start opleiding 01/10/2012?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Lindsey
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2010, 10:55

start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Lindsey »

Als alles goed gaat zou ik op 01/10/2012 mogen starten aan mijn opleiding.
Ik heb mijn attest van slagen gekregen halfweg september 2011.
Ik contacteerde Brussel onlangs omdat ik +/- moest weten wanneer je officieel weet wanneer je mag starten. Ze zeiden mij dat dit rond augustus ging zijn.
Wat ze ook zei, is dat ik nog niet eens helemaal zeker ben dat ik mag starten...

ik ben al bezig van sinds 12 oktober 2010... dus je begrijpt dat het dit jaar absoluut wel mag komen voor mij...

Ik vroeg me af of ik echt zo moet vrezen dat het allemaal opnieuw niet doorgaat en ik opnieuw een jaartje moet wachten?
Nochtans, toen ze mij belden dat ik geslaagd was, vroeg ik: is het dan sowieso voor 2012? dan zeiden ze volmondig ja..
maar dat staat helaas niet op papier .. anyway, ik wil graag starten aan die opleiding en liever vandaag dan morgen ... maar het wordt afwachten, denk ik :s
Proef 1: vrijgesteld
Sportproef: geslaagd (28/10/2010)
persoonlijkheidsproef: geslaagd (04/01/2011)
Medische proef: geslaagd (24/01/2011)
Selectiecommissie: geslaagd!!!! 01/09/2011
Start opleiding INP aan WPS op 1 juni 2012
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

Ik was in september 2010 geslaagd voor alles en heb toen te horen gekregen dat 2010 al volzat en ik een jaartje moest wachten en dat ik daardoor wel vrij hoog op de lijst stond. (De klas zat maar vol ergens in augustus). Onofficieel wist ik dus dat ik mocht starten maar heb inderdaad tot augustus 2011 moeten wachten tot ik mijn brief kreeg dat ik mocht starten op de WPS. Het kan natuurlijk zijn dat er al veel kandidaten zijn maar het zou me ten zeerste verbazen moest die nu al volzitten en jij niet meer op de lijst staat om te mogen starten in 2012
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door FrédérickC »

Kom maar naar de OPAC dan :)
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Bericht door Laurence »

FrédérickC schreefCOLONKom maar naar de OPAC dan :)
Weet jij toevallig hoeveel plaats er nog is in OPAC of kan je dit te weten komen?
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
ChristopheVM
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2012, 20:48

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door ChristopheVM »

Ook ik zit in het zelfde schuitje als hierboven gemeld. Ik kreeg in november 2011 het verlossende telefoontje dat ik geslaagd was voor alle testen in de selectieprocedure en ik op de lijst sta om in 2012 te starten. Ik ben intussen op mijn huidig werk mijn verlof aan het plannen in functie dat ik kan starten in oktober dit najaar. Ik heb 3 maand opzeg dus zou ik in principe mijn ontslag in juni moeten indienen. Ik hoop ten zeerste dat ik tegen dan zekerheid heb dat ik kan starten begin oktober bij de WPS anders schiet ik bij wijze van spreken in mijn eigen voet moest dit niet het geval zijn. Ik veronderstel dat het geen zin heeft om Brussel hiervoor te 'stalken' maar toch blijf ik met die onzekerheid zitten. Iemand tips?

Alvast bedankt!
Proef 1 : Geslaagd
Proef 2 : Geslaagd
Proef 3 : Geslaagd
Proef 4 : Geslaagd
Start opleiding WPS: oktober
Lindsey
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2010, 10:55

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Lindsey »

ChristopheVM schreefCOLONOok ik zit in het zelfde schuitje als hierboven gemeld. Ik kreeg in november 2011 het verlossende telefoontje dat ik geslaagd was voor alle testen in de selectieprocedure en ik op de lijst sta om in 2012 te starten. Ik ben intussen op mijn huidig werk mijn verlof aan het plannen in functie dat ik kan starten in oktober dit najaar. Ik heb 3 maand opzeg dus zou ik in principe mijn ontslag in juni moeten indienen. Ik hoop ten zeerste dat ik tegen dan zekerheid heb dat ik kan starten begin oktober bij de WPS anders schiet ik bij wijze van spreken in mijn eigen voet moest dit niet het geval zijn. Ik veronderstel dat het geen zin heeft om Brussel hiervoor te 'stalken' maar toch blijf ik met die onzekerheid zitten. Iemand tips?

Alvast bedankt!

ja, mijn situatie is dus ook vergelijkbaar. ik zit weliswaar maar met een opzegperiode van 1.5 maand, maar dat wil wel zeggen dat ik halfweg juli m'n ontslagbrief moet geven.
Mijn verlof is eveneens gepland met in het achterhoofd WPS in oktober.
Dus het is zoals je zegt, indien je niet zeker bent en het gaat dan niet door ... dan sta je daar en heb ik geen verlof meer over ...
Anyway, ik heb hierover gemaild met mijn correspondent (te Brussel) en zij zei dat ik +/- in juni-juli maar eens moest bellen naar brussel om "zeker" te zijn zodoende ik mijn ontslag kan indienen of net niet. Blijkbaar hebben zij dan al de lijsten, maar laten ze het officieel pas weten in augustus.
Dus ik ga waarschijnlijk brussel beginnen stalken vanaf juni :-D en het zo toch trachten te weten te komen ... want ben niet van plan om mijn ontslag in te dienen "op goeie hoop"...
Proef 1: vrijgesteld
Sportproef: geslaagd (28/10/2010)
persoonlijkheidsproef: geslaagd (04/01/2011)
Medische proef: geslaagd (24/01/2011)
Selectiecommissie: geslaagd!!!! 01/09/2011
Start opleiding INP aan WPS op 1 juni 2012
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door kyame1206 »

Als alles goed zit start ik misschien ook in oktober. Ik vraag me af hoe ze selecteren. Is dit gewoon die met de beste punten eerst? Of kijken ze ook naar de leeftijd? Nog een paar maanden stressen en hopelijk deze zomer mijn ontslag indienen :-D
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door WFJ »

kyame1206 schreefCOLONAls alles goed zit start ik misschien ook in oktober. Ik vraag me af hoe ze selecteren. Is dit gewoon die met de beste punten eerst? Of kijken ze ook naar de leeftijd? Nog een paar maanden stressen en hopelijk deze zomer mijn ontslag indienen :-D
Op inschrijvingsdatum ;)

Wat ik gehoord heb, uit zéér goeie bron:

Er zouden idd zo'n 80 personen mogen starten in de WPS. Het 'zou kunnen' dat er in mei al een lichting van bvb 20 personen kan starten. Dus dan nog 60 in oktober. Deze lichting in mei zou wel verplicht eerst 3 maand aan de kust moeten werken om de zomerperiode te overbruggen, wat ik eigenlijk geen zo'n slecht idee vind om het kustprobleem/gedetacheerden naar de kust op te lossen...

Het 'al of niet' volzitten van de WPS is belange niet duidelijk. Naar wat ik ook onofficieel gehoord heb vullen ze alles in rond juni/juli/augustus, volgens inschrijvingsdatum...

Dat alles is van horen zeggen natuurlijk, maar wel van mensen die er iets van kunnen weten. Officieel is het zeer zeker nog allemaal niet!
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door kyame1206 »

WFJ schreefCOLON
kyame1206 schreefCOLONAls alles goed zit start ik misschien ook in oktober. Ik vraag me af hoe ze selecteren. Is dit gewoon die met de beste punten eerst? Of kijken ze ook naar de leeftijd? Nog een paar maanden stressen en hopelijk deze zomer mijn ontslag indienen :-D
Op inschrijvingsdatum ;)

Wat ik gehoord heb, uit zéér goeie bron:

Er zouden idd zo'n 80 personen mogen starten in de WPS. Het 'zou kunnen' dat er in mei al een lichting van bvb 20 personen kan starten. Dus dan nog 60 in oktober. Deze lichting in mei zou wel verplicht eerst 3 maand aan de kust moeten werken om de zomerperiode te overbruggen, wat ik eigenlijk geen zo'n slecht idee vind om het kustprobleem/gedetacheerden naar de kust op te lossen...

Het 'al of niet' volzitten van de WPS is belange niet duidelijk. Naar wat ik ook onofficieel gehoord heb vullen ze alles in rond juni/juli/augustus, volgens inschrijvingsdatum...

Dat alles is van horen zeggen natuurlijk, maar wel van mensen die er iets van kunnen weten. Officieel is het zeer zeker nog allemaal niet!
Ik had dit ook al gehoord, maar dan dat dit pas juni zou zijn. Maar aangezien dit te kortbij is zou dit waarschijnlijk maar vanaf volgend jaar zijn, ze zouden dus de startdatum van de opleiding willen opschuiven van oktober naar juni, dit komt beter uit voor de mobiliteitsaanvragen ook. Nu hoe het ook zit, ik hoop dat ik gewoon zo vlug mogelijk mag starten! Mocht het juni zijn, zoveel te beter :-D
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

WFJ schreefCOLON
kyame1206 schreefCOLONAls alles goed zit start ik misschien ook in oktober. Ik vraag me af hoe ze selecteren. Is dit gewoon die met de beste punten eerst? Of kijken ze ook naar de leeftijd? Nog een paar maanden stressen en hopelijk deze zomer mijn ontslag indienen :-D
Op inschrijvingsdatum ;)

Wat ik gehoord heb, uit zéér goeie bron:

Er zouden idd zo'n 80 personen mogen starten in de WPS. Het 'zou kunnen' dat er in mei al een lichting van bvb 20 personen kan starten. Dus dan nog 60 in oktober. Deze lichting in mei zou wel verplicht eerst 3 maand aan de kust moeten werken om de zomerperiode te overbruggen, wat ik eigenlijk geen zo'n slecht idee vind om het kustprobleem/gedetacheerden naar de kust op te lossen...

Het 'al of niet' volzitten van de WPS is belange niet duidelijk. Naar wat ik ook onofficieel gehoord heb vullen ze alles in rond juni/juli/augustus, volgens inschrijvingsdatum...

Dat alles is van horen zeggen natuurlijk, maar wel van mensen die er iets van kunnen weten. Officieel is het zeer zeker nog allemaal niet!
Er zijn veel mensen die denken dat ze weten waar ze over spreken. Misschien deze simpele bedenking. De Opleiding bestaat uit een luik I Die eindigt met de volle 2..... weken stage. Luik II Eindigt met 6-8 weken stage. Waar die 3 maand dus vandaan komt, is een groot raadsel. Bovendien is er wel degelijk een stage in de zomerperiode met een zeker aantal mensen aan de kust namelijk de mensen die in oktober zijn gestart en in de zomer hun eindstage doen voor luik II.
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door WFJ »

Dimitri schreefCOLON
WFJ schreefCOLON
kyame1206 schreefCOLONAls alles goed zit start ik misschien ook in oktober. Ik vraag me af hoe ze selecteren. Is dit gewoon die met de beste punten eerst? Of kijken ze ook naar de leeftijd? Nog een paar maanden stressen en hopelijk deze zomer mijn ontslag indienen :-D
Op inschrijvingsdatum ;)

Wat ik gehoord heb, uit zéér goeie bron:

Er zouden idd zo'n 80 personen mogen starten in de WPS. Het 'zou kunnen' dat er in mei al een lichting van bvb 20 personen kan starten. Dus dan nog 60 in oktober. Deze lichting in mei zou wel verplicht eerst 3 maand aan de kust moeten werken om de zomerperiode te overbruggen, wat ik eigenlijk geen zo'n slecht idee vind om het kustprobleem/gedetacheerden naar de kust op te lossen...

Het 'al of niet' volzitten van de WPS is belange niet duidelijk. Naar wat ik ook onofficieel gehoord heb vullen ze alles in rond juni/juli/augustus, volgens inschrijvingsdatum...

Dat alles is van horen zeggen natuurlijk, maar wel van mensen die er iets van kunnen weten. Officieel is het zeer zeker nog allemaal niet!
Er zijn veel mensen die denken dat ze weten waar ze over spreken. Misschien deze simpele bedenking. De Opleiding bestaat uit een luik I Die eindigt met de volle 2..... weken stage. Luik II Eindigt met 6-8 weken stage. Waar die 3 maand dus vandaan komt, is een groot raadsel. Bovendien is er wel degelijk een stage in de zomerperiode met een zeker aantal mensen aan de kust namelijk de mensen die in oktober zijn gestart en in de zomer hun eindstage doen voor luik II.
De 3 maand in de zomer aan de kust zou natuurlijk niet in de opleiding zijn, maar na de opleiding hé (aangezien ze in mei starten en dus dan ook gedaan hebben met de opleiding het jaar er op in mei). Dus geen stage, maar daadwerkelijk als INP werken. Niet als aINP. En geloof me, met de huidige stagiairs alleen komen de kustzones niet toe nu in de zomer (ik werk nu als calog in een kustzone ;) )...
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

Okee, ik had dat verkeerd begrepen. Mijn excuses. Ik weet ook al enige tijd dat er gepraat wordt over een extra lichting maar mijn gevoel zegt dat deze er niet zal komen wegens budgettaire redenen.
ChristopheVM
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2012, 20:48

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door ChristopheVM »

Goede avond,

Iemand nog iets opgevangen of opleiding nu wel zeker definitief start op 1 oktober 2012?
Proef 1 : Geslaagd
Proef 2 : Geslaagd
Proef 3 : Geslaagd
Proef 4 : Geslaagd
Start opleiding WPS: oktober
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door Dimitri »

In juli start er een opleiding met 20 mensen. In oktober start er dan een met 60 mensen. De startdata zullen altijd in oktober liggen. Dat is nu al enkele jaren zo. Het is enkel bij uitzondering dat er extra lichtingen nog starten.
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: start opleiding 01/10/2012?

Bericht door WFJ »

Dimitri schreefCOLONIn juli start er een opleiding met 20 mensen. In oktober start er dan een met 60 mensen. De startdata zullen altijd in oktober liggen. Dat is nu al enkele jaren zo. Het is enkel bij uitzondering dat er extra lichtingen nog starten.
Is dat zeker in juli? Waar zou er een bevestiging te vinden zijn?
BUTTON_POST_REPLY