, een dienst die niet rechtstreeks deel uitmaakt van een korps of niet rechtstreeks onder het bevel staat van een korpschef zoals IZ, vanwaar jullie vorige discussie over "helicopterview".
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door 1 op Eric, in totaal 15 keer gewijzigd.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Eric schreefCOLON Mij lijkt het niet abnormaal dat een politieman die veroordeeld werd voor een wanbedrijf of misdaad de laan wordt uitgestuurd.
Ik denk dat niemand dat abnormaal zou vinden, maar net zoals in vele andere zaken, is ook op dat vlak de Belgische wetgeving ontoereikend.
"If you run, you'll only go to jail tired."
harambas81
__________________________
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011, 11:50

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door harambas81 »

U mag het gerust in het belachelijke trekken maar ik kan van alle opgesomde zaken voorbeelden geven.
Ik trek niets in het belachelijke, maar reageer gewoon op je vorige bericht waarin je de indruk wekt alsof de Belgische politie een verzameling is van sjoemelaars, pooiers en dieven. Vooral de pers speelt hierin een grote rol met hun zucht naar sensatie. In een grote organisatie zoals de politie, met zo'n 39.000 personeelsleden, zullen altijd wel enkele rotte appels zitten.
Hoe gaat dit bij burgers die, bijvoorbeeld, betrapt werden op diefstal bij hun werkgever, denk je? Mij lijkt het niet abnormaal dat een politieman die veroordeeld werd voor een wanbedrijf of misdaad de laan wordt uitgestuurd.
Ook hier zou je wat kunnen nuanceren. Om je een praktisch voorbeeld te geven:
Een gemotiveerde politieman die reeds vele jaren werkt in KUREGEM - Anderlecht, heeft een moeilijke dag of nacht achter de rug thuis met zijn kindjes en wordt voor de ZOVEELSTE keer beschimpt op straat tijdens patrouille door een groep jongeren. Ik bespaar je de exacte woorden maar ze hebben te maken met de politieagent zijn moeder. Hij besluit hierop voor de ZOVEELSTE keer de onruststokers te interpelleren. Hierbij maken hij en zijn collega, opnieuw het voorwerp uit van verscheidene beledigingen en verbale bedreigingen. Ondertussen vormt zich nog een grotere groep migranten rondom de politiemensen. Hierop besluiten de 2 politiemensen de grootste onruststoker van zijn vrijheid te beroven voor smaad en aanzetten tot rellen (incitation à l'émeute in politiejargon) mits versterking van andere patrouilles. Alle patrouillewagens worden beschimpt en sommigen bekogeld met allerlei projectielen. In de stress geeft diezelfde "gemotiveerde" politieagent, een stevige "caramel" in het gezicht van de onruststoker.

Uiteindelijk staat de onruststoker na een nachtje slapen en een korte ter beschikkingstelling van het Parket, de dag erna wéér op dezelfde hoek met WEER dezelfde gedragingen. De straf voor hetgeen hij gedaan heeft is ofwel nihil of belachelijk.

Dezelfde onruststoker dient wel klacht in tegen de politieagent voor slagen en verwondingen. Daarenboven zou hij (met 45 criminele feiten op zijn conto) psychisch geschokt zijn door de feiten. Na een jaar of 3 onzekerheid en stress voor "de gemotiveerde" politiagent en zijn gezin, wordt de politieagent correctioneel verooldeeld tot een voorwaardelijke straf. Na opnieuw een stressperiode wordt de straf in beroep herleid tot "opschorting van straf".

Nu als ik jouw logica volg, dan zou die politieagent (die NOOIT HET VOORWERP VAN ENIGE VORM VAN TUCHTMAATREGELEN HEEFT UITGEMAAKT) onmiddellijk ONEERVOL ontslagen moeten worden, dat terwijl het crapuul zonder enige ADEQUATE vorm van bestraffing verder en verder onze steden kunnen onveilig maken. Of moet IK je wat voorbeelden geven...

Uw zwart/wit redenering werkt misschien wel in een kleine plattelandszone of in de boekskes..

Wat betreft diefstal geef ik je ten volle gelijk.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

??? wat hebben die plattelandszones daarmee te maken?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

harambas81 schreefCOLON
Ik trek niets in het belachelijke, maar reageer gewoon op je vorige bericht waarin je de indruk wekt alsof de Belgische politie een verzameling is van sjoemelaars, pooiers en dieven. Vooral de pers speelt hierin een grote rol met hun zucht naar sensatie. In een grote organisatie zoals de politie, met zo'n 39.000 personeelsleden, zullen altijd wel enkele rotte appels zitten.
Hoe gaat dit bij burgers die, bijvoorbeeld, betrapt werden op diefstal bij hun werkgever, denk je? Mij lijkt het niet abnormaal dat een politieman die veroordeeld werd voor een wanbedrijf of misdaad de laan wordt uitgestuurd.
Ook hier zou je wat kunnen nuanceren. Om je een praktisch voorbeeld te geven:
Een gemotiveerde politieman die reeds vele jaren werkt in KUREGEM - Anderlecht, heeft een moeilijke dag of nacht achter de rug thuis met zijn kindjes en wordt voor de ZOVEELSTE keer beschimpt op straat tijdens patrouille door een groep jongeren. Ik bespaar je de exacte woorden maar ze hebben te maken met de politieagent zijn moeder. Hij besluit hierop voor de ZOVEELSTE keer de onruststokers te interpelleren. Hierbij maken hij en zijn collega, opnieuw het voorwerp uit van verscheidene beledigingen en verbale bedreigingen. Ondertussen vormt zich nog een grotere groep migranten rondom de politiemensen. Hierop besluiten de 2 politiemensen de grootste onruststoker van zijn vrijheid te beroven voor smaad en aanzetten tot rellen (incitation à l'émeute in politiejargon) mits versterking van andere patrouilles. Alle patrouillewagens worden beschimpt en sommigen bekogeld met allerlei projectielen. In de stress geeft diezelfde "gemotiveerde" politieagent, een stevige "caramel" in het gezicht van de onruststoker.

Uiteindelijk staat de onruststoker na een nachtje slapen en een korte ter beschikkingstelling van het Parket, de dag erna wéér op dezelfde hoek met WEER dezelfde gedragingen. De straf voor hetgeen hij gedaan heeft is ofwel nihil of belachelijk.

Dezelfde onruststoker dient wel klacht in tegen de politieagent voor slagen en verwondingen. Daarenboven zou hij (met 45 criminele feiten op zijn conto) psychisch geschokt zijn door de feiten. Na een jaar of 3 onzekerheid en stress voor "de gemotiveerde" politiagent en zijn gezin, wordt de politieagent correctioneel verooldeeld tot een voorwaardelijke straf. Na opnieuw een stressperiode wordt de straf in beroep herleid tot "opschorting van straf".

Nu als ik jouw logica volg, dan zou die politieagent (die NOOIT HET VOORWERP VAN ENIGE VORM VAN TUCHTMAATREGELEN HEEFT UITGEMAAKT) onmiddellijk ONEERVOL ontslagen moeten worden, dat terwijl het crapuul zonder enige ADEQUATE vorm van bestraffing verder en verder onze steden kunnen onveilig maken. Of moet IK je wat voorbeelden geven...

Uw zwart/wit redenering werkt misschien wel in een kleine plattelandszone of in de boekskes..

Wat betreft diefstal geef ik je ten volle gelijk.
De kern van dit probleem ligt bij Justitie, die, als ze goed werkte, niet toeliet dat dergelijke mensen nog op straat rondliepen en niet toeliet dat al dat politiewerk steevast vruchteloos bleek. Het hierboven geschetste voorbeeld is daar louter een gevolg van ...

Hoeveel collega's zijn er jaarlijks wel niet die er vrijwillig mee ophouden ...
"If you run, you'll only go to jail tired."
harambas81
__________________________
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011, 11:50

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door harambas81 »

vdv schreefCOLON??? wat hebben die plattelandszones daarmee te maken?
Beste collega, niet alles letterlijk nemen hé.. Het desbetreffende voorbeeld is gewoon meer van toepassing op een stedelijke pz dan een plattelandszone, zonder hierbij verschil te willen maken tussen collega's. Spijtig dat je de discussie verschuift naar zoiets banaals.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

harambas81 schreefCOLON Spijtig dat je de discussie verschuift naar zoiets banaals.
Ik kan uw frustraties over die vervolgde collega goed begrijpen (Ik heb ook 4 jaar in Brussel gewerkt) en wil niks verschuiven, alleen vind ik het denigrerend om te zeggen dat een zwart/witredenering wel kan werken in plattelandszones. Dit is hun jachtterrein, wij komen dezelfde gastjes met dezelfde houding ook tegen hoor. Hun aantal zwelt niet aan zoals in een stad, maar onze versterking ook niet.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door sledge »

vdv : mooi gesteld.......waar in een grote zone bij een vechtpartij de combi's van alle kanten komen, moeten onze mensen het met zijn twee stellen, en als hij in de amigo moet mag een hinp van wacht komen babysitten

zulke toestanden bestonden volgens mij niet bij de vroegere gemeentepolitie en rijkswacht, althans heb ik het nooit meegemaakt en meer dan 20 jaar interventie

en nog steeds gemotiveerd :-D
Afbeelding
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Het probleem verschuift zich juist ook meer naar die kleinere zones, daar de 'bendes' hard aangepakt worden in hun woonplaats (lees grote zone)en hun werkterrein verschuiven. Ik merk dat in onze zone met bendes uit de grootsteden.

Daartegenover staat dan een lokale politie die daar eigenlijk niet op voorzien is. (zoals de collega's hierboven terecht aanhalen)
"If you run, you'll only go to jail tired."
BUTTON_POST_REPLY