Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Elwinehn »

Eerste berichtje hier!

Eerste week hebben we allemaal goed doorstaan, alleen nog stijf van de sport van gisteren ;)

groetjes!
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

Daar zegdet, ze geven er direct een lap op in sport. Maar voor de rest is het gewoonweg SUPER! Eerste dagen beetje wennen, alles is zo een beetje weg, maar na een paar dagen wordt het steeds leuker!
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Dimitri »

War heb je gedaan qua sport? Kwestie van me een beetje te kunnen voorbereiden nar volgend jaar toe :D
Maxiflo
Politie
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:53

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Maxiflo »

Dimitri schreefCOLONWar heb je gedaan qua sport? Kwestie van me een beetje te kunnen voorbereiden nar volgend jaar toe :D
zorg gewoon dat je 5 km kan lopen en dit het liefst in 26 minuten :wink:

gewoon wat trainen op lopen en mss nog wat op kracht
Wouter_
Aspirant
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010, 14:02

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Wouter_ »

Ik zit op vesta, onze eerst les zelfverdediging was puur op kracht (enkel armen) en lichaamsspanning.
Als ik van jou was zou ik vooral oefenen op pompen, lichaamsspanning (zoek maar op internet naar wat oefeningen) en sit-ups.
De lessen zelfverdediging zijn geen lachertje. Oefenen is de boodschap als je erdoor wil geraken want ze eisen 100% discipline en doorzettingsvermogen.

Ik bezie de lessen als 2u sauna in een winter pijama!
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

Wij hebben de eerste les een coopertest gehad, maar ze hebben ons vooral gewaarschuwd voor de lessen zelfverdediging. Je moet ook nog goed kunnen pompen en sit-ups doen. Die staan voor dagelijks werk beiden op 10, maar als ge daar een beetje op oefent, zijn dat twintig punten cadeau.Je moet ook een shuttle run kunnen en een vertesprong. De coopertest die ook bij het dagelijks werk hoort staat op 60. Vrouwen moeten 2200m halen om te slagen, van de mannen weet ik het niet. Naart schijnt zouden ze die afstand wel vergroten in de toekomst en zou het voor de vrouwen 2400m worden. Het examen bestaat uit een functioneel parcours die er nogal indrukwekkend uitziet, maar dat we nog niet gedaan hebben dus daar weet ik niets van :-) behalve dat de vrouwen 9 minuten ofzo moeten halen om te slagen. :-) Dat klinkt veel, maar ik denk dat het toch nog behoorlijk scherp is als ik het parcours gezien heb.Bovenstaande gegevens zijn allemaal voor het luik agent. En voor de rest is de opleiding echt wel super. Het is de moeite waard om naar te verlangen. :D
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door sassa »

@ Lecoutre

Allez dat ziet er zeer plezant uit ... ik kan al niet wachten tot volgend jaar :whoeha: :whoeha: :whoeha: de lesgever zelfverdediging ken ik persoonlijk zeer goed, is een commissaris in PZ Oostende ... en heeft gezegd dat het zal afzien worden :-)
En viel de coopertest voor iedereen mee, of zijn er die het niet gehaald hebben??
WPS klas 27
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Elwinehn »

die coopertest was maar een indicatie, zodat de opleiders wisten wie wat kon, dus inderdaad tging niet voor iedereen goed ;)
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Dimitri »

Op zich lastig maar niet onoverkomelijk. Dat lopen ben ik sowiezo al aan het trainen. Zou graag volgend jaar de duatlon wereld proberen onveilig maken :twisted:

Pompen en sit-ups heb ik eerlijk gezegd nog nooit getraind in mijn leven :D Hoe moet je je sit-ups en pompen doen? Er bestaan daar veel verschillen in en het ene is al wat makkelijker/moeilijker dan het andere.
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Iced_Max »

Dit topic wordt gesloten.

Aan de aspiranten dewelke gestart zijn te WPS op 01-10-10 wensen we veel succes !

Tevens vragen we aan de aspiranten om hun ervaringen tijdens de opleiding, hun vragen, hun ergernissen, .... te posten in het aspirante gedeelte.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
BUTTON_TOPIC_LOCKED