Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door lemon »

Dag iedereen

Momenteel ben ik aan het kijken hoe ik het gemakkelijkst het opleidingscentrum kan bereiken vanuit Kortrijk.

Ik ben naar de infodag gekomen afgelopen zondag en toen deed ik dit door de trein Kortrijk - Zedelgem te nemen samen met mijn (niet-plooibare) fiets en vanuit het station nog een 4-tal km te fietsen naar het opleidingscentrum. De afstand is geen probleem maar de fiets meesleuren op de trein wel. Ik zou een plooifiets kunnen kopen, maar dit vind ik vrij duur dus wil ik eerst alle mogelijkheden overlopen.

Ik vroeg me af of iemand de best mogelijke manier weet om in het opleidingscentrum te geraken vanuit Kortrijk en dus toe te komen om 8u20. Ik heb al de NMBS app en 'De Lijn routeplanner' gebruikt maar ik heb het gevoel dat ze niet de meest realistische oplossingen geven. Daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er geen degelijke busverbinding is vanaf het station naar het opleidingscentrum. Ik merkte op dat er een bushalte in het opleidingscentrum aanwezig was, maar ik neem aan dat deze niet gebruikt wordt door de bussen? Ik had geen tijd meer om dit aan iemand te vragen op de infodag.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
asje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2016, 22:48

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door asje »

Hallo,


Ikzelf had gehoord dat het opleidingscentrum sowieso moeilijk te bereiken is met het openbaar vervoer.
Ik vermoed dat de bushalte op WPS gewoon ook een simulatie-bushalte is om bepaalde situaties te oefenen.

Zelf ga ik met de auto (woon in Lauwe) en wil ik eventueel wel kijken om te carpoolen met een aantal mensen.


Groeten
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door lemon »

Bedankt voor je reactie.

Ik zou ook kijken om te carpoolen met anderen, of toch op z'n minst meebetalen in vervoer. Natuurlijk is het wel moeilijk om dit voor de eerste week in de opleiding al te regelen. En los daarvan moet ik nog toegelaten worden en dan zoek ik wel verder naar mogelijke oplossingen. Eerst nog de proeven en ALS ik dan toegelaten zou worden, hoop ik de opleiding in WPS te kunnen starten in oktober. Dat is toch wat ik hoorde op de infodag, dat als je nu zou starten met de proeven dat je dan nog kan meedoen in oktober.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Zeeboenke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2017, 09:15

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door Zeeboenke »

Hallo,

Ik ben ook juist geslaagd voor alle selectieproeven en heb mijn attest ontvangen. Daarbij heb ik mijn keuze moeten maken waar ik mijn opleiding zou willen volgen. En aangezien ik van Gullegem ben, heb ik gekozen voor WPS Zedelgem. Dus indien er een opleiding start ( ik heb nog geen specifieke datum gekregen) en indien jij ook geslaagd bent :-) dan kunnen we eventueel afspreken om te carpoolen.
Hou mij op de hoogte hé.

Moesten er nog mensen zijn van dezelfde streek... feel free...

Mvg
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door lemon »

Zeeboenke schreefCOLONHallo,

Ik ben ook juist geslaagd voor alle selectieproeven en heb mijn attest ontvangen. Daarbij heb ik mijn keuze moeten maken waar ik mijn opleiding zou willen volgen. En aangezien ik van Gullegem ben, heb ik gekozen voor WPS Zedelgem. Dus indien er een opleiding start ( ik heb nog geen specifieke datum gekregen) en indien jij ook geslaagd bent :-) dan kunnen we eventueel afspreken om te carpoolen.
Hou mij op de hoogte hé.

Moesten er nog mensen zijn van dezelfde streek... feel free...

Mvg
Super ;) Van mij zal het wel nog een tijdje duren. In Zedelgem vertelden ze me als ik onmiddellijk inschreef dat ik normaal gezien in oktober zou kunnen starten als ik geslaagd was. Maar tussen nu en oktober ben ik een maand onbeschikbaar (examens) waardoor ik mogelijks de start van de opleiding in oktober kan missen. Ik vind het minder erg om in april te moeten starten als ik zeker ben dat ik slaag, maar natuurlijk hoop ik zo vroeg mogelijk te kunnen beginnen.

En best wel toevallig dat je vanuit Gullegem komt. Ik heb er zelf ook gewoond tot ongeveer m'n 12-13e, vlakbij de Supra Bazar ;)
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Shana.S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2016, 17:29

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door Shana.S »

lemon schreefCOLON
Zeeboenke schreefCOLONHallo,

Ik ben ook juist geslaagd voor alle selectieproeven en heb mijn attest ontvangen. Daarbij heb ik mijn keuze moeten maken waar ik mijn opleiding zou willen volgen. En aangezien ik van Gullegem ben, heb ik gekozen voor WPS Zedelgem. Dus indien er een opleiding start ( ik heb nog geen specifieke datum gekregen) en indien jij ook geslaagd bent :-) dan kunnen we eventueel afspreken om te carpoolen.
Hou mij op de hoogte hé.

Moesten er nog mensen zijn van dezelfde streek... feel free...

Mvg
Super ;) Van mij zal het wel nog een tijdje duren. In Zedelgem vertelden ze me als ik onmiddellijk inschreef dat ik normaal gezien in oktober zou kunnen starten als ik geslaagd was. Maar tussen nu en oktober ben ik een maand onbeschikbaar (examens) waardoor ik mogelijks de start van de opleiding in oktober kan missen. Ik vind het minder erg om in april te moeten starten als ik zeker ben dat ik slaag, maar natuurlijk hoop ik zo vroeg mogelijk te kunnen beginnen.

En best wel toevallig dat je vanuit Gullegem komt. Ik heb er zelf ook gewoond tot ongeveer m'n 12-13e, vlakbij de Supra Bazar ;)
Dag streekgenoten,

Ik heb een tijdje terug het nieuws vernomen dat ik geslaagd was voor de selectieproeven, en heb ook aangegeven in WPS te willen starten met de eerstvolgende opleiding (normaal gezien dus in oktober denk ik, ook nog geen specifieke datum gekregen..). Ik heb ook via de NMBS eens gekeken om met de trein naar Zedelgem te gaan, maar het lijkt mij een beetje te riskant om altijd op de NMBS te vertrouwen :) Ik zou dus ook met de wagen vanuit Kortrijk gaan.

Zedelgem is nu wel niet bij de deur, dus carpoolen kan misschien wel helpen om benzine en kilometers te sparen :)
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door lemon »

Shana.S schreefCOLON Zedelgem is nu wel niet bij de deur, dus carpoolen kan misschien wel helpen om benzine en kilometers te sparen :)
Ik ben ook zeker te vinden om te carpoolen, maar zoals je in m'n onderschrift kan zien heb ik nog een hele weg te gaan. ALS ik slaag, zal ik waarschijnlijk pas in 2018 kunnen starten aangezien ik nog enkele onbeschikbaarheden heb tijdens m'n selectieprocedure. En wie weet zit voor mij de rit er al op als ik een negatief resultaat van m'n cognitieve testen krijg :(
Shana.S schreefCOLONIk heb ook via de NMBS eens gekeken om met de trein naar Zedelgem te gaan, maar het lijkt mij een beetje te riskant om altijd op de NMBS te vertrouwen
De verbinding is op zich niet slecht richting Zedelgem. Hetgeen wat mij tegenhoud om telkens de trein te nemen is dat wanneer je eenmaal aan het station van Zedelgem bent, je nog een aantal kilometer moet afleggen om aan WPS te geraken. Het is te ver te voet en de busverbinding is vrij slecht. De enige optie lijkt dan met de fiets maar dat lijkt ook te omslachtig zonder plooifiets en dan kan je evengoed gaan carpoolen.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
Shana.S
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2016, 17:29

Re: Bereikbaarheid (vanuit Kortrijk)

Bericht door Shana.S »

lemon schreefCOLON
Shana.S schreefCOLON Zedelgem is nu wel niet bij de deur, dus carpoolen kan misschien wel helpen om benzine en kilometers te sparen :)
Ik ben ook zeker te vinden om te carpoolen, maar zoals je in m'n onderschrift kan zien heb ik nog een hele weg te gaan. ALS ik slaag, zal ik waarschijnlijk pas in 2018 kunnen starten aangezien ik nog enkele onbeschikbaarheden heb tijdens m'n selectieprocedure. En wie weet zit voor mij de rit er al op als ik een negatief resultaat van m'n cognitieve testen krijg :(
Shana.S schreefCOLONIk heb ook via de NMBS eens gekeken om met de trein naar Zedelgem te gaan, maar het lijkt mij een beetje te riskant om altijd op de NMBS te vertrouwen
De verbinding is op zich niet slecht richting Zedelgem. Hetgeen wat mij tegenhoud om telkens de trein te nemen is dat wanneer je eenmaal aan het station van Zedelgem bent, je nog een aantal kilometer moet afleggen om aan WPS te geraken. Het is te ver te voet en de busverbinding is vrij slecht. De enige optie lijkt dan met de fiets maar dat lijkt ook te omslachtig zonder plooifiets en dan kan je evengoed gaan carpoolen.
Ahzo, ik ben eerder bang voor vertragingen en afgeschafte treinen :) Maar als die plooifiets het enige probleem is voor jou, misschien kan je een oude fiets aan het station in Zedelgem zetten? Dat heb ik nog gehoord van aspiranten dat ze het op die manier deden. Dan hoef je niet dagelijks te knoeien met een plooifiets. In alle geval veel succes met je verdere proeven!
BUTTON_POST_REPLY