Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door nielsvl »

Raar dat iemand die airsoft speelt en dus toch wel "iets" zou kennen van het uitzicht van bepaalde wapens, denkt dat een patrouille een .50 meeheeft...
Vraag me af welk het dan echt was...

Als je de "acties" van maat B leest is het verwonderlijk dat die niet in het ziekenhuis beland is... Zal wel ferm overdreven zijn...
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door 1 op Eric, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

die gasten zijn dus echt dom (en die volgt dan een leerkrachtenopleiding???). Een .50? Rechten voorlezen? Franchimont ken ik, maar dat is pas voor verhoor. Hij is wel zo eerlijk (of dom) om hun smaad en weerspannigheid neer te schrijven.
Arrogant OK, dat kennen we bij dat soort, maar een wapen afpakken? Bij ons zou het ook anders verlopen zijn denk ik.
Laatst gewijzigd door 1 op vdv, in totaal 6 keer gewijzigd.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

vdv schreefCOLON maar een wapen afpakken? Bij ons zou het ook anders verlopen zijn denk ik.
Ik denk dat dit veel stoerdoenerij is naar maten toe. Iedereen weet hoe de interventie zou verlopen zijn moest er één van die paljassen naar een dienstwapen gegrepen hebben.

Ik geloof er niets van, en ik denk voor het overige ook niemand. (of je zou heel naïef moeten zijn)

Het grappige daarbij is dat ze zichzelf dan nog heel wat strafbare gedragingen, openbaar en schriftelijk, aansmeren. Zo'n gasten zijn toch kapoenen eh!!

Het had trouwens nog leuker geweest had die interventie uitgevoerd geweest door pakweg POSA of SIE.
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

Eric schreefCOLONDat iemand met een wapenvergunning (die maat B) zo een infantiel en marginaal gedrag tentoon spreidt, zegt alweer alles over dat volk.
Niet stigmatiseren he. De gemiddelde sportschutter investeert duizenden euro's in zijn hobby en weet dat dat kan afgenomen worden als hij in contact komt met het gerecht. Ik kom in privé schietclubs en zie er een discipline die je bijna nergens anders meer ziet.

maat B is een rotte appel, en van mij mogen ze zijn vergunning en wapen nu al definitief afpakken.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

Boba schreefCOLON Het had trouwens nog leuker geweest had die interventie uitgevoerd geweest door pakweg POSA of SIE.
Nee, dan kon hij alleen schrijven: "ik weet niet wat toen gebeurd is: plots lag ik dubbelgevouwen op de grond" :lol:
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

vdv schreefCOLON
Eric schreefCOLONDat iemand met een wapenvergunning (die maat B) zo een infantiel en marginaal gedrag tentoon spreidt, zegt alweer alles over dat volk.
Niet stigmatiseren he. De gemiddelde sportschutter investeert duizenden euro's in zijn hobby en weet dat dat kan afgenomen worden als hij in contact komt met het gerecht. Ik kom in privé schietclubs en zie er een discipline die je bijna nergens anders meer ziet.

maat B is een rotte appel, en van mij mogen ze zijn vergunning en wapen nu al definitief afpakken.
Sta ik volledig achter.
Met airsoft gebeurt het nu ook steeds meer en meer dat we goede contacten hebben met de schietclubs. ISPC wordt soms met airsoftwapens georganiseert in samenwerking met schietclubs en ik moet zeggen dat in die clubs wel een ijzeren (wapen)discipline heerst.

Al bij al sta ik ervan verbaast dat zo iemand überhaupt een vergunning heeft kunnen krijgen. Ik krijg als aanvraag voor toegang tot m'n airsoftclub(ke) ook soms van die jongens "ik ben echt zot van wapens, een echte wapenfreak, ect...), die krijgen, net zoals bij vele andere airsoftteams een vriendelijke NJET terug gestuurd. Met zo'n mentaliteit moeten ze niet afkomen. En net als sportschutters die van hun sport houden en er respect voor hebben is er geen enkele echte airsofter (want helaas worden zulke jongens dan ook airsofters genoemd) die een haar op z'n hoofd heeft denkend zoiets uit te halen.

Want ik had ook eerst "dat soort volk" gelezen en had om meteen de gedachte... "how hé manneke" :x Moest iedere jonge "flik" die binnenkomt zoveel discipline hebben als de mensen in een schietclub dan zouden we nog echt een korps hebben in de jaren die komen waar de mens nog echt fier op kan zijn.
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door 1 op Eric, in totaal 15 keer gewijzigd.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Dimitri »

ik ben eigenlijk "blij" te lezen hoe het nu eens echt gegaan is en niet zoals het in de krant staat. Als je dat allemaal leest.. jonge jonge. Zou die nu echt alles eens herlezen hebben wat die opgeschreven heeft?
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Dimitri schreefCOLONik ben eigenlijk "blij" te lezen hoe het nu eens echt gegaan is
zo is het niet gegaan...

Geloof je nu echt wat die gast heeft neergeschreven?
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

Ik geloof ook niet dat zijn versie de waarheid is, maar als je tussen de regels kan lezen krijg je wel een idee over hun ingesteldheid en wat voor een scene die gasten daar moeten gemaakt hebben. Plots wordt ook duidelijk waarom dit banaal incidentje de pers haalde en waarom er PV's smaad, weerspannigheid en dergelijke werden opgesteld.

@Eric: bedankt om het te verduidelijken, maar als je de 'gequote' zin leest zul je de verwarring begrijpen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door nielsvl »

De beweringen over de lokale politie met een .50 caliber zegt al genoeg... Zie je ze al rijden, een turret bovenop een VW transporter...
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

nielsvl schreefCOLONDe beweringen over de lokale politie met een .50 caliber zegt al genoeg... Zie je ze al rijden, een turret bovenop een VW transporter...
Pas op, met "Noorwegen" in het achterhoofd, staan de mannen van Herselt ongetwijfeld op scherp. Je weet nooit wat een uitgebroken koe in Blauberg of een hinderlijk geparkeerde tractor in Bergom opeens in hun hoofd kunnen halen.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

nielsvl schreefCOLONZie je ze al rijden, een turret bovenop een VW transporter...
Ooit ... :-D
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Robby »

Zal waarschijnlijk de Barret M107 geweest zijn. Standaardwapen bij de politie om gecamoufleerde schutters in een bos op te zoeken ...
BUTTON_POST_REPLY