opleiding oktober 2014

Forumregels
Afbeelding
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Tarrie »

Op "www.myopac.be" kan je al kijken naar de planning voor oktober. Ik zit blijkbaar in peloton 1.
OPAC Promotie 112 - peloton 1
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Jens »

hypex schreefCOLON
Jens schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONHeb vandaag (net als een hoop anderen) de mails met onthaalinformatie van de OPAC ontvangen (en de brief van DSR om de opleiding te starten op de OPAC). Nu het dus officieel is en we stilaan de start naderen vroeg ik me af of er al een Facebookgroep is van de 112e promotie die we zouden kunnen vervoegen?

Weet er trouwens iemand met hoeveel aspiranten we starten in oktober?
Er zullen 112 AINPS zijn (zie http://www.opac.be/index.php?option=com ... Itemid=122)
De 112e promotie... :-) Zoals die van Juni de 111e zijn.

GReetz
Ik baseerde me op deze zin: "Op woensdag 1 oktober 2014 zal een nieuwe promotie aspirant-inspecteur (112 ainp) starten met de basisopleiding." Als ze 112 ainp schrijven, ga ik ervan uit dat er 112 AINP's zullen starten. Nu ja, morgen ga je het weten :-D

Succes allemaal!
Inspecteur van politie
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Jens »

Hielcom schreefCOLON
Jens schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONHadden jullie trouwens ook zo'n negatieve ervaring met de man van de maatname op de OPAC? Die was ons aan het opjagen alsof we opvallend traag waren, terwijl daar wel veel op korte tijd moest gepast worden (en men mag niet licht gaan over kledij en schoeisel die jaren gedragen moet worden). Nochtans waren we echt niet noemenswaardig traag. Daarnaast ook allerlei arrogante en 'spottende' opmerkingen. :roll:

Een trieste eerste kennismaking met de OPAC. Je mag toch wel enige vriendelijkheid en klantgerichtheid verwachten van iemand van DGS. gelukkig liep er daar nog ander, vriendelijker volk rond...
Welkom op OPAC :-D

Wat stress kan doen ...
Dat zal wel niet representatief zijn voor de rest van de OPAC zeker? :-D Hoe was jouw ervaring als aspirant daar gedurende dat jaar opleiding?

Wat ik eerder beschreef lijkt me trouwens eerder een kwestie van persoonlijkheid dan van stress...
Zie PM!
Inspecteur van politie
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Rens »

Het collega's uit OPAC !

Hebben jullie het uniform al ontvangen ? En wanneer zijn jullie moeten gaan passen ?

Greetz,

Rens
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
Drez
Politie
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2012, 16:23

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Drez »

Hielcom schreefCOLON
Jens schreefCOLON
Hielcom schreefCOLONHadden jullie trouwens ook zo'n negatieve ervaring met de man van de maatname op de OPAC? Die was ons aan het opjagen alsof we opvallend traag waren, terwijl daar wel veel op korte tijd moest gepast worden (en men mag niet licht gaan over kledij en schoeisel die jaren gedragen moet worden). Nochtans waren we echt niet noemenswaardig traag. Daarnaast ook allerlei arrogante en 'spottende' opmerkingen. :roll:

Een trieste eerste kennismaking met de OPAC. Je mag toch wel enige vriendelijkheid en klantgerichtheid verwachten van iemand van DGS. gelukkig liep er daar nog ander, vriendelijker volk rond...
Welkom op OPAC :-D

Wat stress kan doen ...
Dat zal wel niet representatief zijn voor de rest van de OPAC zeker? :-D Hoe was jouw ervaring als aspirant daar gedurende dat jaar opleiding?

Wat ik eerder beschreef lijkt me trouwens eerder een kwestie van persoonlijkheid dan van stress...
Den Jimmy? :-D
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door nielsvl »

Rens, onze uniformen zouden half november geleverd worden... Hoe zit het bij jullie?
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Rens »

Wij hebben 10 oktober gepast en vorige vrijdag eerste levering gehad (voor mij bijna heel het uniform, voor anderen nauwelijks iets)
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door VRS »

Dat is vlug! Ik vraag me af hoe de verschillen de scholen zo groot kunnen zijn?
Is dat in de PIVO altijd zo snel, of wordt er nu sneller geleverd door het wegvallen van een aantal basisopleidingen/aspiranten?

Bij ons wordt er toch ook wel wat verlangd naar het uniform, er is nogal weinig 'korpsgevoel' met die burgerkledij ganse dagen :-D . Voordeel zal ook zijn dat we niet meer ons sleutelkoord rond de nek moeten dragen (en soms kunnen vergeten, met alle gevolgen van dien).
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Rens »

Heb gehoord dat het in PIVO de ene keer al wat sneller gaat dan de andere keer. Voor alle duidelijkheid: we hebben al een deel … Ik heb al hemden, jassen en broeken enzo, maar bvb. geen truien, bootje, … Anderen hebben alleen hun jassen en hun zwemshort enzo. Dus wij kunnen nog niet gaan in uniform, het is nog afwachten tot iedereen alles heeft.

Wij verlangen er ook naar, maar moeten niet met een sleutelkoord rond lopen ofzo.

Hoe gaat de opleiding bij jullie ?

Greetz,

Rens
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door VRS »

Dat loopt goed. Afgelopen vrijdag en zaterdag onze teambuilding gehad en dat waren echt twee fantastische dagen! Goed in elkaar gestoken, vrij intensief, heel plezante tijden met collega-aspiranten en opleiders. 't Heeft gedaan wat het hoort te doen.

Verder natuurlijk veel theorie zoals dat is in het luik agent, veel goeie en aangename opleiders/docenten/klasbegeleider (vaak al eens met interessante anekdotes) en tevens een goeie dosis discipline. Hier en daar is er natuurlijk ook eens een minder aangename of goeie docent, zoals overal wellicht. 'k Moet er wel aan toevoegen dat de school de AHINP's (die samen met ons gestart zijn) ertoe aanzet om zich om ons te bekommeren door o.a. het appel af te nemen (= de rol van chef), maar ze staan ook klaar om ons bij gelijk wat te helpen of te adviseren. Op dat vlak heerst er dus wel echt een positieve mentaliteit.

Qua infrastructuur en voorzieningen zitten we ook echt goed (modern, fris-ogend gebouw; helaas een veel minder fris-ruikende buurt door de havenindustrie). Voor sport dienen we wel op verplaatsing te gaan.

Sommigen hebben al gezegd dat we zullen mogen blij zijn ons uniform tegen december of zo te krijgen, dus laten we hopen dat het dit keer eens anders is...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door VRS »

Vandaag hebben we geheel onverwacht al een eerste levering van de basisuitrusting ontvangen (vooral de kleinere dingen zoals sokken, handschoenen, graadplaatjes; maar ook schoenen, enkele hoofddeksels, de overall, de halflange zomerjas, etc.)! :-D
Drez
Politie
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2012, 16:23

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Drez »

Hielcom schreefCOLON...de overall, ... :-D
Prachtig :P
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door nielsvl »

De stock is leeg nu denk ik... Nu wachten op de rest. En ik ga een buikje moeten kweken om mijn winterhemd wat op te vullen :lol:
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door VRS »

Drez schreefCOLON
Hielcom schreefCOLON...de overall, ... :-D
Prachtig :P
Waarschijnlijk bedoel je het spottend, maar die overalls zien er eigenlijk echt goed uit om een overall te zijn. De jassen zijn ook mooi.
Drez
Politie
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2012, 16:23

Re: opleiding oktober 2014

Bericht door Drez »

Hielcom schreefCOLON
Drez schreefCOLON
Hielcom schreefCOLON...de overall, ... :-D
Prachtig :P
Waarschijnlijk bedoel je het spottend, maar die overalls zien er eigenlijk echt goed uit om een overall te zijn. De jassen zijn ook mooi.
Wat haatte ik die overall's. Ik moest altijd die broekpijpen oprollen, leuk zicht natuurlijk tijdens PITIP... :-)
BUTTON_POST_REPLY