verandering opleiding

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

verandering opleiding

Bericht door Arne_- »

Kan er iemand met 100% zekerheid zeggen wat er nu in de opleiding gaat veranderen en vanaf wanneer? Oktober ook al of pas in december?
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: verandering opleiding

Bericht door Amedee »

Oktober nog niet, volgens een klasverantwoordelijke/-begeleider.
Inspecteur van Politie
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: verandering opleiding

Bericht door Beatbouncer »

Matthijs schreefCOLONOktober nog niet, volgens een klasverantwoordelijke/-begeleider.
Die klasverantwoordelijke (opleider) zegt dat het nog niet voor Oktober 2014 is.
Bij ons op school zit een promotie van Juni 2014, daar blijkt dat men wel al in het nieuwe systeem zit van 18 maanden.

Conclusie: Iedereen heeft een andere uitspraak over de veranderingen aan de opleiding.
Volgens mij weten ze (lees: de personen die het zouden MOETEN weten) het zelf nog niet :-) :wink: :wink:
DAH BRABANT
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: verandering opleiding

Bericht door Amedee »

Beatbouncer schreefCOLON
Matthijs schreefCOLONOktober nog niet, volgens een klasverantwoordelijke/-begeleider.
Die klasverantwoordelijke (opleider) zegt dat het nog niet voor Oktober 2014 is.
Bij ons op school zit een promotie van Juni 2014, daar blijkt dat men wel al in het nieuwe systeem zit van 18 maanden.

Conclusie: Iedereen heeft een andere uitspraak over de veranderingen aan de opleiding.
Volgens mij weten ze (lees: de personen die het zouden MOETEN weten) het zelf nog niet :-) :wink: :wink:
Haha, dat zou ook kunnen natuurlijk! :-D
Heeft die promotie dan ook al zaken als werkplekleren enzo? Dan is de GIP er wel vroeger bij dan andere scholen, denk ik. Hmmm...
Inspecteur van Politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: verandering opleiding

Bericht door VRS »

Het (semi-)nieuw systeem van 12 maanden opleiding + 6 maanden probatie zou volgens al wat ik tot nu toe opving al overal moeten ingevoerd zijn sinds oktober 2013 of zo. De eerstvolgende veranderingsgolf (o.a. waarin de stages tijdens de opleiding vervangen worden door werkplekleren) ging, volgens een Powerpoint die hier ergens op 't forum staat, in december 2014 plaatsvinden. Van een opleider van de Federale School hoorden we zeer recent echter dat die golf al opgeschoven is naar juni 2015...

Dus al wie in oktober en december zou starten zou denk ik dan gewoon de 'oude' 12 maanden opleiding met 6 maanden probatie krijgen.
Kasper
Politie
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 11:53

Re: verandering opleiding

Bericht door Kasper »

Hielcom schreefCOLONDus al wie in oktober en december zou starten zou denk ik dan gewoon de 'oude' 12 maanden opleiding met 6 maanden probatie krijgen.
Klopt, ik begin 1 oktober in PIVO en heb inderdaad 12 maanden opleiding met 6 maanden probatiestage. De volgende stap is de probatiestage integreren in de opleiding, zodat deze 18 maanden duurt. Een HRM-medewerker wist me te vertellen dat het momenteel nog niet duidelijk was wie die probatiestage gaat betalen eens ze deel uitmaakt van de opleiding, de school (federaal) of de stageplaats (meestal lokaal). Lijkt me een typisch Belgisch probleem dat voor vertraging zorgt :-D
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: verandering opleiding

Bericht door Black Dog »

Diegene die nu in october gestart zijn is het 12 maanden opleiding + 6 maand stage. Maar ze hebben wel hun volwaardig statuut (en verloning) na 12 maand.

In principe is het zoals voorheen en noemen ze de eerste 6maand in hun werkomgeving "stage". :roll:
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: verandering opleiding

Bericht door VRS »

Black Dog schreefCOLONDiegene die nu in october gestart zijn is het 12 maanden opleiding + 6 maand stage. Maar ze hebben wel hun volwaardig statuut (en verloning) na 12 maand.

In principe is het zoals voorheen en noemen ze de eerste 6maand in hun werkomgeving "stage". :roll:
Als we de uitleg mogen geloven is de probatie ('stage' is in principe onjuist omdat het na de opleiding is) toch wel meer dan gewoon een leuke term voor het eerste half jaar. Het zou opgevat zijn als een periode waarin de nieuwe INP actief onthaald en begeleid wordt gedurende zijn eerste maanden als volwaardig politieambtenaar, waarbij nauwgezet gekeken wordt in hoeverre de nieuweling echt geschikt en rijp is voor de job. Dus er zou daar wel degelijk een echte doorlopende evaluatie gebeuren door ervaren collega's met op het einde de beslissing om (1) de INP goed te keuren, (2) zijn/haar probatie te verlengen of (3) hem/haar buiten te kegelen wegens ongeschikt.
En dat terwijl een INP na de opleiding vroeger gewoon aangeworven was en bleef, en wellicht niet overal steeds op zo'n manier begeleid werd in het begin...

Anderzijds kun je je wel de vraag stellen of dat buiten smijten van een ongeschikte inspecteur wel zo rap zou gebeuren, gezien men dan ook het geld kwijt is dat men in die persoon gedurende een jaar geïnvesteerd heeft. Op dat vlak belooft het te verbeteren gezien men, eens het KB hieromtrent getekend raakt, vanaf 2016 of 2017 de probatie zal integreren in de opleiding, waardoor het dus een bijkomende grote voorwaarde vormt om te kunnen slagen.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: verandering opleiding

Bericht door Jens »

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... eG2UgYwUcY

Info van de fedpol over de nieuwe opleiding.
Inspecteur van politie
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: verandering opleiding

Bericht door Seb »

Een extra woordje uitleg over de vernieuwde opleiding:
http://issuu.com/fedpolbelgium/docs/ir03_nl

Vanaf pagina 31!
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
BUTTON_POST_REPLY