Slaapplaats via GIP?

Forumregels
Afbeelding
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Lien82 »

Ik zal elke dag van Ninove naar Elsene moeten met de wagen. Ik zal het efkes afwachten wat het geeft (mss veel file of mss helemaal niet), maar mocht het me niet afgaan, zou ik wel openstaan om een appartement te huren in de buurt van de kazerne :-)

Misschien zijn er medekandidaten die dat ook wel zien zitten? 8)

Na de opleiding zou ik zowieso in Brussel willen werken, dus dat zit wel snor dan :-)

PS: in mijn uitnodigingsbrief stond vermeld dat ik mijn fysieke conditie diende te onderhouden. Welke sportlessen gaan we allemaal krijgen? Kheb vernomen dat lopen erbij is? Over hoeveel km wordt er dan gesproken? Dienen we ook te pompen? Ik heb nougabollen armkracht :eek:
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
JVDP
Aspirant
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011, 23:14

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door JVDP »

Lien82 schreefCOLON PS: in mijn uitnodigingsbrief stond vermeld dat ik mijn fysieke conditie diende te onderhouden. Welke sportlessen gaan we allemaal krijgen? Kheb vernomen dat lopen erbij is? Over hoeveel km wordt er dan gesproken? Dienen we ook te pompen? Ik heb nougabollen armkracht :eek:
Tijdens de lessen sport tijdens uw eerste deel tot agent van politie is het veel lopen in het park van Evere.
Voor uw cijfer van dagelijks werk moet je pompen, sit ups, vertesprong en shuttle run.
Voor uw examen agent is het terug het functioneel parcour zoals de selectieproef maar dan in een snellere tijd.
Als je de minimum normen wil per onderdeel stuur me een mail dan mail ik de tabel door. :-)
AINP GIP Brussel
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Neo »

Lien82 schreefCOLONOver hoeveel km wordt er dan gesproken?
Voor het examen 5km en een paar keer in het Zoniënwoud 10 km lopen.
Maar in het GIP ga je lopen, heeeeeeeeel veel lopen.
Inspecteur Interventie
JVDP
Aspirant
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011, 23:14

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door JVDP »

Neo schreefCOLON Voor het examen 5km en een paar keer in het Zoniënwoud 10 km lopen.
Maar in het GIP ga je lopen, heeeeeeeeel veel lopen.
Ook vaak int park van Evere naast de GIP moeten gaan lopen (meestal 4 à 5ronden)? :-)
Aja en dan is er de Coopertest voor uw dagelijks werk ook nog!
AINP GIP Brussel
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Lien82 »

Bedankt voor alle info die jullie me gegeven hebben!
@ JVDP: ik heb je een privé bericht gestuurd.
Groetjes
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Neo »

JVDP schreefCOLONOok vaak int park van Evere naast de GIP moeten gaan lopen (meestal 4 à 5ronden)? :-)
Dat park ken ik ondertussen gelijk mijnen broekzak. Miljaar, daar heb ik heel wat tijd doorgebracht. Altijd een 6-tal ronden gelopen. En iedere keer dat we dachten dat het Self-Defense was als les dan moesten we gaan lopen.
Plezant lopen als het geregend heeft hé, vooral daar achteraan waar dat hellingske ligt, vlak voor je het lange stuk modderbos in loopt :mrgreen:

Neem dus zeker altijd loopgerief mee naar school.
Inspecteur Interventie
JVDP
Aspirant
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011, 23:14

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door JVDP »

Neo schreefCOLON
JVDP schreefCOLONOok vaak int park van Evere naast de GIP moeten gaan lopen (meestal 4 à 5ronden)? :-)
Dat park ken ik ondertussen gelijk mijnen broekzak. Miljaar, daar heb ik heel wat tijd doorgebracht. Altijd een 6-tal ronden gelopen. En iedere keer dat we dachten dat het Self-Defense was als les dan moesten we gaan lopen.
Plezant lopen als het geregend heeft hé, vooral daar achteraan waar dat hellingske ligt, vlak voor je het lange stuk modderbos in loopt :mrgreen:

Neem dus zeker altijd loopgerief mee naar school.
Ja, dat is een moeras dan ipv een stuk bos :-D
Gaan lopen na de middagpauze is ook altijd goed voor de maag, vandaag nog mogen ondervinden!
Ik doe ook liever self defence dan lopen maar het is zelden dat we dat eens hebben :snif:
AINP GIP Brussel
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Neo »

JVDP schreefCOLON Ik doe ook liever self defence dan lopen maar het is zelden dat we dat eens hebben :snif:
Den dojo is ook niet alles hé
Inspecteur Interventie
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door L0k1- »

Hier was het meestal eerst lopen en daarna nog even self-defence. Maar vrij zelden dat het echt apart was, of het werd gecombineerd met iets zoals boksen.
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Pink_Floyd »

Hallo!

Ik start mijn opleiding in het GIP op 30/11!
Ben zelf woonachtig te Blankenberge, dus dit is wel zéér ver om te pendelen, een kot/appartementje/studio is de enige manier om er te geraken...
Zoals ik hier al heb gelezen krijgen we niets van steun om dit te doen, wat natuurlijk een spijtige zaak is. Doch beb ik enkele praktische vraagjes:

- Evere ligt vlak naast Schaarbeek... Naar't schijnt een No-Go zone. Is het aan te raden om daar een kot te zoeken? Welke buurt is het meest aan te raden? Wil niet meer dan 550 euro geven aan onderdak...

- Misschien kennen mensen die nu in het GIP les hebben collega's die uit hun verblijf trekken? Gelieve mij dan te contacteren, de tijd tikt, en zonder kot begin ik er niet aan :-(
Jhona
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2011, 14:42

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Jhona »

Schaarbeek valt op zich nog mee , hangt er natuurlijk vanaf welk gedeelte (rond de leuvensesteenweg valt het goed mee) , Beter is om te zoeken in Evere zelf , of meer richting Vlaanderen toe , Woluwe , Zaventem , ...

Qua prijs kan ik je niet helpen , maar immoweb en dergelijke zullen daar wel een antwoord op kunnen geven.
Er is ook een goede verbinding met het openbaar vervoer tot bijna aan de school , minstens om de 20 minuten een bus , zowel vanuit brussel als vanuit Vlaanderen...

Groeten Jhona,

Van Blankenberge trouwens , was er nergens anders nog plaats?
INP PZ Brussel-West (Interventie)
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Pink_Floyd »

Jhona schreefCOLON Van Blankenberge trouwens , was er nergens anders nog plaats?
Enkel Vesta en GIP zijn nog mogelijk... Heb geen zin om nog een jaar te klungelen met vast werk zoeken... ( Schoolverlater )

Ondertussen al enkele mooie dingetjes gevonden in Evere zelf, kan te voet gaan... :-)
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door L0k1- »

Pink_Floyd schreefCOLONHallo!

Ik start mijn opleiding in het GIP op 30/11!
Ben zelf woonachtig te Blankenberge, dus dit is wel zéér ver om te pendelen, een kot/appartementje/studio is de enige manier om er te geraken...
Zoals ik hier al heb gelezen krijgen we niets van steun om dit te doen, wat natuurlijk een spijtige zaak is. Doch beb ik enkele praktische vraagjes:

- Evere ligt vlak naast Schaarbeek... Naar't schijnt een No-Go zone. Is het aan te raden om daar een kot te zoeken? Welke buurt is het meest aan te raden? Wil niet meer dan 550 euro geven aan onderdak...

- Misschien kennen mensen die nu in het GIP les hebben collega's die uit hun verblijf trekken? Gelieve mij dan te contacteren, de tijd tikt, en zonder kot begin ik er niet aan :-(
Zwaar is relatief, zijn verschillende mensen die de hele opleiding telkens om 4u30 moesten opstaan om er te geraken en die hebben dat een heel jaar kunnen doen en die mensen kwamen van Blankenberge/Brugge en het uiteinde van Limburg :)

Ik ken iemand die in Schaarbeek heeft gezeten, maar haar appartement is al overgenomen door iemand anders, zij betaalde 500 euro voor een appartement met vrij grote woonkamer, aparte keuken, slaapkamer, badkamer, binnenkoer :)

Haar appartement was in de buurt van het Meiserplein.
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door Pink_Floyd »

Hallo, na een tweetal weken zoeken en steeds hetzelfde te horen "Sorry meneer, dit appartement, kot/studioken is reeds verhuurd" vroeg ik mij toch af of jullie mij kunnen helpen in een zoektocht naar een verblijfplaats in de buurt van de school ( max 5km ervan, zodat ik met de fiets kan komen :-) ).

Als iemand info heeft van een collega die stopt in Brussel ofzo stuur mij gerust een PM'ke!

Grtjes!
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Slaapplaats via GIP?

Bericht door L0k1- »

Er waren maar een paar mensen die echt iets huurden in Brussel, al de rest pendelde gewoon :)
BUTTON_POST_REPLY