Opleiding(en) 2015?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
TAS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2014, 09:31

Opleiding(en) 2015?

Bericht door TAS »

Kan er iemand nuttige en relevante info delen over mogelijke startdata voor AINP opleidingen aan het GIP in 2015?
Alvast bedankt!
Bevestiging kandidatuur AINP: 24/03/2014
Attest van slagen: 27/11/2014
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Kevin_Fox »

TAS schreefCOLONKan er iemand nuttige en relevante info delen over mogelijke startdata voor AINP opleidingen aan het GIP in 2015?
Alvast bedankt!
Zoals ik al zei: de regering wacht de begrotingscontrole af, nog even wachten en dan zullen we antwoorden krijgen.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Venne
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2014, 14:36

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Venne »

Volgens hetgeen ik gisteren vernomen heb zouden de opleidingen zeker van start gaan op 1 oktober :-D

grtz
Start opleiding: 01/12/15 OPAC :-D
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Kevin_Fox »

Venne schreefCOLONVolgens hetgeen ik gisteren vernomen heb zouden de opleidingen zeker van start gaan op 1 oktober :-D

grtz
zeg maar opleiding, 1 per provincie en mensen die vanaf 2014 deelnamen zullen waarschijnlijk niet mogen beginnen, tenminste als ze maar 8-900 mensen aanwerven.
Maar tis toch al een vooruitgang
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Addajajatu »

Kevin_Fox schreefCOLONmensen die vanaf 2014 deelnamen zullen waarschijnlijk niet mogen beginnen, tenminste als ze maar 8-900 mensen aanwerven.
Ik stel mij ook de vraag hoeveel kandidaten die zich in de loop van 2014 hebben ingeschreven, zullen toegelaten worden tot de eerstvolgende opleidingen. Maar ik zou toch nog geen conclusies trekken vooraleer er absolute zekerheid is.

Laat ons hopen dat er misschien naast oktober ook in december 2015 opleidingen worden gestart.'t Kan allemaal snel veranderen bij de politie heb ik de indruk!
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Kevin_Fox »

Addajajatu schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONmensen die vanaf 2014 deelnamen zullen waarschijnlijk niet mogen beginnen, tenminste als ze maar 8-900 mensen aanwerven.
Ik stel mij ook de vraag hoeveel kandidaten die zich in de loop van 2014 hebben ingeschreven, zullen toegelaten worden tot de eerstvolgende opleidingen. Maar ik zou toch nog geen conclusies trekken vooraleer er absolute zekerheid is.

Laat ons hopen dat er misschien naast oktober ook in december 2015 opleidingen worden gestart.'t Kan allemaal snel veranderen bij de politie heb ik de indruk!
bwa het hangt ervan af hoeveel mensen nog in de reservelijst van 2013 staan, deze hebben allemaal voorrang op ons en voor de mensen van 2014 geldt de datum van inschrijving.
Degene die nu pas bezig zijn zullen dit jaar niet meer starten vrees ik, tenzij er plots meer aanwervingen zijn.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door otisdc »

Kevin_Fox schreefCOLON1 per provincie en mensen die vanaf 2014 deelnamen zullen waarschijnlijk niet mogen beginnen, tenminste als ze maar 8-900 mensen aanwerven.
Ai dat is minder...
Wat ik wel heb gehoord is dat ze op Campus Vesta nooit 1 prom laten beginnen, meestal 2 of soms 3.
(Dit is natuurlijk ook maar van horen zeggen...)
Moest dat het geval zijn, zou dat wel positief nieuws zijn.
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Bolt
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013, 09:23

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Bolt »

Hey,

Ik denk dat we het allemaal wel voelen aankomen. Er zullen slechts 800 aspiranten aan de slag kunnen en dat in tegenstelling van de 1500 andere jaren. Ik weet dat er in Oktober 64 lln zijn voorzien in het Plot, laat dit in de 5 andere scholen ook zo zijn plus een opleiding in December maak ongeveer al 600 mensen die aan de slag kunnen.
Komt ver in de buurt van de begrotingspraatjes he! :-)

Maar er zal snel wel duidelijkheid komen, ongeduldig ben ik niet want ik ben er al mee bezig van van Feb 13.

Grtzz
Bevestiging kandidatuur : 03/2013
Attest van slagen : 10/2014
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Addajajatu »

Begrotingen kunnen natuurlijk altijd gewijzigd worden, en zijn onderhevig aan controles zoals er in maart één aankomt als ik mij niet vergis. Het aantal van 800 dat we vaak horen is uiteindelijk 'maar' een inschatting van het Rekenhof op basis van het voorziene budget in de ontwerpbegroting van de regering-Michel I voor het politiepersoneel in 2015 - m.a.w. een besparing van €31.500.000. (Corrigeer mij als ik hier zit te liegen!)

Als nu de volgende weken/maanden beslist wordt om, bijvoorbeeld in het licht van de recente terreurdreiging, de besparingen voor de politiediensten wat te milderen, dan kan dat aantal nog stijgen :-).

Enfin, aan die gedachte trek ik mijzelf toch op :greenb:.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Kevin_Fox »

Addajajatu schreefCOLONBegrotingen kunnen natuurlijk altijd gewijzigd worden, en zijn onderhevig aan controles zoals er in maart één aankomt als ik mij niet vergis. Het aantal van 800 dat we vaak horen is uiteindelijk 'maar' een inschatting van het Rekenhof op basis van het voorziene budget in de ontwerpbegroting van de regering-Michel I voor het politiepersoneel in 2015 - m.a.w. een besparing van €31.500.000. (Corrigeer mij als ik hier zit te liegen!)

Als nu de volgende weken/maanden beslist wordt om, bijvoorbeeld in het licht van de recente terreurdreiging, de besparingen voor de politiediensten wat te milderen, dan kan dat aantal nog stijgen :-).

Enfin, aan die gedachte trek ik mijzelf toch op :greenb:.
idem dito, wie weet he...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door Bramk »

Hoi,

Even ter verduidelijking, het is zo dat er telkens wel maar een promotie start maar dat er wel verschillende klassen zijn. De promotie staat eigenlijk voor de lichting. Zo zijn wij prom 40 met klas C en D. Hetgene dat wij horen is dat ze op Campus Vesta ik juni een lichting wilde starten maar dat de overheid liever oktober heeft maar dat het dan wel een groep van 100 aspiranten zou kunnen worden (3-4 klassen). En wie weet is er wel stad die een lichting voor hen laat opstarten omdat ze te weinig nieuwe inspecteurs kunnen halen uit de lichtingen die door de federale zijn opgestart. Dit is nu het geval met onze promotie. Ik denk dat er veel duidelijk zal worden als de pensioenleeftijd gekend is.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: Opleiding(en) 2015?

Bericht door otisdc »

Bramk schreefCOLONHoi,

Even ter verduidelijking, het is zo dat er telkens wel maar een promotie start maar dat er wel verschillende klassen zijn. De promotie staat eigenlijk voor de lichting. Zo zijn wij prom 40 met klas C en D. Hetgene dat wij horen is dat ze op Campus Vesta ik juni een lichting wilde starten maar dat de overheid liever oktober heeft maar dat het dan wel een groep van 100 aspiranten zou kunnen worden (3-4 klassen). En wie weet is er wel stad die een lichting voor hen laat opstarten omdat ze te weinig nieuwe inspecteurs kunnen halen uit de lichtingen die door de federale zijn opgestart. Dit is nu het geval met onze promotie. Ik denk dat er veel duidelijk zal worden als de pensioenleeftijd gekend is.
Bedankt voor de verduidelijking!
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
BUTTON_POST_REPLY