Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Boyke_1989 »

Hoi,

ik kijk even op de site van campus Vesta en het onderstaande is me niet helemaal duidelijk.

Als aspirant-inspecteur start de opleiding dit jaar in oktober, maar voordien moet men toch de opleiding tot agent volgen? Deze startte dit jaar in februari. Ikzelf zit in de selectie tot aspirant-inspecteur Klopt het dan dat mijn evt. eerste stappen op de school in februari van volgend jaar (als dit dan ook dezelfde maanden zijn) zullen zijn om daarna in oktober te starten met het jaar tot inspecteur? Of is het zo dat men in oktober eerst de opleiding tot agent krijgt en meteen erna tot inspecteur?

Sorry als ik het allemaal wat ingewikkeld maak :)
Maar het is wel handig om te weten voor mij.

Grtz,

Boyke_1989
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Lodogan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2011, 19:59

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Lodogan »

Bij mijn weten zijn beide opleidingen nu van elkaar gescheiden.
Dus niet eerst X maanden agent en dan verder tot INP, maar gewoon aparte klassen voor INP en voor AP.
Zo kunnen beide opleidingen ook los van elkaar starten.
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Boyke_1989 »

Dus de mensen die nu in oktober starten voor AINP, krijgen eerst de module tot agent?
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Lodogan
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2011, 19:59

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Lodogan »

Nee net niet, dit staat op de site van Vesta: Om pedagogische redenen heeft Campus Vesta afdeling politieopleidingen ervoor geopteerd de basisopleiding basiskader agent van politie in te richten los van de basisopleiding basiskader inspecteur van politie. Op die manier krijgen de aspirant-agenten onderricht op hun specifieke niveau.

Dus AINP en AAP krijgen een verschillende opleiding, ook de eerste maanden zijn niet gelijk.
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Boyke_1989 »

Ja maar het is nu net datgene dat ik niet begrijp. Oké de uitleg wel, maar praktisch niet.
Men vraag is concreet: in welke maand start je op de school als je voor inspecteur wil gaan (en dus eerst agent moet worden)? Als er op de site staat dat dit jaar de opleiding tot agent startte in februari en tot inspecteur in oktober. In het geval dat de maanden blijven. Sorry als ik moeilijk doe, is niet mijn bedoeling :)
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
bruno25
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2012, 18:04

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door bruno25 »

hey, de opleiding voor aspirant inspecteur beginnen normaal begin oktober en idd de twee klassen zitten apart dus dat wil zeggen een volledige klas aspiranten inspecteuren en een volledige klas aspirant agenten. maar je moet als je voor inspecteur aan het gaan bent dan heb je niets te maken met agenten he. de opleiding was bij mijn weten de eerste 6 maand hetzelfde en dan gaan de inspecteuren door met geweldbeheersing en strafrecht en dergelijke. als je geslaagd bent met je testen en je kan niet op tijd beginnen in oktober denk ik dat je dan moet wachten tot volgende jaar oktober of als je geluk hebt dat er genoeg kandidaten zijn voor volgend jaar jan of feb een klas te kunnen opstarten.
grtz
bruno25
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2012, 18:04

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door bruno25 »

zijn er nog mensen die 3 september hun psycho testen moeten afleggen in brussel????
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Boyke_1989 »

bruno25 schreefCOLONhey, de opleiding voor aspirant inspecteur beginnen normaal begin oktober en idd de twee klassen zitten apart dus dat wil zeggen een volledige klas aspiranten inspecteuren en een volledige klas aspirant agenten. maar je moet als je voor inspecteur aan het gaan bent dan heb je niets te maken met agenten he. de opleiding was bij mijn weten de eerste 6 maand hetzelfde en dan gaan de inspecteuren door met geweldbeheersing en strafrecht en dergelijke. als je geslaagd bent met je testen en je kan niet op tijd beginnen in oktober denk ik dat je dan moet wachten tot volgende jaar oktober of als je geluk hebt dat er genoeg kandidaten zijn voor volgend jaar jan of feb een klas te kunnen opstarten.
grtz
Laat ons hopen, maar eerst door de selectie geraken.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Debora
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2012, 17:37

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Debora »

Er is volgens mij zelfs een klas AINP die start in november als ik me niet vergis ...
AINP Promotie 34 groep Julliet - Campus Vesta
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door NickVE »

Dat was uniek voor 2011 normaal, omdat die klas normaal bij ons moest starten in oktober.
De administratie in Brussel liep wat achter en geraakte niet klaar voor oktober.
INP PZ Antwerpen
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Opleiding Aspirant-agent en -inspecteur

Bericht door Boyke_1989 »

Via mail heeft men mij alleszins gezegd dat de opleiding dit jaar in oktober start, maar dat haal ik niet meer normaal gezien.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
BUTTON_POST_REPLY