Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Dojo »

Daar is nochtans weinig discussie over mogelijk dacht ik. Vroeger stond het gewoon op de site maar nu moet ge de wedde-simulatie excell downloaden om het te zien. Aspirant-inspecteurs verdienen €1370 netto, degene met anciënniteit bij de overheid zullen misschien iets meer verdienen maar gezien gij van '89 zijt zal dat wel niet het geval zijn.
PZ 5344
Wouter_
Aspirant
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010, 14:02

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Wouter_ »

Dojo schreefCOLONDaar is nochtans weinig discussie over mogelijk dacht ik. Vroeger stond het gewoon op de site maar nu moet ge de wedde-simulatie excell downloaden om het te zien. Aspirant-inspecteurs verdienen €1370 netto, degene met anciënniteit bij de overheid zullen misschien iets meer verdienen maar gezien gij van '89 zijt zal dat wel niet het geval zijn.
Idd en eens je Inspecteur bent verdien je 1406 euro netto als ik het goed heb, dit is wel zonder premies bij dus je netto loon zal altijd wel iets hoger zijn dan de 1406 euro.
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Ik hoop enkel maar dat ze niet gaan wachten tot op de laatste moment met het afsluiten van de lijst voor het PIVO.
Zo'n 2 weken op voorhand zou wel ideaal zijn.. :whoeha:
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Heb net een gesprek met men werkgever gehad, ik mag wachten tot 20 September om iets te laten weten of ik kan starten op 1 Oktober of niet.
Het zal via onderling akkoord inorde komen dus dat is al goed nieuws. :whoeha:
Nu maar hopen dat ik iets hoor voor 20 September.
Tom1989
Aspirant
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010, 10:20

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Tom1989 »

Dojo schreefCOLONDaar is nochtans weinig discussie over mogelijk dacht ik. Vroeger stond het gewoon op de site maar nu moet ge de wedde-simulatie excell downloaden om het te zien. Aspirant-inspecteurs verdienen €1370 netto, degene met anciënniteit bij de overheid zullen misschien iets meer verdienen maar gezien gij van '89 zijt zal dat wel niet het geval zijn.
Ok, bedankt en tot binnen een maand :D
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Kevin Lievens »

Wouter_ schreefCOLONIdd en eens je Inspecteur bent verdien je 1406 euro netto als ik het goed heb, dit is wel zonder premies bij dus je netto loon zal altijd wel iets hoger zijn dan de 1406 euro.

Dat hangt vooral af van hoeveel en wanneer je je diensten werkt... en hoeveel 'recup' je wenst op te nemen... :wink:
al kan dat soms stevig oplopen... :-)
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Putteke
Aspirant
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010, 18:21

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Putteke »

Kevin Lievens schreefCOLON
Wouter_ schreefCOLONIdd en eens je Inspecteur bent verdien je 1406 euro netto als ik het goed heb, dit is wel zonder premies bij dus je netto loon zal altijd wel iets hoger zijn dan de 1406 euro.

Dat hangt vooral af van hoeveel en wanneer je je diensten werkt... en hoeveel 'recup' je wenst op te nemen... :wink:
al kan dat soms stevig oplopen... :-)
Wat bedoel je met recup opnemen? Word de recup uitbetaald, of wat gebeurt daar mee?
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Kevin Lievens »

Putteke schreefCOLON Wat bedoel je met recup opnemen? Word de recup uitbetaald, of wat gebeurt daar mee?
Wanneer je extra diensten presteert bovenop het minimum aantal uren dewelke je zou moeten doen per maand binnen een referentieperiode heb je de kans - als de dienst dat toelaat, uiteraard - om die overuren op te nemen, recuperatie nemen voor deze uren.
Soms heb je een enorm aantal uren en verplicht men je naar huis te gaan om deze op te nemen. (eigen ervaring)
Dit komt (bij ons alvast) echter weinig voor.

Je moet voor jezelf een goede balans zoeken tussen het opnemen van deze uren of te laten uitbetalen. (als je korps of dienst dit toelaat, uiteraard)

Het is begrijpelijk dat 'jonge mensen' sneller zullen kiezen voor de centen dan om een x- aantal dagen thuis te zijn, al kan dat variëren van persoon op persoon...

Het spreekt voor zich dat als je kiest om extra dagen thuis te zijn, je hiervoor geen extra geld krijgt en je maandelijkse vergoedingen lager is dan wanneer je er voor kiest om de uren te laten uitbetalen. (nogmaals, als het korps of dienst dit toelaat) :wink:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
RoJi
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2010, 21:07

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door RoJi »

Vandaag bevestiging gekregen dat ik op 1 oktober mag starten in PIVO.
Dus weer een klasgenoot erbij!
Maandag heb ik beslist om toch te tekenen voor Brussel-Zuid.
Ik heb me laten vertellen dat er in PIVO 12 aspiranten zullen zitten die naar Brussel-Zuid gaan.
Ben gaan praten met een commissaris van ginder en heb iemand van het recrutteam aan de lijn gehad.
Vooral de afstand was voor mij een minder punt maar dat zal ik er wel bijnemen!
Ik denk dat deze zone een goede leerschool zal zijn, alle situaties komen daar aan bod.
Een sprong in het onbekende maar zeker met volle goesting!!
Doordat ik al op reservelijst stond duw ik niemand van zijn plaatske.
Daar hoef ik me dan toch al geen zorgen over te maken!!
Razorsting
Aspirant
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 11:37

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Razorsting »

Heb ook bevestiging gekregen dat ik mag starten Oktober.
Ik ben nu momenteel nog op verlof in het zonnige Kreta, dus schoonmama heeft voor mij getekend en de brief gefaxed.
Tot binnenkort allemaal!

Groeten uit het veel te warme Kreta! :whoeha:
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door kevinvda »

Iedereen veel succes toegewenst met de opleiding!
Normaal zat ik bij jullie, maar heb de kans gekregen vroeger te starten.
Begin oktober zal deel 1 voor mij achter de rug zijn, als jullie vragen hebben,stel ze gerust ;)
Putteke
Aspirant
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010, 18:21

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Putteke »

kevinvda schreefCOLONIedereen veel succes toegewenst met de opleiding!
Normaal zat ik bij jullie, maar heb de kans gekregen vroeger te starten.
Begin oktober zal deel 1 voor mij achter de rug zijn, als jullie vragen hebben,stel ze gerust ;)
Vanaf waneer krijg je de eerste lessen als je de opleiding start?
En hoe beginnen ze met de sport? Bouwen ze dit op?
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door kevinvda »

Dag 2 zijn bij ons de lessen begonnen.
Sport werd niet echt opgebouwd vond ik. Eerste keer lopen was 4km, week nadien 5km,... Ik zit in de gemiddelde groep en we doen nu gemiddeld tussen de 8 en 9km.
Putteke
Aspirant
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010, 18:21

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door Putteke »

Ok, dat moet te doen zijn. Kan nu met gemak zo'n 50 tot 60min lopen.
Doen ze nog iets van sport? Pompen, sit ups, zwemmen, ... ?
Wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor de opleiding? Zijn er specifieke dingen die we beter kopen of moeten hebben?
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Aanvang opleiding oktober 2010 (Pivo)

Bericht door kevinvda »

Ja, uiteraard komt er pompen, sit-ups, gevechtssport en die dingen bij.
Zwemmen is normaal pas in het 2de luik.

Als je conditie een beetje onderhouden is zal het geen probleem geven.

Je zorgt best voor goede loopschoenen en sportkledij.

Je zal wel kledij krijgen,maar dit duurt toch zeker een paar weken ( en vermoedelijk nog langer gezien de hoeveelheid aspiranten er nationaal zullen starten)
BUTTON_TOPIC_LOCKED