Opleiding 01/10/16

Forumregels
Afbeelding
bloewbubble
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2015, 14:10

Opleiding 01/10/16

Bericht door bloewbubble »

Voor de mensen die starten op 1 oktober 2016.
Fysiek: GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Antecedentenonderzoek: in onderzoek sinds 13/06/2015
Selectiecommissie: GESLAAGD
Medisch onderzoek: GESLAAGD
Attest van slagen: 22/11/2015
bloewbubble
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2015, 14:10

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bloewbubble »

Vandaag mijn attest van slagen ontvangen. De opleiding in OPAC van 01/12/2015 zit vol, dus ik start normaal gezien op 01/10/2016. Nog mensen hier?
Fysiek: GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Antecedentenonderzoek: in onderzoek sinds 13/06/2015
Selectiecommissie: GESLAAGD
Medisch onderzoek: GESLAAGD
Attest van slagen: 22/11/2015
BramVH90
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2015, 09:18

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door BramVH90 »

Ik start normaal ook op 1/10/2016. Normaal gezien PIVO, mocht daar echter geen opleiding starten dan kom ik ook naar OPAC.
Geslaagd voor de selectieprocedure INP
Vince83
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2015, 11:11

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door Vince83 »

Staat het dan al vast dat er eerder geen opleiding start?
BramVH90
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2015, 09:18

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door BramVH90 »

Neen dat niet. Ze weten bij de dienst selectie en rekrutering zelf nog niet wanneer de startdata zijn. Zodra ze hierover zelf meer info ontvangen worden we op de hoogte gesteld.
Geslaagd voor de selectieprocedure INP
bammeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 10:01

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bammeke »

Hallo,

Ik start normaal gezien ook op 01/10/2016 in WPS.
Vorige week heb ik nog eens nagevraagd of er al iets meer beschikbaar is over startdata in 2016, maar helaas...
Zodra ze iets meer weten, gaan ze ons op de hoogte brengen.

Zijn er van jullie nog die ondertussen blijven werken bij huidige werkgever? Hoe wordt dit bij jullie geregeld?

Thanks!

Bram
evl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015, 09:49

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door evl »

Vrijdag attest van medische geschiktheid ontvangen. Nu nog wachten op de inschrijvingsformulieren en dan start ik normaal ook op 1/10/2016 aan de OPAC. Al hoop ik dat er sneller een opleiding start! Ik werk momenteel nog, ik geef pas mijn ontslag /opzeg als ik weet wanneer de opleidingen starten.
bammeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 10:01

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bammeke »

evl schreefCOLONVrijdag attest van medische geschiktheid ontvangen. Nu nog wachten op de inschrijvingsformulieren en dan start ik normaal ook op 1/10/2016 aan de OPAC. Al hoop ik dat er sneller een opleiding start! Ik werk momenteel nog, ik geef pas mijn ontslag /opzeg als ik weet wanneer de opleidingen starten.
Hallo,

Ik heb mijn attest van slagen eind oktober ontvangen en daarna kreeg ik onmiddellijk een online formulier waarin ik moest doorgeven of ik kon starten op 01/12. Dit ging uiteraard niet omdat ik mijn huidige werkgever nog moest inlichten en een opzeg van 3.5 maand heb. Ik heb dan voor uitstel gekozen omdat ik nog een lopend arbeidscontract heb en men ging mij inlichten wanneer ze meer zicht hadden op de nieuwe opleidingen in 2016.

Ondertussen heb ik mijn werkgever wel reeds op de hoogte gebracht en ik heb hun gezegd dat ik in 2016 de firma zou verlaten. Het vervelende aan de hele situatie is dat ik niet precies kan zeggen wanneer de volgende opleiding start. Dit kan inderdaad oktober zijn, maar misschien ook vroeger?

Hoeveel dagen/maanden op voorhand word je ingelicht omtrent de start van een nieuwe opleiding, heeft iemand daar een idee van?
evl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015, 09:49

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door evl »

Hallo,
Ik heb vorige week een brief gekregen waarin stond dat ik me kon inschrijven (online formulier) voor de opleiding van 2016.
Ik ben niet echt in de mogelijkheid om mijn werkgever nu al in te lichten over het feit dat ik in 2016 ga vertrekken. Dus het is heel lastig nu! Ik heb namelijk ook meer dan 3 maand opzeg te doen. In die brief waarin stond dat ik me op de lijst kon zetten voor 2016 stond dat je ongeveer 2 maand op voorhand weet wanneer er definitief een opleiding start. Ik heb de dienst rekrutering en selectie nog gecontacteerd deze week met de vraag of ze al meer zicht hadden op de opleidingen maar nog geen antwoord gekregen. Hopelijk krijgen we snel nieuws.
bammeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 10:01

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bammeke »

evl schreefCOLONHallo,
Ik heb vorige week een brief gekregen waarin stond dat ik me kon inschrijven (online formulier) voor de opleiding van 2016.
Ik ben niet echt in de mogelijkheid om mijn werkgever nu al in te lichten over het feit dat ik in 2016 ga vertrekken. Dus het is heel lastig nu! Ik heb namelijk ook meer dan 3 maand opzeg te doen. In die brief waarin stond dat ik me op de lijst kon zetten voor 2016 stond dat je ongeveer 2 maand op voorhand weet wanneer er definitief een opleiding start. Ik heb de dienst rekrutering en selectie nog gecontacteerd deze week met de vraag of ze al meer zicht hadden op de opleidingen maar nog geen antwoord gekregen. Hopelijk krijgen we snel nieuws.
Bedankt voor je informatie!
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, maar ondertussen is mijn werkgever van alles op de hoogte.
Men reageert op mijn situatie eigenlijk heel goed, ik mag immers blijven werken tot ik aan de opleiding kan beginnen op voorwaarde dat dit niet voor maart is.

Ik heb dan ook contact opgenomen met dienst rekrutering & selectie om dit mee te delen (in oktober had ik gezegd dat ik tot 01/04 onbeschikbaar was wegens lopend arbeidscontract), maar konden mij ook nog niks zeggen over nieuwe opleidingen.

Wat heb je dan gedaan, jezelf ook tijdelijk ongeschikt verklaart wegens lopend arbeidscontract?
evl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015, 09:49

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door evl »

Ik heb mij gewoon op de wachtlijst gezet voor een opleiding die zou starten in 2016 (aangezien er nog totaal geen beeld was van wanneer er opleidingen zouden starten). Je krijgt nog een nieuw inschrijvingsformulier dacht ik om je definitief in te schrijven als bekend is wanneer er dit jaar een opleiding start. Indien dit dan bijvoorbeeld maart al zou zijn dan kan ik nog altijd aanduiden dat ik momenteel niet in staat ben om al in maart te starten. Ik hoop dat we snel meer nieuws krijgen!:)
bammeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 10:01

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bammeke »

Ik had de mogelijkheid niet om mezelf op de wachtlijst te zetten in dat online formulier.
Het enige wat ik kon kiezen was om de opleiding in december 2015 aan te vatten of om uitstel te vragen wegens geldige reden (bvb. lopend arbeidscontract) en dus niet in te gaan op de opleiding in 2015.

Ik heb dan uitstel gevraagd en doorgegeven dat ik ten vroegste pas op 01/04/2016 beschikbaar ben.
Tot nu nog geen nieuws gehad.

Het is waarschijnlijk afwachten tot men zelf iets meer weet. Naar welke school zou jij dan gaan?
Ik normaal naar WPS (Zedelgem) ofwel OPAC (Gent).
Mythic
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2015, 10:02

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door Mythic »

Normaal begin ik ook 1 oktober in Genk.
Ik blijf ook gewoon werken tot dan maar moet ook een paar maanden op voorhand de juiste datum weten om mijn opzeg te doen.
Mijn huidig werk weet het alvast.

Eind vorig jaar had ik ook alleen de mogelijkheid om uit een school te kiezen waarbij de opleiding op 1 december 2015 begon.
Dit jaar heb ik nog eens op de link geklikt en toen heb ik me op de lijst van 2016 gezet en het PLOT gekozen.

Hopelijk weten we snel iets. :-D

grtzzz
AINP voor de opleiding van 2016
Mythic
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2015, 10:02

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door Mythic »

Sorry,het topic is OPAC maar omdat bammeke vroeg hoe iedereen het heeft geregeld bij zijn huidige werkgever pikte ik er even op in :)
AINP voor de opleiding van 2016
bammeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2015, 10:01

Re: Opleiding 01/10/16

Bericht door bammeke »

Mythic schreefCOLONNormaal begin ik ook 1 oktober in Genk.
Ik blijf ook gewoon werken tot dan maar moet ook een paar maanden op voorhand de juiste datum weten om mijn opzeg te doen.
Mijn huidig werk weet het alvast.

Eind vorig jaar had ik ook alleen de mogelijkheid om uit een school te kiezen waarbij de opleiding op 1 december 2015 begon.
Dit jaar heb ik nog eens op de link geklikt en toen heb ik me op de lijst van 2016 gezet en het PLOT gekozen.

Hopelijk weten we snel iets. :-D

grtzzz
Had niet gezien dat het topic OPAC was... Laat mijn vorige vraag dan maar vallen ;)
Je zegt dat je nogmaals op link hebt geklikt en jezelf op de wachtlijst gezet hebt van 2016, heb je die vragenlijst dan 2 maal ingevuld?

Ik kon ook enkel kiezen uit opleiding die startte op 01/12/2015, maar kon niet van mijn werk --> Ik heb dan de optie gekozen om uitstel aan te vragen door een lopend arbeidscontract. Bij het vragen van uitstel moest je een datum opgeven die meedeelde hoelang je verhinderd bent deel te nemen, daar heb ik dan 01/04/2016 aangeduid.

Tot op heden niks meer gehoord. Zou ik die link dan ook nogmaals invullen?

Grtz
BUTTON_POST_REPLY