Hoe ziet de nieuwe opleiding er uit?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Kimberly89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2015, 14:57

Hoe ziet de nieuwe opleiding er uit?

Bericht door Kimberly89 »

Hoe ziet de opleiding er juist uit? De website van WPS vind ik hierover niet zo duidelijk.
Tussen welke uren heb je les, hoeveel vakantie? Heb je veel naschoolse opdrachten (heb al eens gehoord dat je niet veel vrije tijd over houdt tijdens de opleiding)?
Heb begrepen dat het trimestriële vakken zijn, met vanaf blok 2 ook WPL. Klopt dit en na hoeveel maanden begint het WPL dan?

Wou gewoon nog iets beter geïnformeerd zijn hierover voordat ik de 2e proef afleg.

Dankjewel
Cognitieve proef: vrijgesteld
Fysieke proef: 25/02/2016 - Geslaagd
Thomasvdv
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015, 09:32

Re: Hoe ziet de nieuwe opleiding er uit?

Bericht door Thomasvdv »

Beste,


Ik zou eens wat meer zoeken op de site jobpol, ik heb het even gegoogled "politie opleiding belgie"

2de link:

http://www.jobpol.be/home/inspecteur_opleiding/

Nog een tip ik zou ook eens naar een infosessie/dag gaan, daar krijg je soms ook een kleine toelichting over de vernieuwe opleiding en dat is leuker om te horen en daar kan je dan eventueel nog met een aspirant praten.


Hopelijk heb je nu voldoende informatie,

Met vriendelijke groeten,
Thomas.
Functioneel parcour : Geslaagd
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd 07/04/2016
Antecedentenonderzoek : 11/04/2016 in afwachting resultaat
Selectiecommissie: 23/05/2016 in afwachting resultaat
Medische proef: 08/01/2016
Kimberly89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2015, 14:57

Re: Hoe ziet de nieuwe opleiding er uit?

Bericht door Kimberly89 »

Dankjewel

Heb jammer genoeg niet naar de vorige opendeurdag kunnen gaan, zal proberen om wel naar de volgende te gaan.
Cognitieve proef: vrijgesteld
Fysieke proef: 25/02/2016 - Geslaagd
JMD
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2016, 21:45

Re: Hoe ziet de nieuwe opleiding er uit?

Bericht door JMD »

Kimberly89 schreefCOLONHoe ziet de opleiding er juist uit? De website van WPS vind ik hierover niet zo duidelijk.
Tussen welke uren heb je les, hoeveel vakantie? Heb je veel naschoolse opdrachten (heb al eens gehoord dat je niet veel vrije tijd over houdt tijdens de opleiding)?
Heb begrepen dat het trimestriële vakken zijn, met vanaf blok 2 ook WPL. Klopt dit en na hoeveel maanden begint het WPL dan?

Wou gewoon nog iets beter geïnformeerd zijn hierover voordat ik de 2e proef afleg.

Dankjewel
Blok 1 (+-2,5maanden) bestaat uit 5 clusters:
1) De politie in relatie tot de bestuurlijke en gerechtelijke organisatie
2) Wet op het Politieambt
3) Politionele deontologie
4) Inleiding recht
5) Wegcode

Blok 2 (+-9,5maanden) bestaat uit 6 clusters:
6) Domeinspecifiek recht
7) Informatiemanagement
8 ) Politioneel onthalen en bejegenen
9) Politioneel tussenkomen
10) Onderzoeken
11) Verkeer

Er zijn ook 4 transversale clusters (lopen door over het ganse jaar):
12) Maatschappelijke oriëntering
13) Communicatie
14) Sport
15) Geweld- en stressbeheer

Op het einde van blok 1 is er WPL1, dat is 3 dagen kennismaking op de lokale politiezone. WPL2 (1 week), WPL3 (2 weken) en WPL4 (3 weken) vallen allemaal in blok 2 en beginnen respectievelijk na ongeveer 5 maanden, 8 maanden en 10 maanden in je opleiding.
Les elke werkdag van 8u15 tot 16u20, soms tot 18u20; weekends vrij (behalve tijdens WPL). Vakantie wordt beslist door de school, meestal 2 weken eind augustus en kerstvakantie. Inderdaad niet veel vrije tijd; taken & toetsen, maar vooral zelfstandig leren en bijhouden van leerstof. Het is 12 maanden tanden bijten, maar het is het waard ;)

Succes!
BUTTON_POST_REPLY