Vesta: Opleiding oktober 2015

Forumregels
Afbeelding
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Ik ben eens benieuwd wie er nog allemaal bij zal zijn in oktober.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Sedinal
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2015, 13:53

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sedinal »

Ik ben erbij! En ik ben super blij!
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Het is bevestigd: we krijgen een nieuwe opleiding (Werkplekleren etc.)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Sedinal
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2015, 13:53

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sedinal »

En wat houdt dat juist in?
Sedinal
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2015, 13:53

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sedinal »

LeenM
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011, 08:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door LeenM »

Sw@tLorD schreefCOLONHet is bevestigd: we krijgen een nieuwe opleiding (Werkplekleren etc.)

Hoe heeft u deze informatie verkregen?

Vriendelijke groet,

Leen
Attest van slagen volledige selectieprocedure: 02/12/2013
Start opleiding: 01/10/2015 - OPAC
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Bramk »

Hoi Leenm (en anderen)

Ook wij (huidige aspiranten) hebben bevestiging gekregen dat de opleidingen vanaf oktober er helemaal anders zullen uitzien. Buiten het feit dat ze 1,5 jaar zullen duren en er werkplekleren is voorzien zijn er nog verschillende verandering.

Zo zijn ze heel duidelijk dat het (veel) moeilijker zal worden om te slagen. Zo zijn de normen bij sport verstrengd (vb: nu 50% voor 28min30 over 5 km, dit zal 26 min worden, als ik mij niet vergis). Ook de punten verdeling zal anders zijn. Nu hebben wij dagelijks werk en eindexamen , voor het dagelijks werk is geen minimum vereist. Het eindexamen is verdeeld in 3 onderdelen (schriftelijk, mondeling en praktische proef) waar we telkens minstens 50% op moeten behalen met een totaal van 60%. Nu is het zo dat iemand die slecht is in sport en zelfverdediging (100 pgn) heel veel kan ophalen met het rollenspel (250ptn) en andersom vermits deze samen tellen en op 350 staan. Indien je op de examen geen totaal van 60 behaald moet je alle vakken onder de 60 opnieuw doen ongeacht of dat een 1 is of een 59. Op het einde worden de twee grote delen opgeteld en moet je een eindresultaat van 60% hebben.

In de toekomst zal je op elke module (verkeer, sport, zelfverdediging, wetgeving, ... ) 60% of 12/20 moeten behalen om te slagen. Indien je geen 12/20 hebt mag je een herexamen doen zolang het niet lager is dan een 8 (dacht ik anders is het 9). Indien je lager scoort zou dit het einde van de opleiding betekenen hebben ze ons verteld.

Voor de rest weten wij niet meer, ik hoop dat jullie hiermee wat geholpen zijn. Maar ik zou nog geen zorgen maken hoor, denk dat er bij ons in de lichting niet veel gebuisd zouden zijn met het principe van de nieuwe opleiding. Maar het is toch iets om rekening mee te houden van dag 1.

Groeten
AINP promotie 40 campus Vesta.
LeenM
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011, 08:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door LeenM »

Bramk schreefCOLONHoi Leenm (en anderen)

Ook wij (huidige aspiranten) hebben bevestiging gekregen dat de opleidingen vanaf oktober er helemaal anders zullen uitzien. Buiten het feit dat ze 1,5 jaar zullen duren en er werkplekleren is voorzien zijn er nog verschillende verandering.

Zo zijn ze heel duidelijk dat het (veel) moeilijker zal worden om te slagen. Zo zijn de normen bij sport verstrengd (vb: nu 50% voor 28min30 over 5 km, dit zal 26 min worden, als ik mij niet vergis). Ook de punten verdeling zal anders zijn. Nu hebben wij dagelijks werk en eindexamen , voor het dagelijks werk is geen minimum vereist. Het eindexamen is verdeeld in 3 onderdelen (schriftelijk, mondeling en praktische proef) waar we telkens minstens 50% op moeten behalen met een totaal van 60%. Nu is het zo dat iemand die slecht is in sport en zelfverdediging (100 pgn) heel veel kan ophalen met het rollenspel (250ptn) en andersom vermits deze samen tellen en op 350 staan. Indien je op de examen geen totaal van 60 behaald moet je alle vakken onder de 60 opnieuw doen ongeacht of dat een 1 is of een 59. Op het einde worden de twee grote delen opgeteld en moet je een eindresultaat van 60% hebben.

In de toekomst zal je op elke module (verkeer, sport, zelfverdediging, wetgeving, ... ) 60% of 12/20 moeten behalen om te slagen. Indien je geen 12/20 hebt mag je een herexamen doen zolang het niet lager is dan een 8 (dacht ik anders is het 9). Indien je lager scoort zou dit het einde van de opleiding betekenen hebben ze ons verteld.

Voor de rest weten wij niet meer, ik hoop dat jullie hiermee wat geholpen zijn. Maar ik zou nog geen zorgen maken hoor, denk dat er bij ons in de lichting niet veel gebuisd zouden zijn met het principe van de nieuwe opleiding. Maar het is toch iets om rekening mee te houden van dag 1.

Groeten
Beste Bramk,

Bedankt voor de uitvoerige uitleg! Benieuwd hoe dit allemaal in zijn werking zal gaan... Hoop dat de eerste lichting die deze vernieuwde opleiding zal volgen niet de dupe zal worden van het feit dat de opleiding, volgens mijn mening, de eerste jaren nog in zijn kinderschoenen zal staan... Maar goed, ik houd me momenteel vast aan het idee dat een mens met de nodige motivatie en het nodige doorzettingsvermogen veel kan bereiken.

Vriendelijke groet,

Leen
Attest van slagen volledige selectieprocedure: 02/12/2013
Start opleiding: 01/10/2015 - OPAC
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Bedankt Bram! Ik ben er klaar voor ;)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Sedinal
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2015, 13:53

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sedinal »

Inderdaad bedankt Bram! Extra tandje bijsteken he :-)

Wel maar weinig personen op dit forum die het komende jaar naar campus Vesta gaan zo lijkt me.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Ik had even schrik dat ik er alleen zou staan :D Maar er starten sowieso 2 klassen
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
PEW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:59

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door PEW »

Weet er trouwens iemand wat de procedure is indien je jezelf hebt aangemeld om te starten in okt terwijl alles volzet was? Word je dan automatisch ingeschreven in de eerstvolgende opleiding of moet je ook daar weer voor inschrijven?
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Best even bellen met DSR. Die zullen er meteen op kunnen antwoorden PEW.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Gebruikers-avatar
JanSev
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2015, 12:35

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door JanSev »

Sw@tLorD schreefCOLONIk had even schrik dat ik er alleen zou staan :D Maar er starten sowieso 2 klassen
Ik start ook op 1 oktober, dus helemaal alleen zal je er niet staan ;)
AINP Prom 1A
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Vesta: Opleiding oktober 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Iemand zin om een FB groep aan te maken voor Vesta? :p
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
BUTTON_POST_REPLY