datum volgende opleiding GIP

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Beatbouncer »

Hielcom schreefCOLON Tjah, het krioelt in Bsl ook wel van de Franstaligen :mrgreen:
Dat wel, is vrij normaal :D Maar het is wel altijd handig om je Frans te oefenen :)

Misschien is de nabijheid van het PIVO in Asse ook wel een reden waarom zo weinig Nederlandstaligen naar Brussel gaan voor hun opleiding.
Afhankelijk van welke provincie je komt is dit wel een verschil... Vooral als je uit Limburg komt is dit een ramp vind ik persoonlijk. Je moet in Brussel de Ring nemen (indien je met auto komt), meestal zit die 's morgens potdicht.... :-)

De commentaren in dit GIP-subforum hebben me als Nederlanstalige alleszins wel kunnen overtuigen om bij slagen naar de GIP te gaan (en ik kom nochtans van vrij ver).
Van waar kom je ? Ik zit 's morgens ook altijd 1u op de trein, en 20min op de bus :p
DAH BRABANT
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door VRS »

Ik ben van West-Vlaanderen. Maar zoals zovelen student in Gent (praktisch de tweede hoofdstad van onze provincie :mrgreen: ).
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Steven'84 »

Op 29 maart is er een opendeurdag.

Iedereen is welkom! :-)

Greetz,
WPR Brabant
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Amedee »

Steven'84 schreefCOLONOp 29 maart is er een opendeurdag.

Iedereen is welkom! :-)

Greetz,
Bedankt voor de info! Staat in de agenda!
Inspecteur van Politie
kenster
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2012, 19:54

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door kenster »

Wanneer ik mijn opleiding gestart ben aan de gip als Nederlandstalige waren wij met 44 Nederlandstalige aspiranten, dus ik vind het raar dat ze er nu zo weinig zouden hebben..
Federaal Inspecteur!
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Beatbouncer »

kenster schreefCOLONWanneer ik mijn opleiding gestart ben aan de gip als Nederlandstalige waren wij met 44 Nederlandstalige aspiranten, dus ik vind het raar dat ze er nu zo weinig zouden hebben..
Wij zitten met 18 in de klas... Bij de Franstaligen komen er veel meer binnen. In December 2013 bijvoorbeeld 60 Franstalige aspiranten. De reden dat er nu zo weinig Nederlandstaligen zijn, zou ik begot niet weten :)
DAH BRABANT
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Amedee »

Beatbouncer schreefCOLON
kenster schreefCOLONWanneer ik mijn opleiding gestart ben aan de gip als Nederlandstalige waren wij met 44 Nederlandstalige aspiranten, dus ik vind het raar dat ze er nu zo weinig zouden hebben..
Wij zitten met 18 in de klas... Bij de Franstaligen komen er veel meer binnen. In December 2013 bijvoorbeeld 60 Franstalige aspiranten. De reden dat er nu zo weinig Nederlandstaligen zijn, zou ik begot niet weten :)
En is de klas Nederlandstaligen daarmee volzet? Ik vraag me af of ik zou kunnen inschrijven op de laatste dag van de inschrijvingen? (bedoeling is om opleiding te beginnen in oktober)

Zijn vroegere klassen (NL) volzet?

Bedankt voor de info!
Inspecteur van Politie
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Steven'84 »

Voor de GIP zal je u waarschijnlijk wel kunnen inschrijven tot en met de laatste dag.

In vergelijking met de Franstalige proms zijn de Nederlandstalige proms niet (snel) volzet bij ons.
In onze prom hebben ze zelfs kandidaten opgebeld enkele dagen voor de opleiding begon, om zo toch een redelijke klas te kunnen vormen.

Greetz,
WPR Brabant
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Amedee »

Steven'84 schreefCOLONVoor de GIP zal je u waarschijnlijk wel kunnen inschrijven tot en met de laatste dag.

In vergelijking met de Franstalige proms zijn de Nederlandstalige proms niet (snel) volzet bij ons.
In onze prom hebben ze zelfs kandidaten opgebeld enkele dagen voor de opleiding begon, om zo toch een redelijke klas te kunnen vormen.

Greetz,
Bedankt voor je reactie, Steven!

Ik zou namelijk in problemen kunnen komen met een eventuele laserbehandeling aan mijn ogen (+ de 3 maanden tijdelijke medische ongeschiktheid die daarop volgen), waardoor ik de selectieprocedure niet op tijd kan afronden om in oktober te beginnen aan de GIP (dat is voorlopig de bedoeling). Maar als het ook deze keer loopt zoals je zegt, moet het misschien nipt lukken.

Zover is het echter nog niet, 15 april eerst naar de commissie :mrgreen:
Inspecteur van Politie
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Steven'84 »

Graag gedaan.

8)

Veel succes bij de commissie!

Greetz,
WPR Brabant
pistolpete
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 11:51

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door pistolpete »

Inschrijving gisteren bevestigd,brief in de bus..
1 INP: Fysieke proef: 6/2013: Geslaagd! Cognitieve test: Geslaagd
2 INP: Psychologische testen: 7/2013: Geslaagd!
3 INP: Medische testen: 8/2013: Geslaagd!
4 INP: Selectiecommissie: 09/12/2013 : Geslaagd! (uitslag gekregen op 09/01/14)
Robbers
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2018, 08:57

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Robbers »

Iemand een idee wanneer de opleidingen dit jaar starten aan het GIP? Ik begreep dat er een startte in Mei, is er nog een opleiding later dit jaar?
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek:
Amélie
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2017, 22:27

Re: datum volgende opleiding GIP

Bericht door Amélie »

In mei is er inderdaad één en meestal is het dan oktober of december, maar die data liggen nog niet vast.
Nog veel succes!
BUTTON_POST_REPLY