Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Elwinehn »

Hoi hoi iedereen, omdat onze opleiding heel dichtbij komt heb ik een open vraag voor iedereen die er zal bij zijn, of er al is bijgeweest.

Weet iemand meer details over het reilen en zeilen in de opleiding zelf? Iedereen weet perfect alle info en details over de proeven, maar over het verloop van de opleiding weet ik niet zo heel veel.
Hoe zit het me jullie? Hebben jullie meer info ter beschikking? En dan bedoel ik natuurlijk niet de basis knowhow (structuur opleiding) maar echt to the point met details!

groetjes

Sam :whoeha:
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Neo »

Uw opleiding begint met de eerste dagen een berg papierwerk in te vullen en kennismaken met alles en iedereen.
En vanaf de tweede week beginnen de eigenlijke lessen en krijg je ook het lesrooster. Elke dag bestaat uit 4 blokken.
De eerste 4 maand volg je de opleiding Agent van politie. Daar krijg je een serieuze kar vol theorie en mappen dat ze aan je oren uitkomen.
Leerstof elke dag goed bijhouden en samenvatten. Want na die 4 maand volgt er een eindexamen. Afhankelijk van de school krijg je de derde maand al een eerste test dagelijks werk (een test met 8 vragen, 1 vraag per vak, 8 vakken op één dag).
De 4de maand een tweede gelijkaardige test van de overige 8 vakken van de opleiding Agent. Daar kunnen nog randvakken bijkomen waar je ook nog eens een test van krijgt.
Na die 4 maand is het eindexamen. Dat bestaat uit twee dagen theorie (van 8 vakken per dag), dus 16 vakken op 2 dagen, of zoals bij ons op het GIP zijn het 3 dagen van 5 vakken per dag en 10 vragen per dag (30 vragen dus voor theorie).
Daarnaast heb je bij dat eindexamen nog een mondeling werk voor te bereiden dat je moet brengen en verdedigen voor een commissie van 4 mensen, een PITIP praktijkoefening en een volledig PV opstellen en inleveren op papier.
Vlak voor het examen heb je nog 11 dagen operationele stage.
Als je dat allemaal zonder problemen kan doen en je slaagt, dan mag je de opleiding verder zetten voor Inspecteur. Daar verloopt het dan gelijkaardig naar het eindexamen inspecteur toe.
Slaag je niet (je moet minstens 50% halen op de theorie en 60% op het totaal = theorie+praktijk+mondeling+dagelijks werk) dan heb je herexamens. Heb je geen 50% op je theorie, dan moet je al je examens theorie opnieuw afleggen.
Slaag je dan nog niet, dan moet je dringend ander werk gaan zoeken.
Inspecteur Interventie
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Elwinehn »

Neo schreefCOLONUw opleiding begint met de eerste dagen een berg papierwerk in te vullen en kennismaken met alles en iedereen.
En vanaf de tweede week beginnen de eigenlijke lessen en krijg je ook het lesrooster. Elke dag bestaat uit 4 blokken.
De eerste 4 maand volg je de opleiding Agent van politie. Daar krijg je een serieuze kar vol theorie en mappen dat ze aan je oren uitkomen.
Leerstof elke dag goed bijhouden en samenvatten. Want na die 4 maand volgt er een eindexamen. Afhankelijk van de school krijg je de derde maand al een eerste test dagelijks werk (een test met 8 vragen, 1 vraag per vak, 8 vakken op één dag).
De 4de maand een tweede gelijkaardige test van de overige 8 vakken van de opleiding Agent. Daar kunnen nog randvakken bijkomen waar je ook nog eens een test van krijgt.
Na die 4 maand is het eindexamen. Dat bestaat uit twee dagen theorie (van 8 vakken per dag), dus 16 vakken op 2 dagen, of zoals bij ons op het GIP zijn het 3 dagen van 5 vakken per dag en 10 vragen per dag (30 vragen dus voor theorie).
Daarnaast heb je bij dat eindexamen nog een mondeling werk voor te bereiden dat je moet brengen en verdedigen voor een commissie van 4 mensen, een PITIP praktijkoefening en een volledig PV opstellen en inleveren op papier.
Vlak voor het examen heb je nog 11 dagen operationele stage.
Als je dat allemaal zonder problemen kan doen en je slaagt, dan mag je de opleiding verder zetten voor Inspecteur. Daar verloopt het dan gelijkaardig naar het eindexamen inspecteur toe.
Slaag je niet (je moet minstens 50% halen op de theorie en 60% op het totaal = theorie+praktijk+mondeling+dagelijks werk) dan heb je herexamens. Heb je geen 50% op je theorie, dan moet je al je examens theorie opnieuw afleggen.
Slaag je dan nog niet, dan moet je dringend ander werk gaan zoeken.

Beste Neo, danku u voor deze volledige repliek, ik heb hierop enkele vragen:

eerst en vooral wat er een mijn hoofd afspeelt is: "moet ik schrik krijgen voor deze talrijke examens, is dit aartsmoeilijk? het lijkt me bijzonder moeilijk, maar dit kan natuurlijk ook komen omdat dit een sprong in het duister is.

ten tweede: het kennis maken met iederen, is dit bij alle scholen met een teambuilding dag? Ik had dit opgevangen op enkele forums

dank bij voorbaat ! ;)

groeten

Sam
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Neo »

Schrik krijgen, tja, da's moeilijk te zeggen hé. Als je heel de tijd op uw luie kont ligt om het zo te zeggen en enkel de laatste dagen begint te studeren voor de testen en examens dan vrees ik dat het niet goed komt tenzij je een fotografisch geheugen zou hebben.

Hou dus heel het jaar door je zaken goed bij, vat elke week je vakken samen zodat je een maand voor de testen reeds kan beginnen met het studeren van je samenvattigen. Zo heb ik het gedeelte Agent aangepakt en dat heeft mij met een eindscore van 79,9% net geen grote onderscheiding opgebracht. En het was bij mij al 17 jaar geleden dat ik nog een schoolbank heb gezien. Dus, met wat goede wil kom je er.

Dat kennis maken is gewoon onder elkaar in de klas en tijdens de pauze en uiteraard tijdens de lessen krijg je honderduizend keer de vraag van de docenten om jezelf voor te stellen. Bij het vak nederlands kan je zelfs 5 minuten vooraan in de klas gaan staan en wat meer over uzelf vertellen ter voorbereiding van het modeling examen.

Als je een idee wil hebben van de hoeveelheid leerstof in het luik Agent, hieronder een fotoke van mijn twee stapels mappen :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Inspecteur Interventie
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Elwinehn »

Ok bedankt voor de info, ik ben geen zo'n luie-kont-zitter gelukkig! En kben zeker supergemotiveert.

En bedankt ook voor bijgeleverde foto's, ik kan alvast mijn lege mappen aankopen :D

groeten Sam
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Neo »

OK, doe dat goed zou ik zeggen. Ik zie dat je in WPS begint, lees ook effe mijn laatste post in de topic over WPS.
Dat is info dat ik recent heb opgevangen en dat toch van belang is.

Succes alvast!
Inspecteur Interventie
chips
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2010, 15:21

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door chips »

Hallo allemaal,

Vorige week eindelijk het verlossende nieuws dat ik geslaagd ben.Is hier iemand die mij kan vertellen hoelang het duurt voor je weet wanneer je kan beginnen.Kwestie van op tijd mijn huidige job op te zeggen want heb daar een vooropzeg van 3 maanden.Op die brief staat dat het even kan duren voor je het attest krijgt maar weet je dan ook al de datum waarop je mag starten.
Ik zou dus graag starten in 2011,is dat nog steeds voorzien om te starten in oktober en wie hier aanwezig zit in dezelfde situatie.

Merci wi
Alexander
Politie
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:20

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Alexander »

chips schreefCOLONHallo allemaal,

Vorige week eindelijk het verlossende nieuws dat ik geslaagd ben.Is hier iemand die mij kan vertellen hoelang het duurt voor je weet wanneer je kan beginnen.Kwestie van op tijd mijn huidige job op te zeggen want heb daar een vooropzeg van 3 maanden.Op die brief staat dat het even kan duren voor je het attest krijgt maar weet je dan ook al de datum waarop je mag starten.
Ik zou dus graag starten in 2011,is dat nog steeds voorzien om te starten in oktober en wie hier aanwezig zit in dezelfde situatie.

Merci wi
Ik kreeg het attest behoorlijk snel, een dag na het slagen. Er zit dan een brief bij, die je moet invullen. (keuze school enzo) Normaal is de eerstvolgende opleiding 1 oktober 2011. De lijst van de kandidaten wordt in principe 2 maanden voor aanvang van de opleiding afgesloten, dus dan pas kunnen ze meedelen of je al dan niet bij de opleiding bent.
Lindsey
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2010, 10:55

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Lindsey »

Kan iemand mij meedelen in watvoor maand de examens voor inspecteur plaats hebben?
Alvast bedankt!

groetjes
Lindsey
Proef 1: vrijgesteld
Sportproef: geslaagd (28/10/2010)
persoonlijkheidsproef: geslaagd (04/01/2011)
Medische proef: geslaagd (24/01/2011)
Selectiecommissie: geslaagd!!!! 01/09/2011
Start opleiding INP aan WPS op 1 juni 2012
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Dimitri »

min of meer 1 jaar na aanvang van de opleiding. Meestal net iets later.
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Iced_Max »

Neo schreefCOLONAls je een idee wil hebben van de hoeveelheid leerstof in het luik Agent, hieronder een fotoke van mijn twee stapels mappen :mrgreen:
En dat is dan enkel het luik van agent. Het luik Inspecteur is eens zo groot :mrgreen:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Dimitri »

na 3 weken les al 3 klasseurs met cursussen voor deel Agent. En ja, 70% van die pak is al gezien ;)
ChristopheVM
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2012, 20:48

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door ChristopheVM »

Even een praktisch vraagje. Wat is het maandelijks nettoloon dat je als aspirant inspecteur krijgt in de WPS?
Ik weet dat ik wat zal moeten inleveren komend opleidingsjaar maar dan heb ik al iets van een idee voor de financiële plannen.

alvast bedankt!
Proef 1 : Geslaagd
Proef 2 : Geslaagd
Proef 3 : Geslaagd
Proef 4 : Geslaagd
Start opleiding WPS: oktober
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Dimitri »

er is een loonsimulator te vinden. Even zoekfunctie gebruiken.
Anoniem85
Aspirant
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2012, 09:19

Re: Duidelijke vragen en antwoorden van de Opleiding

Bericht door Anoniem85 »

1375€
PZ Aalter-Knesselare
(Afgestudeerd WPS klas 29)
BUTTON_POST_REPLY