Vragen en antwoorden over : Treinabon./ Openbaar vervoer

Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Vragen en antwoorden over : Treinabon./ Openbaar vervoer

Bericht door Obey_The_Law »

Net zoals veel van jullie start ik mijn opleiding tot inspecteur op 1 juni.
Het is de bedoeling om dagelijks met de trein te komen dus vroeg ik me af of trein abonnementen worden vergoed.
Ik dacht daar eens iets over te hebben gelezen.

Ik heb een wagen maar ik HAAT filerijden!:-) Dus zou de trein veel aangenamer zijn.
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: treinabonnement

Bericht door BigV »

Inderdaad dat onderwerp is al ergens aangehaald. Maar je kan een gratis trein abonnement verkrijgen wanneer je bij de politie werkt.(Woon-werk verkeer abonnement natuurlijk)
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: treinabonnement

Bericht door YvesM »

Dit wordt normaal uitgelegd tijdens de onthaaldag.

Als u van Oost-Vlaanderen komt is het zeer gemakkelijk via de waaslandtunnel ( Linker oever ).
Heb nooit in de file gestaan.
Nullum crimen sine lege
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: treinabonnement

Bericht door kevinvda »

YvesM schreefCOLONDit wordt normaal uitgelegd tijdens de onthaaldag.

Als u van Oost-Vlaanderen komt is het zeer gemakkelijk via de waaslandtunnel ( Linker oever ).
Heb nooit in de file gestaan.
aha, dat wou ik horen!Ik zie dat je van dezelfde plek als ik komt!

Kan je me eventueel de reistijd eens pm'n?
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: treinabonnement

Bericht door Obey_The_Law »

Ik kom van herentals ( de kempen) :-)
Maar als de trein gratis is, verkies ik dit boven diesel te betalen en extra km's te rijden op mijn wagen :whoeha:

Bedankt voor info mensen!
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: treinabonnement

Bericht door Neo »

Je krijgt volledig gratis een treinabbonement met daaraan gekoppeld een abbo voor de MIVB als je in Brussel zit en een abbo op de Lijn in gans vlaanderen op één kaart.
Inspecteur Interventie
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: treinabonnement

Bericht door YvesM »

Neo schreefCOLONJe krijgt volledig gratis een treinabbonement met daaraan gekoppeld een abbo voor de MIVB als je in Brussel zit en een abbo op de Lijn in gans vlaanderen op één kaart.
Nullum crimen sine lege
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: treinabonnement

Bericht door Kevin Lievens »

:wink:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
reynaert
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2010, 19:43

De Lijn

Bericht door reynaert »

Hoe is dat geregeld voor de aspiranten? Is dat voor iedereen gratis of enkel als je ook effectief met de lijn komt? Graag wat meer info aub.
Wouter_
Aspirant
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010, 14:02

Re: De Lijn

Bericht door Wouter_ »

Ja, documenten en informatie daaromtrent krijg je op de eerste schooldag
reynaert
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2010, 19:43

Re: De Lijn

Bericht door reynaert »

Ik veronderstel dat uw antwoord gebaseerd is op effectief met de lijn naar school komen?
Wouter_
Aspirant
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010, 14:02

Re: De Lijn

Bericht door Wouter_ »

Ja idd
Beeckie
Aspirant
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2010, 20:28

Re: De Lijn

Bericht door Beeckie »

Je kan op school een abbo aanvragen. Dit zowel voor NMBS als de lijn. De enige kost die je hebt is de aanmaakkost, komt op een 4 euro dacht ik.
AINP Promotie 26 klas Golf Campus Vesta
moerie
Politie
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2010, 18:33

Re: De Lijn

Bericht door moerie »

Hallo,

Ik wilde niet speciaal een nieuwe post openen voor mijn vraag, vandaar dat ik hem hier bij plaats...

Dinsdag 1 Februari start ik mijn politieopleiding in de PPA Vesta in Antwerpen als agent van politie.

Vandaag heb ik een testritje openbaar vervoer gemaakt van mijn woonplaats Hasselt naar de politieschool om volgende dinsdag niet voor problemen te staan.
Nu blijkt helaas, dat dit laatste toch wel eens zou kunnen gebeuren.

Ik ben afgestapt in Antwerpen Berchem om daar de trein naar de Noorderdokken te nemen. Nu had de eerste trein vertraging en miste ik dus de aansluiting die dan wel weer op tijd vertrok. Dikke pech dus.

Dan de eerstvolgende trein genomen naar Antwerpen centraal(die had gelukkig vertraging en zo kon ik die nog halen), van daar uit naar de Roosenveld plaats gegaan, en een bus genomen. Lijn 123 richting luchtbal. Maar misschien dat de slimmerikken onder jullie het al hadden geraden... Die bus kwam ook te laat...
Eindtijd: De bus stopte om 08u 30 waarna ik nog een 300tal meter moest lopen. Ik stond dus rond 08u 40 op de eerste verdieping in de refter.

Te laat dus. Ik moet er Dinsdag om 08u 30 zijn. Van enkele leerlingen die ik daar heb aangesproken, hoorde ik dat de lesdagen om 08u 15 beginnen met het appel in uniform(je moet je dus eerst nog omkleden).

Ik vertrek om 6u 22 in Hasselt en bij stiptheid van de NMBS, B-rail, de lijn of hoe ze het ook willen noemen, zou ik bij een overstap in Berchem om 7u 35 ter plekke moeten zijn en bij een overstap in Antwerpen centraal om 7u 41. Nog tijd dus voor een koffie, een koekje en een babbel met de medeleerlingen.

Ik hoorde ook dat je maar 3 keer te laat mag komen in de school en dat je dan geweigerd word in de school(of uitgesloten).
Nu als dit laatste het geval is, en met de stiptheid van het openbaar vervoer(op de terug weg kwam er zelfs een bus -lijn 720 op de Havannastraat- niet opdagen en was ik gedwongen op de volgende te wachten) dan vrees ik dat ik na de eerste week al niet meer welkom ga zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen met de trein?
Zijn er nog mensen die van Hasselt moeten komen(of Limburg)?
Bestaat die regel van drie afwezigheden echt?
Houden ze er rekening mee dat je met het openbaar vervoer komt en dat je dus van anderen afhankelijk bent?
Hoe gaan jullie naar de politieschool?

Alvast bedankt.
Promotie 27 Klas Julliet
Beeckie
Aspirant
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2010, 20:28

Re: De Lijn

Bericht door Beeckie »

Ik neem zelf de trein in Berchem. Om op tijd te komen op school heb je daar twee mogelijkheden.

6:58 op spoor 3 richting Haven
7:13 op spoor 7 richting noorderdokken

Met de eerste trein ben je op school rond 7:15
Met de tweede rond 7:40

Tijd genoeg voor omkleden en appél. Mik op de eerste, dan heb je de tweede in back-up. Te laat komen is idd iets dat niet aan te raden is. Ze zijn hier nogal strikt op zulke zaken.
AINP Promotie 26 klas Golf Campus Vesta
BUTTON_POST_REPLY