Opleiding 2 Oktober 2017

Forumregels
Afbeelding
DenL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2016, 10:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door DenL »

Ok dat is niet ver van hier.
Loganb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 14:19

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Loganb »

neen inderdaad, we zullen zien in de eerste weken met de mensen van onze prom als er mogelijkheid is om samen te rijden om zo wat minder diesel te gebruiken ;)
DenL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2016, 10:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door DenL »

Ja inderdaad, ik was ook in die richting aan het denken. Maar we hebben nog eventjes tijd om die dingen te regelen :-) Het zou in elk geval wel handig zijn!
Loganb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 14:19

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Loganb »

heeft er iemand meer informatie over de uren van de lessen in het PLOT?
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Medo »

Loganb schreefCOLONheeft er iemand meer informatie over de uren van de lessen in het PLOT?
Elke ochtend aanwezig zijn om ten laatste 08:15u voor afwezigheden en later voor omkleden naar uniform. Les van 08:30-16:30. Pauze 12:10-13:00. Kleine pauzes tussenin variëren wat van docent tot docent. Heel af en toe 's avonds langer blijven voor een inhaalles,... 5x gehad op 6 maanden ofzo...
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
Loganb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 14:19

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Loganb »

Medo schreefCOLON
Loganb schreefCOLONheeft er iemand meer informatie over de uren van de lessen in het PLOT?
Elke ochtend aanwezig zijn om ten laatste 08:15u voor afwezigheden en later voor omkleden naar uniform. Les van 08:30-16:30. Pauze 12:10-13:00. Kleine pauzes tussenin variëren wat van docent tot docent. Heel af en toe 's avonds langer blijven voor een inhaalles,... 5x gehad op 6 maanden ofzo...

Thx Medo, hoe vielen het mee voor jou qua druk en moeilijkheidsgraad van de lessen?
Welk vak was het zwaarste/moeilijkste voor jou?
Hoe zag de sport eruit ?

Grts :wink:
JordyPanisJP
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2017, 08:12

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door JordyPanisJP »

Hallo

Ik begin ook 2 oktober in het PLOT, zijn er mensen van de regio Maasmechelen?
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Medo »

Loganb schreefCOLON
Medo schreefCOLON
Loganb schreefCOLONheeft er iemand meer informatie over de uren van de lessen in het PLOT?
Elke ochtend aanwezig zijn om ten laatste 08:15u voor afwezigheden en later voor omkleden naar uniform. Les van 08:30-16:30. Pauze 12:10-13:00. Kleine pauzes tussenin variëren wat van docent tot docent. Heel af en toe 's avonds langer blijven voor een inhaalles,... 5x gehad op 6 maanden ofzo...

Thx Medo, hoe vielen het mee voor jou qua druk en moeilijkheidsgraad van de lessen?
Welk vak was het zwaarste/moeilijkste voor jou?
Hoe zag de sport eruit ?

Grts :wink:
Eerste drie maanden (blok 1) is allemaal heel theoretisch en abstract voor iemand die geen achtergrond heeft in rechten,... Zoals ik zelf vorig jaar. Dit is dus even elke avond alles goed bijhouden, goed opletten in de les,... Tevens krijg je de eerste maanden redelijk wat taken voor thuis ook. Presentaties maken, etc. Elke avond uur of twee toch wel zeker nodig thuis als je met alles mee wilt zijn. Moeilijkste vakken vond ik dan ook WPA en recht. Echter wel nooit problemen gehad met een vak ofzo, dankzij het veel bijhouden thuis dus.

Sport viel goed mee. In het beginis ga je redelijk vaak hetzelfde parcours lopen van een 5-7 km. Eigen tempo. Daarna kan je tussen paar parcours kiezen, allemaal tussen 5-10km, eigen tempo. Lessen verdediging en dergelijke is altijd vier uur achter elkaar en dus best pittig, afhankelijk van eigen inzet natuurlijk. Maar zijn zeer fijne lessen, zeker de eerste maanden tussen alle theorie door zeker welkom.

Komt goed allemaal
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
Loganb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 14:19

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Loganb »

Medo schreefCOLON
Loganb schreefCOLON
Medo schreefCOLON
Elke ochtend aanwezig zijn om ten laatste 08:15u voor afwezigheden en later voor omkleden naar uniform. Les van 08:30-16:30. Pauze 12:10-13:00. Kleine pauzes tussenin variëren wat van docent tot docent. Heel af en toe 's avonds langer blijven voor een inhaalles,... 5x gehad op 6 maanden ofzo...

Thx Medo, hoe vielen het mee voor jou qua druk en moeilijkheidsgraad van de lessen?
Welk vak was het zwaarste/moeilijkste voor jou?
Hoe zag de sport eruit ?

Grts :wink:
Eerste drie maanden (blok 1) is allemaal heel theoretisch en abstract voor iemand die geen achtergrond heeft in rechten,... Zoals ik zelf vorig jaar. Dit is dus even elke avond alles goed bijhouden, goed opletten in de les,... Tevens krijg je de eerste maanden redelijk wat taken voor thuis ook. Presentaties maken, etc. Elke avond uur of twee toch wel zeker nodig thuis als je met alles mee wilt zijn. Moeilijkste vakken vond ik dan ook WPA en recht. Echter wel nooit problemen gehad met een vak ofzo, dankzij het veel bijhouden thuis dus.

Sport viel goed mee. In het beginis ga je redelijk vaak hetzelfde parcours lopen van een 5-7 km. Eigen tempo. Daarna kan je tussen paar parcours kiezen, allemaal tussen 5-10km, eigen tempo. Lessen verdediging en dergelijke is altijd vier uur achter elkaar en dus best pittig, afhankelijk van eigen inzet natuurlijk. Maar zijn zeer fijne lessen, zeker de eerste maanden tussen alle theorie door zeker welkom.

Komt goed allemaal
hey thx voor de reply :)
ben vooral zenuwachtig voor de echte zware vakken, want ze zeggen dat het universitair niveau is...
Hoe vallen de leerkrachten mee?
Een laptop is effectief nodig om eraan te beginnen dan?
ik heb rechten gehad maar is al meer dan 10 jaar geleden dus terug vanaf 0...
Wat denk je zelf van de infrastructuur van de school? sportzaal en klassen?

nogmaals bedankt voor info en tips.
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Medo »

Loganb schreefCOLON hey thx voor de reply :)
ben vooral zenuwachtig voor de echte zware vakken, want ze zeggen dat het universitair niveau is...
Hoe vallen de leerkrachten mee?
Een laptop is effectief nodig om eraan te beginnen dan?
ik heb rechten gehad maar is al meer dan 10 jaar geleden dus terug vanaf 0...
Wat denk je zelf van de infrastructuur van de school? sportzaal en klassen?

nogmaals bedankt voor info en tips.
Goh... kan het niet vergelijken. Zelf nooit verder gestudeerd. Gewoon 6 jaar STW gedaan en dan vijf jaar de bewaking gedaan... Niet veel achtergrond dus en nooit graag gestudeerd. Maar hier weet je gewoon dat je even moet doorbijten één jaar, voor de job die je wilt doen.

Heb in zes maanden opleiding geen enkele onvoldoende behaald (minstens 6/10 dus). Gewoon elke avond thuis een samenvatting maken van de lessen van die dag, tenzij je dat al in de les kon. Paar keer lezen, begrijpen, als je het niet begrijpt opzoeken of vragen. In het begin lijkt het allemaam wat, maar na een paar weken tot maanden zie je alle puzzelstukken in elkaar vallen. Echt heel zware vakken zijn er niet hoor, docenten doen ook veel moeite als je iets niet snapt, heel toffe sfeer. Relax :-)

Laptop is aan te raden ja, ook al om tijdens de les te volgen op online cursussen, PPT's, samenvattingen maken,... soms ook verplicht mee te nemen.
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
ElDr
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2017, 15:21

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door ElDr »

Count me in, ben van Lummen.

Heeft er iemand al een jaarplanning toevallig?
Loganb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 14:19

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Loganb »

Ik heb een mailtje verstuurd naar de mensen van het PLOT om wat meer info te bekomen, bij deze deel ik die mee aan jullie.

Dag Logan

alvast een dikke proficiat met je nieuwe carrière bij de politie. We hebben in onze school de traditie dat we voor de start van de opleiding alle studenten in september uitnodigen om kennis te maken met de school en de omkadering. Je zal hier nog bericht van krijgen.

Groeten

Filip Wendrix
Opleider

Aub ;)
Al er nog iemand info heeft of iets wil meedelen, go for it.
Medo misschien ???
Kaat
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2017, 12:18

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Kaat »

Ik begin ook 2 oktober en ga ook kleren passen op 6 september. De andere uitnodiging van september nog niet gehad.
Deze week verhuis ik naar Hasselt. Lekker dichtbij dus.
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door Medo »

Loganb schreefCOLONIk heb een mailtje verstuurd naar de mensen van het PLOT om wat meer info te bekomen, bij deze deel ik die mee aan jullie.

Dag Logan

alvast een dikke proficiat met je nieuwe carrière bij de politie. We hebben in onze school de traditie dat we voor de start van de opleiding alle studenten in september uitnodigen om kennis te maken met de school en de omkadering. Je zal hier nog bericht van krijgen.

Groeten

Filip Wendrix
Opleider

Aub ;)
Al er nog iemand info heeft of iets wil meedelen, go for it.
Medo misschien ???
Goh, het voornaamste om tot nu toe te weten zijn de lesuren (08:30-16:30 dus) en te weten dat uitzonderlijk dit eens kan wijzigen naar een avondsles (gebeurt soms bij lessen schieten). Voor de rest staat de hele eerste week op PLOT in teken van informeren en wordt alles wat duidelijker.

Als iemand nog iets specifiek te vragen heeft kan ik misschien nog wel antwoorden, maar denk dat het belangrijkste al wat gezegd is
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
isabel123
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2015, 12:47

Re: Opleiding 2 Oktober 2017

Bericht door isabel123 »

Hallo allemaal,

leuk om te lezen dat jullie allemaal starten in oktober 2017! Ik zal jullie promotie vervoegen in januari 2018. Vanaf blok 2. Ik zat eerst in de promotie mei 2016, maar ben helaas medisch uitgevallen.

Voor mij zal het heel veel herhaling worden. Maar ik kijk er erg naar uit en ik kan niet wachten tot het eindelijk januari is!
BUTTON_POST_REPLY