Vragen en antwoorden over : Sport tijdens de opleiding.

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Andoni
Politie
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009, 17:39

Vragen en antwoorden over : Sport tijdens de opleiding.

Bericht door Andoni »

Hoi!

Ik heb vernomen dat je een gevechtsportcursus kan volgen op de PPA na de uren? Klopt dit? En zoja, welke sport is dit dan?

Grtz
A.
Promotie 24 - Campus Vesta
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Gevechtsport

Bericht door Kevin Lievens »

Andoni schreefCOLONHoi!

Ik heb vernomen dat je een gevechtsportcursus kan volgen op de PPA na de uren? Klopt dit? En zoja, welke sport is dit dan?

Grtz
A.

Dit is een werkbare combinatie van allerhande stijlen...

meer info -> http://www.goshin-jutsu-kaps.be/
"Sooner or later the things you own end up owning you"
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Gevechtsport

Bericht door BigV »

Ter info: Dit is enkel voor politie ambtenaren. De reden is vrij simpel je leert er technieken die enkel de politie gebruikt :lol:
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Gevechtsport

Bericht door Iced_Max »

Andoni schreefCOLONHoi!

Ik heb vernomen dat je een gevechtsportcursus kan volgen op de PPA na de uren? Klopt dit? En zoja, welke sport is dit dan?

Grtz
A.
inderdaad. Ikzelf train af en toe met hun mee. (hoewel het weer maand geleden is) .... elke donderdagavond van 19u tot 20:30 wordt er daar deftig getraind.
Een half uur een deftige opwarming gevolgd door een uur een aan training.

BigV schreefCOLONTer info: Dit is enkel voor politie ambtenaren. De reden is vrij simpel je leert er technieken die enkel de politie gebruikt :lol:
Correctie. KAPS is niet enkel voor politieambtenaren. agenten, stadwachten , brandweer, medische dienst..... ze zijn welkom.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Ghost
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 17:49

Re: Gevechtsport

Bericht door Ghost »

Zeer goed initiatief in mijn ogen.

Is dit enkel te volgen in Antwerpen (PPA) of hebben de andere politiescholen ook dergelijke trainingen?
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Gevechtsport

Bericht door Kevin Lievens »

Ghost schreefCOLONZeer goed initiatief in mijn ogen.

Is dit enkel te volgen in Antwerpen (PPA) of hebben de andere politiescholen ook dergelijke trainingen?
Dit heeft - in theorie - weinig te maken met de politieschool zelf, dit is weliswaar in hetzelfde 'complex', doch staat los van lesuren e.d.
De meeste lesgevers zijn weliswaar ook degene die ook lesgeven op de politieschool zelf.
Of andere politiescholen zulke aanbiedingen hebben, durf ik niet zeggen... je kan best contact opnemen met je (politie-) school om daar te informeren.
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: Gevechtsport

Bericht door YvesM »

BigV schreefCOLONTer info: Dit is enkel voor politie ambtenaren. De reden is vrij simpel je leert er technieken die enkel de politie gebruikt :lol:
Naar mijn weten is dat voor Iedereen binnen het operationele statuut en niet alleen voor de politieambtenaren alsook personeel uit de medische sector, veiligheidssector als brandweer.

I
Nullum crimen sine lege
Lodewijk
__________________________
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2010, 18:51

Re: Gevechtsport

Bericht door Lodewijk »

Fijn dat er een aparte school is waar na de uren ook getrained kan worden voor de mensen die dit tijdens hun dagtaak nodig (kunnen) hebben. Als Antwerpen te ver uit je weg ligt, kan je lokaal misschien een dojo zoeken. Volgende stijlen kunnen zeker van pas komen:
- Braziliaanse Jiu-Jitsu (http://www.bjj.be/)
- Judo
- Boksen
- Muay Thai
- MMA

Lode
Proef 1 HINPs Inf: geslaagd
Casus HINPs Inf: geslaagd
Proef 2 HINPs Inf: geslaagd
Proef 3 HINPs Inf: afgelegd op 16.06.2010
Proef 4 HINPs Inf: In afwachting van uitnodiging
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Gevechtsport

Bericht door BigV »

YvesM schreefCOLON
BigV schreefCOLONTer info: Dit is enkel voor politie ambtenaren. De reden is vrij simpel je leert er technieken die enkel de politie gebruikt :lol:
Naar mijn weten is dat voor Iedereen binnen het operationele statuut en niet alleen voor de politieambtenaren alsook personeel uit de medische sector, veiligheidssector als brandweer.

I
Ik was inderdaad verkeerd.
Ruud
__________________________
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010, 15:52

Re: Gevechtsport

Bericht door Ruud »

BigV schreefCOLONTer info: Dit is enkel voor politie ambtenaren. De reden is vrij simpel je leert er technieken die enkel de politie gebruikt :lol:
Dus volgens jou zijn dit dan ook technieken die nergens anders gebruikt of aangeleerd worden? Ik ben er 100% zeker van dat er veel technieken uit krav maga of silat bijzitten, dewelke je in vele cursussen verdedigingstechnieken aangeleerd krijgt, en helemaal niet zo moeilijk zijn.
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Gevechtsport

Bericht door Kevin Lievens »

Ruud schreefCOLON Ik ben er 100% zeker van dat er veel technieken uit krav maga of silat bijzitten, dewelke je in vele cursussen verdedigingstechnieken aangeleerd krijgt, en helemaal niet zo moeilijk zijn.
Klopt, maar ze worden aangeleerd uit praktijkervaringen... bijvoorbeeld iemand die op een bepaalde manier staat, hangt of tegenwringt om deze efficienter te boeien en dergelijke.
Uiteraard is dit een combinatie van vele technieken. Kijk bevoorbeeld naar de 'standaard politiehouding' ... dat is pure wing tzun...
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Gebruikers-avatar
BlueDragon
Politie
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2004, 01:09

Re: Gevechtsport

Bericht door BlueDragon »

Kevin Lievens schreefCOLON Uiteraard is dit een combinatie van vele technieken. Kijk bevoorbeeld naar de 'standaard politiehouding' ... dat is pure wing tzun...

Wat bedoel je met de standaard politiehouding? Ongewapend, gewapend, met wapenstok? Veel wing tsun technieken of standen komen daar niet in voor hoor. De typische Wing Tsun houding is de IRAS houding (voeten naar binnen), wat totaal niet voorkomt in het standaardprogramma van de politie. Ik denk dat het vooral aan de achtergrond van de lesgever ligt welke technieken hij gebruikt of op welke manier hij dit overbengt. Iemand met een wing tsun achtergrond zal spontaan bij het lesgeven deze houding aannemen, terwijl een Aikidoka spontaan "zijn" houding zal aannemen.

greetz
Are you prepared to be the best ?
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gevechtsport

Bericht door sledge »

is dat hier chinees voor dummies ?
Afbeelding
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Gevechtsport

Bericht door Iced_Max »

sledge schreefCOLONis dat hier chinees voor dummies ?
:lol: :lol: :lol: :lol:
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Gevechtsport

Bericht door Kevin Lievens »

BlueDragon schreefCOLON Wat bedoel je met de standaard politiehouding? Ongewapend, gewapend, met wapenstok? Veel wing tsun technieken of standen komen daar niet in voor hoor. De typische Wing Tsun houding is de IRAS houding (voeten naar binnen), wat totaal niet voorkomt in het standaardprogramma van de politie. Ik denk dat het vooral aan de achtergrond van de lesgever ligt welke technieken hij gebruikt of op welke manier hij dit overbengt. Iemand met een wing tsun achtergrond zal spontaan bij het lesgeven deze houding aannemen, terwijl een Aikidoka spontaan "zijn" houding zal aannemen.

greetz
Het gaat om de ongewapende houding.

Je hebt absoluut gelijk ivm het aannemen van houdingen... misschien omdat ik refereer naar wing tzun, dat ik dat ook als 'waarheid' in die standaard politiehouding aanneem... Ik heb voornamelijk les gekregen van een lid van het BBT dewelke ook een aantal wing tzun technieken toepast...

Ik ben niet gecorrigeerd geweest ivm mijn houding, of zelfs het occasioneel gebruik van technieken als lap sau en bong sau... dat zal dan negen van de tien inderdaad van de lesgever zijn achtergrond afhangen...
sledge schreefCOLONis dat hier chinees voor dummies ?
Flietjes, Kloketjes of Lijst voor meneel? :wink:
"Sooner or later the things you own end up owning you"
BUTTON_POST_REPLY