Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Putteke
Aspirant
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010, 18:21

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Putteke »

Wouter_ schreefCOLON
Kevin Lievens schreefCOLON
Putteke schreefCOLONHeb hiernet is gebelt naar het pivo, de week tussen kerst en nieuwjaar ben je zeker thuis, en dan waarschijnlijk nog is een week met pasen. Voor de rest was er nog niks zeker.
In het totaal heb je 24dagen verlof, waarvan je er 2 mag kiezen.
Tijdens de schoolperiode heb je inderdaad 2 verlofdagen per schoolgelopen maand, eenmaal aan het werk zijn dat er een pak meer.

Er zijn reeds andere topics geopend inzake het vrij nemen van vakantie... ik kan enkel spreken over de school die ik ken, en dat is PPA/Vesta, en daar heb je niets zelf te kiezen tijdens je opleiding, behoudens sociaal verlof e.d. , maar da's niet echt 'gekozen' verlof.
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat we betaald worden voor de opleiding :D
Zelfs als er geen vakantie zou zijn zou ik er niet van wakker liggen, alhoewel het natuurlijk wel eens leuk is om een week te pauzeren :D
Ik had gewoon graag een weekje gaan skiën in de winter, ik doe dat al jaren en zou het echt spijtig vinden moest ik dit jaar moeten overslagen. Voor de rest heb ik ook niet echt vakantie nodig maar een weekje in de zomer zou ook wel meegenomen zijn. :whoeha:
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Neo »

Putteke schreefCOLON
.Jonas schreefCOLONEenmaal je INP bent zal er ook niet al teveel vakantie in je jaar zijn... :-)
Die snap ik niet, je hebt toch recht op zoveel dagen verlof per jaar. Ik heb nu als arbeider 20 dagen per jaar, ik zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn als je INP bent?
Verder doe ik nog zo'n 130-150 overuren per jaar die ik ook nog kan opnemen. Ik weet niet wat je met je overuren moet doe bij de politie maar als je die kan opnemen dan kan je denk ik toch verlof genoeg nemen?
Een 9 to 5 job is er hier niet meer, hou daar rekening mee. De meeste zones werken met shiften van 10 of 12 uur en meestal weet je wel wanneer je dag begint maar niet wanneer je gedaan gaat hebben.
Inspecteur Interventie
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door L0k1- »

Neo schreefCOLON
Putteke schreefCOLON
.Jonas schreefCOLONEenmaal je INP bent zal er ook niet al teveel vakantie in je jaar zijn... :-)
Die snap ik niet, je hebt toch recht op zoveel dagen verlof per jaar. Ik heb nu als arbeider 20 dagen per jaar, ik zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn als je INP bent?
Verder doe ik nog zo'n 130-150 overuren per jaar die ik ook nog kan opnemen. Ik weet niet wat je met je overuren moet doe bij de politie maar als je die kan opnemen dan kan je denk ik toch verlof genoeg nemen?
Een 9 to 5 job is er hier niet meer, hou daar rekening mee. De meeste zones werken met shiften van 10 of 12 uur en meestal weet je wel wanneer je dag begint maar niet wanneer je gedaan gaat hebben.
Yep, je kunt moeilijk ff halfweg een interventie zeggen: "sorry maar de volgende ploeg zal dit wel met u afhandelen, mijn tijd zit erop!" :)
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje.
Omdat iemand heeft moeten afhaken voor te starten in Oktober op het PIvo, heb ik zijn/haar plaats gekregen voorlopig.
De kans bestaat er nog in dat deze plek naar iemand gaat die wel getekend heeft voor BXL-Zuid, en nu was mijn vraag of iemand van jullie weet wanneer de lijsten voor het PIVO definitief zijn?
Morgen ga ik eens bellen naar de S&R omdat ik binnenkort voor 10 dagen op vakantie vertrek naar het buitenland en mijn opzeg en dergelijke nog zou willen regelen.
Ik heb wel maar 2 weken opzeg, maar ik denk niet dat het leuk is als je je opzeg doet en dan plots hoort dat het niet meer voor deze maand zal zijn... :eek:
antje
Aspirant
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 07:44

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door antje »

Aangezien ik de 'werking' van de selectiedienst al een beetje ken, vrees ik dat de lijsten pas defenitief zijn op 1 oktober zelf.
Ik weet dat er vorige opleidingen nog verschuivingen én nieuwe inschrijvingen bij gekomen zijn tot een dag voor de opleiding.
Een goeie tip: informeer je duidelijk over je plaats en doet dit desnoods per mail zodat je het op papier hebt. Leg het hen ook uit zoals je het hier zegt, dat moeten ze wel begrijpen.....
Veel succes en prettige reis
1e proef: geslaagd
2e proef: geslaagd
3e proef: geslaagd
4e proef: geslaagd
Start opleiding: 01/10/2012 Pivo Asse
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

antje schreefCOLONAangezien ik de 'werking' van de selectiedienst al een beetje ken, vrees ik dat de lijsten pas defenitief zijn op 1 oktober zelf.
Ik weet dat er vorige opleidingen nog verschuivingen én nieuwe inschrijvingen bij gekomen zijn tot een dag voor de opleiding.
Een goeie tip: informeer je duidelijk over je plaats en doet dit desnoods per mail zodat je het op papier hebt. Leg het hen ook uit zoals je het hier zegt, dat moeten ze wel begrijpen.....
Veel succes en prettige reis
Ik ga ze onmiddellijk een mail sturen, ik heb namelijk nachtdienst vandaag en als ik morgen in de namiddag opsta zal ik waarschijnlijk lang aan de telefoon kunnen hangen.. :P
Ik hoop dat ze toch een duidelijk antwoord kunnen geven.
Bedankt antje!

edit: Net mailtje verstuurd en blijkbaar is het adres van mijn correspondent niet juist.. dan maar de admnl lastig vallen. :P

Grtz
Putteke
Aspirant
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010, 18:21

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Putteke »

Arthras schreefCOLON
antje schreefCOLONAangezien ik de 'werking' van de selectiedienst al een beetje ken, vrees ik dat de lijsten pas defenitief zijn op 1 oktober zelf.
Ik weet dat er vorige opleidingen nog verschuivingen én nieuwe inschrijvingen bij gekomen zijn tot een dag voor de opleiding.
Een goeie tip: informeer je duidelijk over je plaats en doet dit desnoods per mail zodat je het op papier hebt. Leg het hen ook uit zoals je het hier zegt, dat moeten ze wel begrijpen.....
Veel succes en prettige reis
Ik ga ze onmiddellijk een mail sturen, ik heb namelijk nachtdienst vandaag en als ik morgen in de namiddag opsta zal ik waarschijnlijk lang aan de telefoon kunnen hangen.. :P
Ik hoop dat ze toch een duidelijk antwoord kunnen geven.
Bedankt antje!

edit: Net mailtje verstuurd en blijkbaar is het adres van mijn correspondent niet juist.. dan maar de admnl lastig vallen. :P

Grtz
Ik zou gewoon eens bellen, dan kan je het veel beter uitleggen. Het zijn vriendelijke mensen daar en die zullen jou zeker helpen en eerlijk antwoorden.
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Putteke schreefCOLON
Arthras schreefCOLON
antje schreefCOLONAangezien ik de 'werking' van de selectiedienst al een beetje ken, vrees ik dat de lijsten pas defenitief zijn op 1 oktober zelf.
Ik weet dat er vorige opleidingen nog verschuivingen én nieuwe inschrijvingen bij gekomen zijn tot een dag voor de opleiding.
Een goeie tip: informeer je duidelijk over je plaats en doet dit desnoods per mail zodat je het op papier hebt. Leg het hen ook uit zoals je het hier zegt, dat moeten ze wel begrijpen.....
Veel succes en prettige reis
Ik ga ze onmiddellijk een mail sturen, ik heb namelijk nachtdienst vandaag en als ik morgen in de namiddag opsta zal ik waarschijnlijk lang aan de telefoon kunnen hangen.. :P
Ik hoop dat ze toch een duidelijk antwoord kunnen geven.
Bedankt antje!

edit: Net mailtje verstuurd en blijkbaar is het adres van mijn correspondent niet juist.. dan maar de admnl lastig vallen. :P

Grtz
Ik zou gewoon eens bellen, dan kan je het veel beter uitleggen. Het zijn vriendelijke mensen daar en die zullen jou zeker helpen en eerlijk antwoorden.
Heb nu gemaild, ik zal misschien morgen of overmorgen eens bellen, moest ik nog geen antwoord gekregen hebben.
Toch bedankt! :wink:
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Heb al een antwoord.
Ze moeten nog 10 mensen hebben die tekenen voor Brussel en pas dan kunnen ze mij vertellen of het nog lukt voor 1 Oktober of niet.
M.a.w. het kan nog de hele maand in beslag nemen met als resultaat dat op het laatste nippertje alles nog kan veranderen.
Dus zal ik maar eens gaan praten met mijn baas over hoe we dit gaan regelen, want ik ben niet van plan om uiteindelijk zonder werk te vallen...
We zullen wel zien zeker..

Grtz
antje
Aspirant
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 07:44

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door antje »

Veel zal afhangen van de 'goodwill' van je baas
Hopelijk voor jou ben je er nog bij, wat ik trouwens ook denk.
Er voelen er zich weinig geroepen om te tekenen.
1e proef: geslaagd
2e proef: geslaagd
3e proef: geslaagd
4e proef: geslaagd
Start opleiding: 01/10/2012 Pivo Asse
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

antje schreefCOLONVeel zal afhangen van de 'goodwill' van je baas
Hopelijk voor jou ben je er nog bij, wat ik trouwens ook denk.
Er voelen er zich weinig geroepen om te tekenen.
Ik ga men baas morgen eens bellen zodat ik met hem een afspraak kan maken om al wat regelingen te treffen.
Ik heb 2 weken opzeg, dus dat valt al mee.
Ik denk ook niet dat er zoveel zich geroepen voelen om in BXL-Zuid te werken, maarja we zullen wel zien in de loop van de maand hé.
Eerst nog een ontspannende vakantie met men vriendin en dat hopelijk uitgerust kunnen beginnen aan de opleiding. :whoeha:

Grtz
Katleen
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2010, 14:16

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Katleen »

hou ons maar op de hoogte en goede reis!
Proef 1 INP: geslaagd
Proef 2 INP: geslaagd
Proef 3 INP: geslaagd
Proef 4 INP: geslaagd

start opleiding: 1 oktober PIVO
RoJi
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2010, 21:07

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door RoJi »

@ Arthras

Ik mocht vandaag nog eens bellen naar de rekruteringsdienst om te vragen of ze al meer wisten.
Er staan nog 8 plaatsen open voor Brussel-Zuid. De directie heeft nog geen toestemming gegeven om de lijsten af te sluiten.
Het zou kunnen dat dit alsnog gaat gebeuren in de loop van volgende week.
Wanneer er nog kandidaten zijn voor B-Zuid zouden dezen alsnog hun opleiding kunnen starten in het GIP op 30/11.
Natuurlijk is dit nog geen bevestiging maar toch nog hoop voor ons hé :whoeha:
Ik denk dat wij de laatste 2 zijn van de reserve voor PIVO :snif:
Als ik meer weet post ik het hier zeker!
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

RoJi schreefCOLON@ Arthras

Ik mocht vandaag nog eens bellen naar de rekruteringsdienst om te vragen of ze al meer wisten.
Er staan nog 8 plaatsen open voor Brussel-Zuid. De directie heeft nog geen toestemming gegeven om de lijsten af te sluiten.
Het zou kunnen dat dit alsnog gaat gebeuren in de loop van volgende week.
Wanneer er nog kandidaten zijn voor B-Zuid zouden dezen alsnog hun opleiding kunnen starten in het GIP op 30/11.
Natuurlijk is dit nog geen bevestiging maar toch nog hoop voor ons hé :whoeha:
Ik denk dat wij de laatste 2 zijn van de reserve voor PIVO :snif:
Als ik meer weet post ik het hier zeker!
Hey Roji,

Bedankt voor de info!!
Ik hoop dat we het beide nog halen voor 1 Oktober! :whoeha:
Ik heb men baas nog niet kunnen bereiken om mijn opzeg te doen, en ik ben zelf in verlof van 6/09 t.e.m. 13/09.
Nu heb ik aan de contactpersoon op mijn formulier het nr van mijn schoonmoeder gegeven voor het geval er iets veranderd en ik niet bereikbaar ben.
Als ik niets hoor tegen volgende week, dan laat ik mijn opzeg van 2 weken beginnen en dan maar hopen dat ik nog kan starten en niet zonder werk val. :-)
Hopelijk vinden ze die laatste 8 mensen snel, maar dan niet meer voor het PIVO, lol! :wink:
Tom1989
Aspirant
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010, 10:20

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Tom1989 »

Hey iedereen :D

Ik kijk alvast uit naar 1/10, ben wel is benieuwd hoe de eerste klas van 80 personen er uit gaat zien :D
Weet er eigenlijk iemand hoeveel de verloning bedraagt voor de opleiding?
Want ik heb al vanalles gehoord...


Grtz, en veel succes en geluk aan de reserves!
BUTTON_TOPIC_LOCKED