Start opleiding 3 december 2012

Forumregels
Afbeelding
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Black Dog »

Annelise schreefCOLON
En ik heb nog weet van iemand met hetzelfde verhaal, de groep zal dus nog niet helemaal volledig zijn en de kans dat je dus ook nog kan starten in Pivo op 3 december (als je in de laatste lijn zit zoals mij) is er dus nog wel.

Hopelijk tot 3 december!
En is die iemand met hetzelfde verhaal ook een jonge dame van 22-26 jaar?
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Annelise »

Black Dog schreefCOLON
Annelise schreefCOLON
En ik heb nog weet van iemand met hetzelfde verhaal, de groep zal dus nog niet helemaal volledig zijn en de kans dat je dus ook nog kan starten in Pivo op 3 december (als je in de laatste lijn zit zoals mij) is er dus nog wel.

Hopelijk tot 3 december!
En is die iemand met hetzelfde verhaal ook een jonge dame van 22-26 jaar?
Ja, ik denk dat ze 21 is.
Vanwaar de vraag?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Black Dog »

Ik dacht, of hoopte toch, dat ze van dat soort selecteren zouden afgestapt zijn. Ik heb zo al een soortgelijk verhaal gehoord van een jongedame maar die vraag al kreeg na haar eerste proef die ze aflegde in de eerste week van september... en in october zat ze al op school. Is ondertussen al een 4-tal jaar geleden.

Ze vroeg toen ook waarom het zo snel ging en het antwoord was omdat ze nog vrouwen nodig hadden van 22-26jaar om de scholen te bevolken om aan het gewenst % vrouwen op de schoolbanken te hebben.

Ze had toen werk en had een opzeg van 14dagen... ze had na de telefoon met de vraag of dat ze kon beginnen op 1 october direct haar ontslag gegeven, ook nog voor ze haar selectiecommissie moest afwerken.

Dan kan je je afvragen hoe selectief ze op dat moment te werk gaan en of dat het wel eerlijk is tov van andere mensen die in de selectieprocedure zitten.

Vroeg of laat zullen ze daar ooit wel eens een klacht voor ontvangen. Ze staan er bij S&R waarschijnlijk ook niet bij stil dat zulke ervaringen op een forum worden geplaatst waardoor hun dienst in vraag kan gesteld worden.

Soit... Iemand gaan oordelen op integriteit en dan zelf zo te werk gaan?

Je kan er als mens toch allemaal een serieus vraagteken bij zetten.


Ik zie dat je overmorgen moet gaan voor je gesprek. Veel geluk gewenst. Laat dan ook eens weten hoe het met de andere is gegaan ook...juist uit nieuwsgierigheid.
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Annelise »

Voor mij is dat natuurlijk niet slecht, maar ik begrijp natuurlijk wel dat zo iets niet leuk is voor anderen.

Nu de eerste vraag die mij is gesteld was wel of ik nog kon starten op 3dec. Dus ergens vermoed ik ook wel dat ze gewoon die groep nog wel willen "vol krijgen". En dus voorrang geven aan kandidaten die geen opzeg ofzo meer moeten doen. Wat ik dan wel snap, want het zou zonde zijn om een opleiding te organiseren voor een kleine groep, als het ook met dezelfde middelen kan voor een grotere groep.

Dat ze meer vrouwen "doorlaten" als mannen, dat denk ik niet. Er zijn om te starten toch gewoon al veel minder vrouwen die zich inschrijven voor de selectieproeven.
Op de eerste selectie dag waren we met 4 vrouwen in een groep van 14 (denk ik) waar er al 2 afvielen bij het functioneel parcours. Als dat altijd zo is, is er wel sprake van een serieuze "natuurlijke" schifting.

En dan is het natuurlijk ook zo dat bij sommige proeven niet veel mensen werk aan te pas komt en dat de computers de testen "verbeteren". Ik denk bv aan het grootste deel van de cognitieve testen, postbaktest. Ook de medische testen zijn naar mijn weten toch voor iedereen gelijk.
Maar dan zijn er toch nog altijd die gesprekken... Waar ze dan mogelijk voor vrouwen sneller een oogje toeknijpen. Ik weet het niet. Het kan. Maar het zou toch weer geld kosten als ze vrouwen maar gewoon doorlaten omdat ze het gemiddelde wat willen opkrikken tov de mannen als ze eigenlijk al op voorhand weten dat ze niet echt helemaal geschikt is voor een job bij de Politie. Ik denk dan maar aan de (betaalde)opleiding, uniformkosten,... En natuurlijk ook ten koste van de burger.
Als het echt zo zwart-wit is. Zonde.

Al bij al, ik voel me er toch niet slecht bij, want ik denk wel dat ik een goede kandidaat ben, met de juiste ingesteldheid. Ik heb meer als goed gescoord op zowel de cognitieve als fysieke. En ook de dag van de psychologische heb ik zeker niet moeten onder doen voor de mannen. 8)
(dit laatste is al een oefening voor dinsdag he, men positieve kenmerken in de verf zetten)

Alvast merci voor de succes-wensen.
En na het gesprek zal ik is een verhaal schrijven over men selectieprocedure (als die positief eindigt tenminste :-D )
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Black Dog »

Ik ga ervan uit dat iedereen die een goede ingesteldheid en een sterk rechtvaardigheidsgevoel heeft en de kans krijgt de opleiding te starten een goed politieambtenaar kan worden. Ik zeg niet dat de gevallen, en dit geval u, niet geschikt zou zijn. Dat kan ik niet weten en zal ik ook nooit zeggen.

Het is maar dat ze moet opletten hoe ze bepaalde procedures behandelen om een bepaalde vooropgestelde doelstelling, hier met name het procentueel aantal vrouwen tov mannen tijdens de politieopleiding, waarvan het al duidelijk in de media verteld is dat ze ernaar streven in oog op diversiteit binnen de politiediensten, te behalen.

Ik heb in al de tijd dat ik interesse had getoond om bij de politie te werken tot nu nooit een man horen zeggen dat hij op deze manier behandeld is tijdens zijn selectieprocedure.

Het label diversiteit is iets waar de Geïntegreerde Politie nog altijd fier op is... dat ze dan maar eens kritisch zijn en opletten dat ze niet teveel last hebben van normvervaging net om een bepaalde doelstelling te behalen.

En als ik u zo lees zal je dat zeker niet slecht doen. :wink: Ik duim alvast!
Viniou
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2012, 17:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Viniou »

Hallo iedereen,

Ik heb ook een bevestiging gekregen dat ik 3 december mag starten met de opleiding voor inspecteur van de politie. Daarvoor heb ik een briefje moeten opsturen dat ik wel degelijk wil starten. Sindsdien heb ik immers niets meer vernomen. Ik vroeg me af of iemand al meer concreten informatie heeft ontvangen over de plaats en het uur van de start van onze opleiding? Is er reden om mij zorgen te maken?

Groetjes,

Vince
Liesje07
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2012, 11:52

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Liesje07 »

Hey Vince!
Ik kwam hier net om dezelfde vraag te stellen. Ik heb na dat briefje ivm het willen aanvangen van de opleiding ook nog steeds geen verdere informatie ontvangen.
Ik begon me ook al zorgen te maken. Maar blijkbaar ben ik dus niet alleen! :)
Hopelijk mogen we snel meer informatie ontvangen.
Groetjes

Viniou schreefCOLONHallo iedereen,

Ik heb ook een bevestiging gekregen dat ik 3 december mag starten met de opleiding voor inspecteur van de politie. Daarvoor heb ik een briefje moeten opsturen dat ik wel degelijk wil starten. Sindsdien heb ik immers niets meer vernomen. Ik vroeg me af of iemand al meer concreten informatie heeft ontvangen over de plaats en het uur van de start van onze opleiding? Is er reden om mij zorgen te maken?

Groetjes,

Vince
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Black Dog »

De tijd dat jullie hebben gebruikt om hier een account te maken kon je evengoed gebruiken om te bellen naar directie Recrutering of die van de opleidingen om te weten of je erbij bent of niet.
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door kirsten VdB »

Ik zelf ben ook een vrouw van 22j (meisje), en PIVO staat ook als 1ste op mijn lijst, maar ik heb geen telefoontje gekregen of ik eventueel nog zou kunnen starten in december. Dus mischien eerder selectief dan?
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Black Dog »

Het beste wat ik iedereen kan aanraden is BELLEN!

Enige tijd geleden een jonge collega gehad die ook geslaagd was en een telefoon kreeg dat hij op een bepaalde datum mocht beginnen. De datum lag 9 maand later. Hij had z'n opzeg op tijd gegeven en zat ook geduldig te wachten tot hij een telefoon of brief kreeg.

Toen hij slechts een paar dagen ervoor zelf belde omdat hij zich toch ongerust begon te maken kreeg hij te horen dat hij er toch niet bij was. De vervanger was er al dus mocht hij opnieuw naar werk zoeken. Pech was nog eens dat de opleidingen erna slechts 1 maal per jaar gebeurden.
Dit jaar heb ik nog horen vertellen dat hij een andere job had gevonden maar nooit meer is ingegaan op de opleiding tot INP...wat zijn persoonlijke keuze is natuurlijk.

Wil ik maar zeggen dat je maar voor de zekerheid zelf kunt bellen. De mensen die bij die directies werken bijten niet... al krijg ik de indruk dat sommigen dat blijkbaar wel denken. :roll:

Je wil INP worden? Grow some balls, pick up the phone and make that call!
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door kirsten VdB »

Ik zit nog binnen de termijn van de opgegeven 3 weken. Dus zal nog wel even geduld uitoefenen :-D Al ben ik wel reuzebenieuwd natuurlijk.
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Annelise »

Vandaag de bevestiging gehad: Ik ben er bij 3 dec!
Tot dan.
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Berre »

Amai, da ging snel...
Hopelijk krijg ik ook zo'n telefoontje een van deze dagen :uhoh:
Annelise
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 15:55

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door Annelise »

Ondertussen nog al iemand bevestiging gehad?
Deze week gingen ze wel afsluiten denk ik. Ik moest toch alles ten laatste vandaag hebben teruggestuurd/bevestigd.

Nog heel even en we zijn vertrokken :-D
nielsds88
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2012, 12:18

Re: Start opleiding 3 december 2012

Bericht door nielsds88 »

Nog enkele dagen en het is zover! Iemand uit de streek rondom Sint-Amands? :)
BUTTON_POST_REPLY