Hoe zit die opleiding in elkaar

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
lolokanarie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2014, 18:32

Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door lolokanarie »

Hallo

Binnenkort start ik met mijn tweede selectieproef. Als alles vlot verloopt en ik voor alles geslaagd ben dan zou ik binnen hier en een jaar aan de opleiding kunnen beginnen ongeveer denkik. (ik ben gewoon eens ruim aan het denken he)

Ik zou graag wat ervaringen horen over de opleiding.
Ik vraag me af of ik gedurende dat jaar nog tijd zal hebben voor mijn sport. Deze neemt elke dag anderhalf uur in beslag en vooral in de zomer een volledig weekend of 8.
(ik werk momenteel ook al fulltime, en doe zelf nog een bijjob,)

Welke uren zijn dat, en zijn er vaste vakantiedagen ingepland of moet je die zelf inplannen?

Shoot zoveel mogelijk info als jullie kunnen aub 8)
kimvanh
Aspirant
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 01:16

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door kimvanh »

Eigenlijk kunnen we niet veel vertellen van de opleiding, want die verandert volgend jaar. De lat "zou" nog hoger liggen in de toekomst. Zo hebben wij vandaag een vernieuwde fysieke proef voor de selectieproeven mogen testen. De tijd van 3min.30sec. die iedereen momenteel nog kent, zou opgesplitst worden naar 3min.10sec. voor de vrouwen en 2min.50sec. voor de mannen. Voorafgaand zou er ook nog een beep-test bijkomen, waarbij de vrouwen tot aan trap 5 zouden moeten gaan, en de mannen tot aan trap 7.
Aspirant-inspecteur WPS - Klas 36
Lietje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2013, 20:38

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door Lietje »

Had gehoopt dit de 1e december te ontdekken (want ben geslaagd voor alle proeven), maar helaas gaat de opleiding niet door. Kan er mij iemand zeggen wanneer de opleiding dan wel start in 2015? Hopelijk zal dit toch in februari zijn, want heb eind augustus mijn ontslag ingediend. Dan mijn 13 weken opzeg, dus de 27e november is mijn laatste werkdag, en dan ... Zit ook met een huis dat moet afbetaald worden en 2 kinderen groot brengen.

Hopelijk belt Brussel ons zo spoedig mogelijk op om meer info te geven.

Lietje
Delphine
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2014, 13:33

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door Delphine »

Ik dacht dat de opleiding pas voor juni zou zijn, maar dat ben ik helemaal niet zeker. Misschien best eens zelf contact opnemen en de vraag stellen aan Brussel? Dan zal je het wel met iets meer zekerheid weten.
Informatie over de opleiding zelf, ik ben gestart op 1 oktober en het is wel wat ik me ervan voorstelde. Veel theorie, vooral verkeer en soms gaan ze wel redelijk snel, dus alles zeker goed bijhouden. Na de lesdag heb ik nog tijd om wat taken te maken of te herhalen maar erna heb ik niet veel zin meer om nog andere dingen te doen, dus de feestjes met vrienden zijn nu beperkt tot de weekends.
Ik zou zeggen om er zeker voor te gaan! Eventjes wel een jaartje doorbijten qua taken en werk denk ik, maar na nog geen week zat de sfeer bij ons er al goed in :)
No one can make you feel inferior without your consent
lolokanarie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2014, 18:32

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door lolokanarie »

Delphine schreefCOLONIk dacht dat de opleiding pas voor juni zou zijn, maar dat ben ik helemaal niet zeker. Misschien best eens zelf contact opnemen en de vraag stellen aan Brussel? Dan zal je het wel met iets meer zekerheid weten.
Informatie over de opleiding zelf, ik ben gestart op 1 oktober en het is wel wat ik me ervan voorstelde. Veel theorie, vooral verkeer en soms gaan ze wel redelijk snel, dus alles zeker goed bijhouden. Na de lesdag heb ik nog tijd om wat taken te maken of te herhalen maar erna heb ik niet veel zin meer om nog andere dingen te doen, dus de feestjes met vrienden zijn nu beperkt tot de weekends.
Ik zou zeggen om er zeker voor te gaan! Eventjes wel een jaartje doorbijten qua taken en werk denk ik, maar na nog geen week zat de sfeer bij ons er al goed in :)
oke, en zijn dat 5 dagen van 08:00 to 17:00 uur? En dit een jaar aan een stuk? Kun je ook na het slagen van alle testen pas een jaar later aan de opleiding beginnen?
Delphine
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2014, 13:33

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door Delphine »

De schooldagen beginnen om 8u10 met het appel, lessen van 8u20 tot 16u20, eventueel een extra lesblok tot 18u20. Voor de geldigheid van de proeven zou je eens online moeten kijken, die weet ik niet meer. Ik dacht dat ze een jaar geldig waren, maar dit ben ik niet zeker.
No one can make you feel inferior without your consent
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Hoe zit die opleiding in elkaar

Bericht door Kevin_Fox »

lolokanarie schreefCOLON
Delphine schreefCOLONIk dacht dat de opleiding pas voor juni zou zijn, maar dat ben ik helemaal niet zeker. Misschien best eens zelf contact opnemen en de vraag stellen aan Brussel? Dan zal je het wel met iets meer zekerheid weten.
Informatie over de opleiding zelf, ik ben gestart op 1 oktober en het is wel wat ik me ervan voorstelde. Veel theorie, vooral verkeer en soms gaan ze wel redelijk snel, dus alles zeker goed bijhouden. Na de lesdag heb ik nog tijd om wat taken te maken of te herhalen maar erna heb ik niet veel zin meer om nog andere dingen te doen, dus de feestjes met vrienden zijn nu beperkt tot de weekends.
Ik zou zeggen om er zeker voor te gaan! Eventjes wel een jaartje doorbijten qua taken en werk denk ik, maar na nog geen week zat de sfeer bij ons er al goed in :)
oke, en zijn dat 5 dagen van 08:00 to 17:00 uur? En dit een jaar aan een stuk? Kun je ook na het slagen van alle testen pas een jaar later aan de opleiding beginnen?
Ja dat kan als er nog een opleiding start.
Als je uitstelt en er gaan twee jaar voorbij dan dien je opnieuw deel te nemen uiteraard...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY