Sport op GIP

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Vang
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2011, 10:05

Sport op GIP

Bericht door Vang »

Hey,

het begint stilaan te kriebelen, woensdag komt erg dichtbij! Nu heb ik al regelmatig gelezen dat de sport op de politiescholen niet te onderschatten valt, en ik heb er wel wat zenuwen voor. Ik ben dan wel geslaagd voor m'n functioneel parcours, maar om nu te zeggen dat mijn prestatie super was... Ik ben iemand die altijd wel actief bezig is, maar een fanatiek sporter ben ik zeker niet. Bovendien heb ik m'n test afgelegd met een heleboel sterke kerels die een veel beter resultaat hadden dan ik :eek: :-D
Wordt er rekening gehouden met de verschillende condities? (uitgaande van een basisconditie natuurlijk :wink: )
JVDP
Aspirant
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011, 23:14

Re: Sport op GIP

Bericht door JVDP »

Vang schreefCOLON Wordt er rekening gehouden met de verschillende condities? (uitgaande van een basisconditie natuurlijk :wink: )
De selectieproef functioneel parcour = minimum aan basisconditie die nodig is voor de opleiding.
Dat functioneel parcour komt nog terug in de opleiding als sportexamen agent (in sportkledij) EN inspecteur (in overall en interventiegordel).
Het zijn dan 4 rondes i.p.v. 3 op de selectieproef in een maximum tijd van 5min 30sec voor 50% en alles minder dan 3min 50sec is 100% voor de mannen. ( en 100% is haalbaar :-D ).
Veder heb je nog coopertest (12min lopen op piste) en de politietesten (pompen, sit-ups, verspringen en shuttle run) voor punten dagelijks werk.
Tijdens de opleiding agent ga je vaak genoeg gaan lopen in het park of bos dus je conditie zal wel verbeteren en anders in uw vrije tijd bijtrainen.

Er is wel een klein verschil tussen puntenverdelingen mannen en vrouwen en dan + 35 jarige en +41 jarige.
AINP GIP Brussel
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Sport op GIP

Bericht door L0k1- »

Het kan wel zijn dat het lopen tijdelijk zal uitgesteld worden als het terug een strenge winter is als vorig jaar... Want lopen in 15-20cm sneeuw en alles compleet bevroren is nu niet echt een risico dat de school wilt nemen :)
Vang
__________________________
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2011, 10:05

Re: Sport op GIP

Bericht door Vang »

Iedereen op de loopband hé :-D
2 minuten extra voor maar 1 toer extra klinkt goed te doen... dat moet wel lukken hé :-)
Pompen daarentegen... achja, tzal afzien worden!
Hoeveel uren sport zijn er ongeveer per week? Elke dag? En hoe zit dat met sportkledij, krijgen we dat ook? Anders ga'k nog snel een voorraadje inslaan bij Decathlon :wink:
JVDP
Aspirant
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011, 23:14

Re: Sport op GIP

Bericht door JVDP »

Vang schreefCOLONIedereen op de loopband hé :-D
2 minuten extra voor maar 1 toer extra klinkt goed te doen... dat moet wel lukken hé :-)
Pompen daarentegen... achja, tzal afzien worden!
Hoeveel uren sport zijn er ongeveer per week? Elke dag? En hoe zit dat met sportkledij, krijgen we dat ook? Anders ga'k nog snel een voorraadje inslaan bij Decathlon :wink:
Hangt echt af van week tot week, soms 2u soms 4u.
Sportkledij krijg je bij u uniform ook loopschoenen maar die zijn niet echt top, ik gebruik mijn persoonlijke.
Altijd zien dat je sportgerief in uw locker hebt want als er bijvoorbeeld een lesgever niet kan komen wisselen is er sport i.p.v. die les maar dat leggen ze allemaal nog wel uit.
AINP GIP Brussel
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Sport op GIP

Bericht door L0k1- »

Zoals gezegd, sportgerief krijg je, maar pas als de eerste delen van het uniform worden geleverd. Eerste weken zal je dus uw eigen sportkledij moeten voorzien.
BUTTON_POST_REPLY