Sport opac

Forumregels
Afbeelding
Wynantsw
Politie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2010, 11:20

Sport opac

Bericht door Wynantsw »

Er staat in onze brief dat we onze conditie moesten onderhouden zodat we in optimale conditie konden starten aan de opleiding..

Nu stel ik mij de vraag hoe ze onze sport gaan quoteren, op prestaties ( wat mij oneerlijk lijkt, ivm leeftijd & geslacht) of op de vordering die je maakt in de opleiding op sportief vlak?

En als ze kijken naar de vordering en je bent al in topconditie in het begin van de opleiding, kan je niet veel meer verbeteren op conditioneel vlak?

Hoe bekijken jullie dit? Gaan jullie in oktober in topconditie zijn of wacht je af?
INT PZ 5340
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Sport opac

Bericht door kevinvda »

Op het subforum van de andere scholen hier staat reeds het een en ander vermeld omtrent sport op school.

Normaal worden er twee groepen gevormd naargelang je huidige conditie. Voor deze groepen bekijkt m'n dan het trainingsverloop.

De te behalen resultaten blijven wel gelijk, met misschien een onderscheid tussen mannen en vrouwen, maar dat weet ik niet zeker.

Dit kan één van de aspiranten wel verduidelijken vermoed ik.
Gebruikers-avatar
BlueDragon
Politie
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2004, 01:09

Re: Sport opac

Bericht door BlueDragon »

Wees gerust, je wordt niet enkel beoordeeld op prestaties. Er wordt weldegelijk rekening gehouden met leeftijd, etc (vastgelegd in een tabel). Iemand van, ik zeg maar iets, 19 jaar moet bijvoorbeeld bij het lopen een andere tijd behalen dan iemand van bijvoorbeeld 40 jaar. Op het eind van de opleiding (en tussentijds) word je wel verondersteld een bepaald quotum te behalen (zoals vastgelegd in een tabel).

Ook wordt er gekeken naar de vorderingen die je maakt, maar eveneens naar inzet en motivatie.
Iemand die met een topconditie begint aan de opleiding en die blijk geeft van inzet en motivatie, dan is het vanzelfsprekend dat die persoon voor sport hoge cijfers krijgt.

Iemand die met een middelmatige conditie begint en eveneens blijk geeft van inzet en motivatie en die maakt ook nog vorderingen, dan krijgt ook die persoon hoge cijfers.

Je wordt niet verondersteld een marathon te kunnen lopen tijdens de opleiding, wel dat je een basisconditie hebt. En zoals reeds vermeld: inzet en motivatie. De wil om vorderingen te maken.

Greetz
Laatst gewijzigd door 1 op BlueDragon, in totaal 20 keer gewijzigd.
Are you prepared to be the best ?
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Sport opac

Bericht door jessie1988 »

Ik probeer nu toch dagelijks of om de 2dagen te lopen. Elke dag zo'n 200 sit-ups te doen en een paar keer pompen :wink:
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Sport opac

Bericht door musbertang »

Ik tracht ook mijne fysiek wat op peil te houden. Heb altijd geturnd dus qua sit ups en pompen zit het wel goed... Duurlopen is een ander verhaal.. :D maar dat komt allemaal goed :D mss moeten we eens wat sportdagen oprichten.. :D kennen we al wat mensen tegen we op 1 oktober starten..
AINP 104 PROMOTIE
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Sport opac

Bericht door Iced_Max »

Gedurende de eerste weken zulllen er sporttesten worden gehouden, aan de hand van de uitslag van die testen word je in groepen opgedeeld.

Heel belangrijk is dat je vordering maakt tijdens de opleiding ! ( snappie :wink: )
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Nihlus
Aspirant
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 15:13

Re: Sport opac

Bericht door Nihlus »

Er is inderdaad een onderscheid tussen mannen en vrouwen, alhoewel het niet zo groot is hoor.
Naarmate de leeftijd toeneemt zijn de vereisten ook minder. De beste in ons klas heeft 100% voor het functioneel parcours en is 43 dacht ik.

Ben nu zelf ook niet de sportiefste en heb toch ook 78% gehad op functioneel parcours. Maar jah, voor jullie zal dat waarschijnlijk anders zijn, andere testen en zulks...
Wij zijn de laatsten van het oude regime, jullie hadden bij de selectieprocedure normaal al gewichten te verslepen en zulks, niet?
Promotie 103 - OPAC
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Sport opac

Bericht door jessie1988 »

Neen, allez ik toch niet. Ik ben al bezig met mijn selectieprocedure van vorig jaar april.
Wynantsw
Politie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2010, 11:20

Re: Sport opac

Bericht door Wynantsw »

Neen ook nog de oude sport proeven gehad! Maar heb wel horen vliegen dat de opleiding anders gaat zijn voor ons in oktober, dat ze hervormd gaat worden...

Misschien wordt sport dan ook aangepast, we zien wel op het moment zelf! Ik ga mij zeker niet aanmelden met topconditie, maar wel voldoende conditie!
INT PZ 5340
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Sport opac

Bericht door musbertang »

Ik heb ook nog de oude proeven gedaan.. Ik denk dat de nieuwe proeven gelden voor degene die sinds 1 jan 2010 ingeschreven zijn... denk ik hé.. want vanaf 1 mei verandert er weer iets als ik me niet vergis: de fysieke test wordt bij de eerste proef gevestigd..
AINP 104 PROMOTIE
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: Sport opac

Bericht door Kevin Lievens »

musbertang schreefCOLONvanaf 1 mei verandert er weer iets als ik me niet vergis: de fysieke test wordt bij de eerste proef gevestigd..

Vanaf dat het materiaal verdeeld is naar de politiescholen valt inderdaad de cognitieve proef samen met de fysieke proef, en dit in de politieschool waar je (enkel) de eerste test normaal zou afleggen.
"Sooner or later the things you own end up owning you"
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Sport opac

Bericht door musbertang »

Kevin Lievens schreefCOLON
musbertang schreefCOLONvanaf 1 mei verandert er weer iets als ik me niet vergis: de fysieke test wordt bij de eerste proef gevestigd..

Vanaf dat het materiaal verdeeld is naar de politiescholen valt inderdaad de cognitieve proef samen met de fysieke proef, en dit in de politieschool waar je (enkel) de eerste test normaal zou afleggen.
Oké, er is eigenlijk wel veel veranderd op een paar maanden tijd.. Is er een evaluatie geweest van de selectieproeven?
AINP 104 PROMOTIE
Ann
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010, 20:06

Re: Sport opac

Bericht door Ann »

Hoeveel keer moet je kunnen pompen ?
AINP OPAC 104.2
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Sport opac

Bericht door Iced_Max »

Gelieve ON TOPIC te blijven.

Niet afwijken naar "selectieproeven" aub !
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Nihlus
Aspirant
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 15:13

Re: Sport opac

Bericht door Nihlus »

Mannen moeten 41 keer kunnen pompen om een 10 te hebben, bij de dames is dat iets minder, ik dacht rond de 36. Maar ik weet het niet meer 100% zeker.
Promotie 103 - OPAC
BUTTON_POST_REPLY