Parkeren aan het GIP

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
clubje
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2012, 19:20

Parkeren aan het GIP

Bericht door clubje »

Hallo iedereen,

een beetje vreemd misschien om hier een topic over aan te maken, maar voor mij is het toch belangrijk en ik merk ook dat het hier en daar wordt aangekaart in andere topics, dus misschien niet slecht van het hier even centraal te plaatsen.

Parkeren dus.
Ik vroeg me af hoe gemakkelijk/moeilijk het is om elke ochtend weer je auto kwijt te geraken aan het GIP.
Als ik het goed begrepen heb, is er geen parking voorzien.
Je moet dus elke dag weer zelf een plaatsje vinden in de omliggende straten.

* Hoe moeilijk is dit? (Brussel kennende...)
* Zijn deze plaatsen betalend? (zoja dan wordt dat een duur grapje)
* Er is een zwembad nabij heb ik gehoord, kan en mag je daar parkeren?

Nog tips, bemerkingen, enz, over parkeren aan de Brusselse politieschool? Want als je elke ochtend op tijd moet zijn, maar vooraf niet weer hoeveel tijd je zal verliezen aan parkeren, is dat elke ochtend weer stress...

alvast bedankt!

mvg
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Parkeren aan het GIP

Bericht door PieterGC »

Hier kan je jouw vraag (en tal van andere) nog eens nalezen :idea:

viewtopic.php?f=49&t=5673


edit: Huh, dat is jouw topic :shock:
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: Parkeren aan het GIP

Bericht door David_2 »

Aangezien ik samen met jou start in december weet ik het niet in detail of alvast niet uit de praktijk maar ik dacht dat de Oud-strijderslaan en omgeving vrij parkeren was.

Even Googlen levert dit op (onderaan: kaart + zones):
http://www.evere.be/index.php/nl/mobiliteit/parkeren
http://www.evere.be/index.php/nl/downlo ... tionnement

Ik ben er geweest met de opendeurdag en ik herinner mij een redelijk goed gevulde straat. Ik vrees dat dit wel vaker het geval is. We zien dat wel snel die eerste dagen...

Uit die andere topic (ja, die van jou :wink: ):
- Het is verboden om binnen het terrein te parkeren, die parkeerplaatsen zijn voorbehouden voor de docenten en het personeel. Nu op zich zou je geen probleem moeten hebben om parking te vinden rondom de school. Er is ook een zwembad niet zo ver met een parking.

edit: link toegevoegd naar .pdf van indeling parkeerzones
AINP GIP/ERIP PROM 38
clubje
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2012, 19:20

Re: Parkeren aan het GIP

Bericht door clubje »

Ik heb die parkeerplannen ook al gevonden, maar dat zegt nog niets over hoe het er in de praktijk aan toe gaat
En ik weet dat er af en toe in andere topics over wordt gepraat, maar dan heel kort.

Het GIP is de enige politieschool waar dit (eventuele) probleem bestaat, en ik dacht dat het handig kon zijn om dit centraal in een topic te bespreken, praktische tips & tricks te verzamelen, enz…indien niet akkoord sluit dan het topic maar, maar het is volgens mij wel een issue dat hier kan besproken worden
David_2
Aspirant
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011, 15:03

Re: Parkeren aan het GIP

Bericht door David_2 »

Daar heb je een punt en het kan inderdaad geen kwaad van het even centraal te plaatsen.

Ik hoopte eerder ook gebruik te kunnen maken van de parking van de school. Ondertussen weten we beter.
Maar wetende dat er zoveel aspiranten ons zijn voorgegaan doet mij veronderstellen dat er oplossingen zijn en wat mij betreft zoeken we 't wel uit die eerste dagen, niet? :-)

't is inderdaad niet zoals bij 't WPS of OPAC met hun eigen parking maar as written above: we zien het wel die eerste dagen. :wink:
En weet wel: Evere is Brussel niet, of althans niet op het vlak van betalend parkeren. Daar hebben we (ook) al geluk.
AINP GIP/ERIP PROM 38
nicky01
__________________________
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2011, 21:05

Re: Parkeren aan het GIP

Bericht door nicky01 »

euhm,

hangt er echt wel vanaf hoe vroeg je op school kan zijn :)

ik ben altijd rond 7u al daar (files voorblijven :( ) en dan heb ik meer dan parking genoeg..

maar als je wat later bent dan moet je al wat gaan zoeken, een raad: parkeer je auto NIET voor de middelbare school die naast het GIP ligt, want als ze zien dat hij van een politieman (ik zeg het zo) is dan is de kans aanwezig dat er al eens wat krassen op zijn..
BUTTON_POST_REPLY