Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Dimitri »

Boba schreefCOLON
Dimitri schreefCOLONik ben eigenlijk "blij" te lezen hoe het nu eens echt gegaan is
zo is het niet gegaan...

Geloof je nu echt wat die gast heeft neergeschreven?
Niet 100% maar het geeft toch al een zeer goed idee van wat er nog allemaal wel gebeurd is wat je uit het artikel niet echt kon afleiden. Bovendien vind ik zelfs dat als alles echt 100% zou gegaan zijn volgens wat die gast neerschreef, ze er dan toch nog makkelijk vanaf komen.

/me vraagt zich af welke mooie pelouze er in dat bos ook niet moet liggen en wie ze wekelijks komt afmaaien.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Robby schreefCOLONStandaardwapen bij de politie om gecamoufleerde schutters in een bos op te zoeken ...
Ik laat Rago in zo'n gevallen thans altijd napalm droppen ...
"If you run, you'll only go to jail tired."
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Robby »

Ja ok, als ze met 4 zijn, maar nu waren ze maar met 3!
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

Boba schreefCOLON
nielsvl schreefCOLONZie je ze al rijden, een turret bovenop een VW transporter...
Ooit ... :-D

Zie ze al vanachter den hoek komen...



Ze hebben die in airsoftversie ook voor diensten met minder budget. :mrgreen:

[edit] op het eind van het filmpje moet je maar kijken naar "Police State Toys - Cobra Assualt SUV " filmpje onderaan keuzescherm voor de .50cal versie.
Laatst gewijzigd door 1 op Black Dog, in totaal 9 keer gewijzigd.
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door 69_Shorty_69 »

Lol in airsoft versie zou het al goed helpen in ordehandhaving. IPV van waterkannon een shitload bb's uw richting uit, maar wel zien dat ze bio degradable zijn dan :mrgreen:
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Robby schreefCOLONJa ok, als ze met 4 zijn, maar nu waren ze maar met 3!
Touché :-)
"If you run, you'll only go to jail tired."
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Boba »

Black Dog schreefCOLON
Boba schreefCOLON
nielsvl schreefCOLONZie je ze al rijden, een turret bovenop een VW transporter...
Ooit ... :-D

Zie ze al vanachter den hoek komen...



Ze hebben die in airsoftversie ook voor diensten met minder budget. :mrgreen:

[edit] op het eind van het filmpje moet je maar kijken naar "Police State Toys - Cobra Assualt SUV " filmpje onderaan keuzescherm voor de .50cal versie.

Voor mij zo ééntje aub ?
"If you run, you'll only go to jail tired."
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Lone Ranger »

Uit het jaarverslag van ComP :
Het Comité P stelt zich ten slotte vragen bij de actieve en zichtbare deelname van politieambtenaren aan tactische politie- of wargames van airsoftclubs. Bij deze games maken de deelnemers gebruik van replicavuurwapens, van middelen voor radiocommunicatie en uitrusting die niet te onderscheiden zijn van deze van speciale militaire of politionele eenheden en dit om realistische situaties zo goed mogelijk na te bootsen en te benaderen. De doelstelling van deze verenigingen is heel duidelijk het naspelen van professionele politionele of militaire scenario’s. Wettelijk gezien, vallen deze airsoftgames niet onder de wet op de privémilities. Wanneer politieambtenaren in hun vrije tijd deelnemen aan activiteiten met replicavuurwapens waarbij het spelelement erin bestaat tactische militaire of politionele missies uit te voeren en er hiertoe realistische spel- of trainingsscenario’s worden uitgewerkt, kan het niet anders dan dat zij de bij de politie aangeleerde technieken of tactieken zullen gebruiken om ‘het spel’ te winnen. Immers, realistischer en efficiënter dan wat zij aangeleerd krijgen in de politieopleidingscentra kan men moeilijk vinden. Dit betekent evenwel dat andere leden van de airsoftscene de expertise van hun ‘politiecollega’s’ kunnen overnemen. Uit een onderzoek naar een van zulke clubs bleek bovendien dat een aantal leden ervan een gekend crimineel verleden had. Het is dus niet ondenkbaar dat sommige van deze personen om andere redenen dan het loutere spelaspect aan deze games deelnamen. In deze context is het niet onvoorstelbaar dat vroeg of laat bij een bepaalde vorm van criminaliteit gebruik zal worden gemaakt van deze kennis tegen de optredende politieambtenaren die zich geconfronteerd zien met daders die een tegenstrategie toepassen op de gekende politietechnieken. Wanneer politieambtenaren met foto en vermelding van hun hoedanigheid op websites van dergelijke airsoftgames prijken, gekleed in uniformen die voor een leek niet te onderscheiden zijn van de echte uniformen en daarbij poserend met realistisch ogende machinepistolen, kan de burger zich terecht de vraag stellen of deze ‘crimefighter’ er tijdens de werkweek wel nog in slaagt om gemeenschapsgericht te werken. Het op deze wijze associëren van de politiehoedanigheid met een paramilitair concept doet ongetwijfeld afbreuk aan de aanzienlijke inspanningen van de politieoverheden om de politie meer bevolkingsgericht te oriënteren. Deze bezorgdheid werd door het Vast Comité P gedeeld met de korpschefs uit de betrokken politiezones die hun medewerkers in een functioneringsgesprek hierover aanspraken. In de feedback van de zonechefs werd meegedeeld dat alle geïdentificeerde politieambtenaren zich konden vinden in de door het Comité P gehanteerde argumentatie en zij dan ook uit eigen beweging afstand namen van de airsoftactiviteiten. Nazicht op de websites bracht echter aan het licht dat minstens twee van deze politieambtenaren wel nog met foto vermeld werden, maar dat iedere verwijzing naar hun beroep van politieambtenaar op de internetsite werd verwijderd.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

Dat is discussievoer in een ander topic --> viewtopic.php?f=53&t=4549&p=116270&hili ... ft#p116237
Immers, realistischer en efficiënter dan wat zij aangeleerd krijgen in de politieopleidingscentra kan men moeilijk vinden
Ik moet wel zeggen dat Comité P wel er hoog oploopt met de capaciteiten van hun INP's. Ik wil wel altijd gerust een hoop gebrevetteerde "geweldbeheersing met wapen" deskundigen uitnodigen voor een partijtje om die stelling eens aan de tand te voelen. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

Black Dog schreefCOLON Ik wil wel altijd gerust een hoop gebrevetteerde "geweldbeheersing met wapen" deskundigen uitnodigen voor een partijtje om die stelling eens aan de tand te voelen. :mrgreen:
Hela hela. Airsofters denken vaak dat ze beter zijn dan de echte maar:
Ten eerste spelen jullie een thuismatch qua terrein en materieel (Wij hebben geen full auto's, geen granaten, snipers en dergelijke + echte wapens hebben een andere uitwerking en effect op de schutter zelf (bereik-kogelbaan-terugslag)
Ten tweede spelen jullie andere scenario's die voor ons niet van toepassing zijn, en waar we dus nooit op trainen.
Ten derde kan je een spel winnen door risico's te nemen (simpel vb: weglopen als je gespot werd) Soms niet -game over- en volgende keer beter . Bij ons is er geen volgende keer.

Ik zou voor jullie graag een realistisch politiescenario willen uitwerken waarbij je enkel gebruik mag maken van hetgeen wij voorhanden hebben - maar dat mag ik niet, zoals vermeld in uw quote van het Comité P.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

vdv schreefCOLON
Black Dog schreefCOLON Ik wil wel altijd gerust een hoop gebrevetteerde "geweldbeheersing met wapen" deskundigen uitnodigen voor een partijtje om die stelling eens aan de tand te voelen. :mrgreen:
Hela hela. Airsofters denken vaak dat ze beter zijn dan de echte maar:
Ten eerste spelen jullie een thuismatch qua terrein en materieel (Wij hebben geen full auto's, geen granaten, snipers en dergelijke + echte wapens hebben een andere uitwerking en effect op de schutter zelf (bereik-kogelbaan-terugslag)
Ten tweede spelen jullie andere scenario's die voor ons niet van toepassing zijn, en waar we dus nooit op trainen.
Ten derde kan je een spel winnen door risico's te nemen (simpel vb: weglopen als je gespot werd) Soms niet -game over- en volgende keer beter . Bij ons is er geen volgende keer.

Ik zou voor jullie graag een realistisch politiescenario willen uitwerken waarbij je enkel gebruik mag maken van hetgeen wij voorhanden hebben - maar dat mag ik niet, zoals vermeld in uw quote van het Comité P.
Daar sla je de nagel op de kop VDV!!!

Enkel dat airsofters denken beter te zijn dan de echte. Allez, er zullen er wel zijn die dat echt denken :roll: Laat een zot nu eenmaal in vreugde leven zeg ik dan.

Maar buiten dat klopt alles wat je zegt... De rules of engagement bij jullie zijn strikt en jullie nemen geen risico's, bij airsoft is het bijna volledig andersom namelijk risicovol (zonder echt een risico te nemen) en (bijna) geen Rules of engagement buiten enkele veiligheidsregels. Je zal op airsoft zelfs geen enkel spel winnen als je geen risico neemt.
Daarom dat ik de stelling dat Comité P aanneemt dat jullie training voordeel zou halen in een dagje airsoften nogal bekijk als de weinige kennis dat Comité P heeft over zowel airsoft als zijn politiediensten en de trainingen/toepassingsgebieden ervan. Om eerlijk te zijn zelfs... na observatie van INP's die het de eerste keren kwamen spelen, zou je zelfs geen enkel spel winnen. De terughoudendheid (veiligheidsmarge) dat jullie aangeleerd krijgen zal er voor zorgen dat je met moeite een stap vooruit zal durven doen. Ik heb zo een paar jaar geleden iemand van DE speciale dienst voor de eerste keer zien airsoften en die kwam na een halve dag toch wat gefrustreerd uit dat speelveld. Al die ervaring (wees gerust...buiten ik was er maar 1 die wist wat die z'n toenmalig beroep was) om dan zo wel bij elk game als eerste er mogen gaan uitstappen... ik kreeg bijna compassie met die mens. :mrgreen:

Daarom durf ik gerust zeggen dat ik die stelling wel eens op de proef wil stellen. En omgekeerd zou voor jullie ook zo zijn. Ik ken maar weinig airsofters die er iets van zouden bakken bij zulke politiescenario's. Airsoft= Hollywood hé. Schoon kostuumke, mooi schieterke, wat ferme Bruce Willis moves ... wat grappen en grollen.. en dat is het hé. Enkel 1 à 2 mil-sims in het jaar worden door een beperkte groep serieus uitgeoefend... and that's it! Airsoft is all about the fun...en diegene die airsoft iets te serieus opnemen hebben voor mijn part ergens een vijs verloren. :mrgreen:




ps.
Gelukkig dat militairen zo geen restrictie hebben om scenario's te schrijven anders zouden die mil-sims bij ons op geen reet trekken.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door vdv »

Zolang je beseft dat het allemaal een spel is, zal het wel leuk zijn.

Ik zal het ooit wel eens doen, maar niet als hobby: al te veel hobby's, te weinig tijd. :wink:
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Black Dog »

Als je op pensioen bent gaat dat ook hoor... :mrgreen:
69_Shorty_69
__________________________
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2010, 17:14

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door 69_Shorty_69 »

Inderdaad, zoals Black Dog het aanhaalde, airsoft is allesbehalve een politie sim, en buiten een paar (serieuze) mil-sims enkel puur fun, als iedereen het zou spelen volgens politiescenario's zal men mss maar 1 missie nodig hebben om de dag te doorkomen en ik denk dat er dan heel veel zullen afhaken.
Ikzelf neem het ook niet TE serieus, alhoewel het meeste van men gear (buiten de replica's natuurlijk en de accesoires) real deal is, maar het moet fun blijven.

En airsoft is risico's durven nemen waardoor je geraakt kan worden, maar nagenoeg zijn er teveel airsofter in België die denk dat ze ne Call of Duty int echt aan het spelen en gaan voor de meeste K/D ratio en beginnen te kamperen.

Het rapport van Comité P werd dan ook op veel gelach ontvangen en door de meeste airsofters met de grond gelijk gemaakt. Ken zelfs een groepje dat uitsluitend politiepersoneel bevat en zij gebruiken hun tacktieken die ze geleerd op hebben zelden of nooit wegens waardeloos in airsoft en de tactieken die ze wel gebruiken zijn al een serieus aangepaste versie.

Zoals bij veel dingen bij Comité P is dit rapport geschreven gebaseerd op hetgeen men waarschijnlijk leest in de kranten en ziet op youtube filmpjes maar ik betwijfel het dat deze mannen ooit geairsoft hebben. Comité P is tevens een verouderde instelling die de dag van vandaag geen of hooguit weinig nut heeft. Men zou gewoon beter blijven bij IZ die onderzoek voeren naar gebeurtenissen en laat onderzoeksrechters oordelen of iemand wordt vervolgd of niet/geschorst wordt of niet, en laat rechters en juryleden beslissen over politiemensen hun carrière als ze iets mispeuteren, daarvoor is er in principe geen aderlatend comité voor nodig.
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

"
And I heard a voice in the midst of the four beasts...
And I looked and behold, a pale horse
And his name that sat on him was Death
And Hell followed with him
"
Revelation 6:6,8
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: Jongeren opgepakt om spel met nepgeweren

Bericht door Eric »

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door 1 op Eric, in totaal 15 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY