start opleiding 01/10/2012?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door BjornV »

Heb je het instapformulier al gehad en terug opgestuurd? Ik denk dat de uitnodiging voor de school pas komt nadat de lijst van kandidaten volledig is, maar je kan sowieso beginnen in oktober als je nu geslaagd bent!

Tot in oktober :)
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Titatovenares »

Ben je daar zeker van?
Ik had begrepen dat er een bepaald aantal plaatsen was in de WPS en dat als je intekent voor je Brussel, dat je dan voorrang krijgt. Als je dus op plaats 75 bijvoorbeeld staat op de lijst voor oktober en er tekenen er 10 in voor 5 jaar vast Brussel, val je toch nog van de lijst... ik zou toch een beetje wachten hoor...
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door BjornV »

Ik viel net uit de boot voor de opleiding van juni (degene voor mij op selectiecommissie had de 40e plaats), en ze hebben mij gegarandeerd (op de selectiecommissie) dat het sowieso voor oktober ging zijn. Aan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was. Dus als je niet gekozen hebt voor juni toen ze het vroegen, of als je deze maand je brief hebt gehad, ben je volgens mij 100% zeker van een plaats in oktober!

Ze konden de opleiding van juni eerst zelfs niet vol krijgen, het zou mij dus sterk verbazen dat oktober snel vol zal zitten.

Ik denk dat het aantal mensen die 5 jaar bij de spoorwegpolitie in Brussel willen gaan werken toch hééél beperkt gaat zijn :P
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
samn
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012, 09:36

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door samn »

BjornV schreefCOLONAan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was.
Wanneer was dit? Ik vraag me wel af hoe dit zou komen. Zijn ze in de WPS-commissie gewoon veel strenger of zijn er veel minder (geschikte) kandidaten?
Glenne93
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012, 16:08

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Glenne93 »

samn schreefCOLON
BjornV schreefCOLONAan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was.
Wanneer was dit? Ik vraag me wel af hoe dit zou komen. Zijn ze in de WPS-commissie gewoon veel strenger of zijn er veel minder (geschikte) kandidaten?
Omdat er (in tegenstelling tot vorige jaren) een extra lichting begonnen is in mei? :?:
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Titatovenares »

BjornV schreefCOLONIk viel net uit de boot voor de opleiding van juni (degene voor mij op selectiecommissie had de 40e plaats), en ze hebben mij gegarandeerd (op de selectiecommissie) dat het sowieso voor oktober ging zijn. Aan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was. Dus als je niet gekozen hebt voor juni toen ze het vroegen, of als je deze maand je brief hebt gehad, ben je volgens mij 100% zeker van een plaats in oktober!

Ze konden de opleiding van juni eerst zelfs niet vol krijgen, het zou mij dus sterk verbazen dat oktober snel vol zal zitten.

Ik denk dat het aantal mensen die 5 jaar bij de spoorwegpolitie in Brussel willen gaan werken toch hééél beperkt gaat zijn :P
Ik kreeg net weer een brief aan om te tekenen voor Brussel en toen ik belde om te vragen of ze de eerste keer mijn brief niet hadden gekregen hebben ze gezegd dat het nu anders is.
De vorige brief kon je tekenen voor SPC of voor CIK
Nu kan je tekenen voor SPC of voor 1 van de 6 politiezones in Brussel
EN er is gezegd dat er niemand een plaats gegarandeerd wordt voor oktober als je niet voor Brussel tekent... dus ik wacht voor de zekerheid op bevestiging op papier hoor :-D dan ga ik pas zeker zijn
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

Titatovenares schreefCOLON
BjornV schreefCOLONIk viel net uit de boot voor de opleiding van juni (degene voor mij op selectiecommissie had de 40e plaats), en ze hebben mij gegarandeerd (op de selectiecommissie) dat het sowieso voor oktober ging zijn. Aan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was. Dus als je niet gekozen hebt voor juni toen ze het vroegen, of als je deze maand je brief hebt gehad, ben je volgens mij 100% zeker van een plaats in oktober!

Ze konden de opleiding van juni eerst zelfs niet vol krijgen, het zou mij dus sterk verbazen dat oktober snel vol zal zitten.

Ik denk dat het aantal mensen die 5 jaar bij de spoorwegpolitie in Brussel willen gaan werken toch hééél beperkt gaat zijn :P
Ik kreeg net weer een brief aan om te tekenen voor Brussel en toen ik belde om te vragen of ze de eerste keer mijn brief niet hadden gekregen hebben ze gezegd dat het nu anders is.
De vorige brief kon je tekenen voor SPC of voor CIK
Nu kan je tekenen voor SPC of voor 1 van de 6 politiezones in Brussel
EN er is gezegd dat er niemand een plaats gegarandeerd wordt voor oktober als je niet voor Brussel tekent... dus ik wacht voor de zekerheid op bevestiging op papier hoor :-D dan ga ik pas zeker zijn

laat je daar niet aan vangen...
Stevo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012, 10:27

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Stevo »

Dimitri schreefCOLON
Titatovenares schreefCOLON
BjornV schreefCOLONIk viel net uit de boot voor de opleiding van juni (degene voor mij op selectiecommissie had de 40e plaats), en ze hebben mij gegarandeerd (op de selectiecommissie) dat het sowieso voor oktober ging zijn. Aan de telefoon met de WPS in mei zeiden ze dat de lijst voor oktober nog bijna leeg was. Dus als je niet gekozen hebt voor juni toen ze het vroegen, of als je deze maand je brief hebt gehad, ben je volgens mij 100% zeker van een plaats in oktober!

Ze konden de opleiding van juni eerst zelfs niet vol krijgen, het zou mij dus sterk verbazen dat oktober snel vol zal zitten.

Ik denk dat het aantal mensen die 5 jaar bij de spoorwegpolitie in Brussel willen gaan werken toch hééél beperkt gaat zijn :P
Ik kreeg net weer een brief aan om te tekenen voor Brussel en toen ik belde om te vragen of ze de eerste keer mijn brief niet hadden gekregen hebben ze gezegd dat het nu anders is.
De vorige brief kon je tekenen voor SPC of voor CIK
Nu kan je tekenen voor SPC of voor 1 van de 6 politiezones in Brussel
EN er is gezegd dat er niemand een plaats gegarandeerd wordt voor oktober als je niet voor Brussel tekent... dus ik wacht voor de zekerheid op bevestiging op papier hoor :-D dan ga ik pas zeker zijn

laat je daar niet aan vangen...
Heb ook net die brief ontvangen. Zal zelf terug opnieuw voor klassiek traject kiezen zoals voorheen. Hoop alleen dat we snel bevestiging zullen krijgen hierna of ik al dan niet nu in oktober kan starten.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

Ik heb die bevestiging pas eind juli/ begin augustus gekregen dat ik in oktober mocht beginnen. Alhoewel ik al onofficieel de bevestiging had gekregen dat ik bovenaan de lijst stond voor de volgende opleiding omdat ik het jaar voordien net uit de boot was gevallen.
ChristopheVM
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2012, 20:48

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door ChristopheVM »

Stevo schreefCOLON Ik kreeg net weer een brief aan om te tekenen voor Brussel en toen ik belde om te vragen of ze de eerste keer mijn brief niet hadden gekregen hebben ze gezegd dat het nu anders is.
De vorige brief kon je tekenen voor SPC of voor CIK
Nu kan je tekenen voor SPC of voor 1 van de 6 politiezones in Brussel
EN er is gezegd dat er niemand een plaats gegarandeerd wordt voor oktober als je niet voor Brussel tekent... dus ik wacht voor de zekerheid op bevestiging op papier hoor :-D dan ga ik pas zeker zijn

laat je daar niet aan vangen...[/quote]
Heb ook net die brief ontvangen. Zal zelf terug opnieuw voor klassiek traject kiezen zoals voorheen. Hoop alleen dat we snel bevestiging zullen krijgen hierna of ik al dan niet nu in oktober kan starten.[/quote]

Ook hier opnieuw voor het klassiek traject gekozen. Ik heb het risico genomen en reeds mijn werk ingelicht waardoor ik in juli reeds aan mijn opzeg begin op mijn huidige job. Het zou dan ook een enorme domper zijn moest ik er niet bij zijn in oktober. Al reken ik er toch op want ik weet reeds van vorig jaar november dat ik geslaagd ben.
Proef 1 : Geslaagd
Proef 2 : Geslaagd
Proef 3 : Geslaagd
Proef 4 : Geslaagd
Start opleiding WPS: oktober
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Myny »

Ik heb ook de brief opnieuw thuis gekregen.
Vorige maal voor het klassieke traject gekozen, maar deze keer toch voor Bxl getekend.
Was toch vanplan om daar te gaan werken dus komt goed uit.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
supermario
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2011, 20:36

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door supermario »

Ik kies ook opnieuw voor het klassieke traject. :)
In Bxl werken zou voor mij telkens een enkele rit van 75km inhouden. Dat is mij niet te min voor eventjes, maar als je dat 5 jaar moet doen, dan gaat dat wel doorwegen, denk ik. Dat is geen gebrek aan motivatie, maar ik vind dat er een goeie verhouding tussen werk en privé moet zijn. Zo ga je ook beter presteren.
Als ik dichter bij Bxl zou wonen, zou ik dit zeker overwegen, maar nu geef ik toch de voorkeur aan werken in een politiezone die iets dichter bij mijn woonplaats ligt. Zeker ook gezien het feit dat niet enkel in Bxl maar in zowat elke politiezone er tekorten zijn. Blijkbaar wil Milquet vooral de tekorten in haar eigen woonplaats wegwerken. Er komen verkiezingen aan zeker? :wink:
Sportproef/cognitief: 16/03/2011 geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 03/08/2011 geslaagd
Medisch: 31/08/2011 geslaagd
Selectiecommissie: 08/02/2012 geslaagd
Start opleiding: oktober 2012
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Titatovenares »

Gisteren gebeld naar rekrutering en daar zei men mij dat de brieven deze week normaal nog op de post gaan... Dus deze of volgende week gaan we pas zeker zijn :-D
En ter info, ik tekende ook voor klassieke traject... mijn vriend zit in Brussel en met 2 heelder dagen op en af van Brugge naar Brussel.. we zouden elkaar niet meer zien vrees ik 8)
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
ChristopheVM
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2012, 20:48

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door ChristopheVM »

Titatovenares schreefCOLONGisteren gebeld naar rekrutering en daar zei men mij dat de brieven deze week normaal nog op de post gaan... Dus deze of volgende week gaan we pas zeker zijn :-D
En ter info, ik tekende ook voor klassieke traject... mijn vriend zit in Brussel en met 2 heelder dagen op en af van Brugge naar Brussel.. we zouden elkaar niet meer zien vrees ik 8)
Dat is goed nieuws! Vanaf morgen dus dagelijks die brievenbus checken :)
Proef 1 : Geslaagd
Proef 2 : Geslaagd
Proef 3 : Geslaagd
Proef 4 : Geslaagd
Start opleiding WPS: oktober
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door BjornV »

Ik heb die nieuwe brief op 5 juli verstuurd via e-mail naar Annelies Huyghens, de vorige keer had ik dat ook gedaan. Geen bevestiging gehad deze keer, hopelijk is alles goed toegekomen...
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
BUTTON_POST_REPLY