Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
Sarah3218
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2014, 15:07

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Sarah3218 »

Sinds vandaag is het inderdaad mogelijk zich online te registreren voor het opleidingscentra
Federale school - Campus Gent

Heb ik dus deze morgen reeds gedaan :-D

Startdatum 01-10-2014

AANRADER!!!!
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Sarah3218 schreefCOLONSinds vandaag is het inderdaad mogelijk zich online te registreren voor het opleidingscentra
Federale school - Campus Gent

Heb ik dus deze morgen reeds gedaan :-D

Startdatum 01-10-2014

AANRADER!!!!
Ik kan enkel zeggen: perfecte keuze!!!
Je zal er geen spijt van krijgen
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Ook mensen die reeds al gekozen hebben kunnen alsnog herkiezen en toch de Federale School kiezen.
DOEN zou ik zo zeggen
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

dieteralfa schreefCOLONOok mensen die reeds al gekozen hebben kunnen alsnog herkiezen en toch de Federale School kiezen.
DOEN zou ik zo zeggen
ik ben dit van plan,ik heb in eerste instantie voor de wps gekozen maar ga morgen eens bellen om mijn keuze te laten veranderen, als dit mogelijk is.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
Sarah3218
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2014, 15:07

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Sarah3218 »

Laurence

Ik had me in eerste instantie ingeschreven voor OPAC maar deze morgen dus ook aangepast naar DSEF.
Heb gebeld naar Dsr het volstaat om enkel opnieuw je online te registreren met keuze DSEF. Ze houden rekening met je laatste keuze. Maar neem mss toch eerst telefonisch contact op (Huygens Annelies)dan weten ze er al van :wink:
Maw hoogst waarschijnlijk zitten we binnenkort samen in de klas
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Sarah3218 schreefCOLONLaurence

Ik had me in eerste instantie ingeschreven voor OPAC maar deze morgen dus ook aangepast naar DSEF.
Heb gebeld naar Dsr het volstaat om enkel opnieuw je online te registreren met keuze DSEF. Ze houden rekening met je laatste keuze. Maar neem mss toch eerst telefonisch contact op (Huygens Annelies)dan weten ze er al van :wink:
Maw hoogst waarschijnlijk zitten we binnenkort samen in de klas
Ok, thx voor de tip! Ik laat je iets weten!
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Amedee »

Waarom is dat zo'n aanrader? Ik ben momenteel nog overtuigd van de GIP, al moet ik toegeven dat ik de DSEF niet goed ken. Iemand?
Laatst gewijzigd door 1 op Amedee, in totaal 16 keer gewijzigd.
Inspecteur van Politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Over de GIP hoorde ik dat er daar heel wat aandacht is voor praktijk met veel lesgevers die in de praktijk staan en ook de personen zijn die veel van de 'theorie' rond politiewerk a.h.w. zelf geschreven hebben, waardoor ze zo veel bijbrengen aan de aspiranten. Hoe zit dit bij de Federale School in Gent?
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Sarah3218 schreefCOLONLaurence

Ik had me in eerste instantie ingeschreven voor OPAC maar deze morgen dus ook aangepast naar DSEF.
Heb gebeld naar Dsr het volstaat om enkel opnieuw je online te registreren met keuze DSEF. Ze houden rekening met je laatste keuze. Maar neem mss toch eerst telefonisch contact op (Huygens Annelies)dan weten ze er al van :wink:
Maw hoogst waarschijnlijk zitten we binnenkort samen in de klas
Sarah 3218

Ik heb daarnet gebeld naar juffrouw huygens en het volstaat om het formulier opnieuw in te vullen. Ik heb me bij deze dus nu ook ingeschreven voor campus Gent.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Ik maakte deel uit van Peomotie 1 en kan enkel positief vertellen over de school.
Je krijgt les van mensen die dagdagelijks nog op de straat staan, ik denk dan bv. aan lesgevers van de WPR Aalter voor verkeer.
Je krijgt les van Onderzoeksrechter Wittouck, de onderzoeksrechter belast met de kasteelmoord.
Je krijgt les van Mevr Van Praet, Parketmagistraat van Gent
Praktijk Pitip en zelf defence krijg je van mensen van CIK Gent, en geloof me, dat zijn ook niet de minste. Heel goede opleiding, steek de naam Ben maar al in je hoofd.......

En zo kan ik doorgaan..... Niet de minste lesgevers dus.....

Wat de opvang en begeleiding betreft kan ik enkel zeggen dat je geen nummer bent zoals in andere scholen. In de Groendreef blijft je naam behouden en niet vervangen door een fictief nummer.
Je wordt er super begeleid, met een menselijke persoonlijke aanpak.
Natuurlijk wordt er ook discipline verwacht, het is en blijft een politieschool.

Nog een voordeel is dat er een keuken is, waar je onder de middag tegen democratische prijzen heel lekker kan gaan eten bij kok Regi :-)

Nogmaals, echt een aanrader !!!.!.

Indien iemand nog vragen heeft mag je ze gerust hier stellen of via privé bericht, gsm nummer mag je ook geven, dan bel ik je wel eens.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Lijkt interessant! Ik heb nog een reeks vragen over DSEF campus Gent...

Kan je als aspirant vrij kiezen waar je je stage doet (de GIP is bij mijn weten de enige school die deze vrijheid laat in Nederlandstalig België)?

Zijn de sport- en 'praktische' faciliteiten (dojo, functioneel parcours, schietstand,...) daar voldoende aanwezig en in goede staat? Waar gaan jullie zwemmen? Is er op de campus zelf fitnessruimte voor aspiranten? Waar gaan jullie om buiten te sporten?

Wat met de discipline, hoeveel belang hecht men daar aan? Is er zoals in de GIP, OPAC, e.a. ook appel 's morgens en 's middags? Is er dus een (gezonde) dosis discipline of is het juist heel losjes?

Wordt er gelet op de 'ordelijkheid' zoals ze in bepaalde politiescholen moeten rechtstaan als de lesgever het lokaal binnenkomt, of de netheid en uniformiteit van het uniform gecontroleerd wordt?

Zijn er 'aspiranten van dag' en andere verantwoordelijkheden die toebedeeld worden?

In sommige politiescholen gaat men al eens op uitstap (in de GIP bijvoorbeeld jaarlijks enkele dagen naar Elsenborn voor praktijk), hoe zit dat op de federale school?

Wordt er vaak op verplaatsing getraind/opgeleid? Gaan jullie bv. naar andere politiescholen/andere campussen van de federale school, of de lokale/federale politie voor 't een of 't ander?

Hoe groot zouden de promoties ongeveer zijn? Worden jullie in 1 groep gehouden of opgesplitst?

Krijgen jullie van die opdrachtjes zoals o.a. een portfolio maken? Hoe zit dat precies?

Eén van de 'handigheden' van de GIP was volgens iemand van daar de aanwezigheid van het sociaal secretariaat (SSGPI) in hetzelfde gebouw om allerlei dingen te kunnen regelen/gemakkelijk te kunnen verkrijgen. In hoeverre was het niet-nabij zijn van dat secretariaat een nadeel voor jullie?

Wanneer starten en eindigen jullie elke dag?

Ten slotte: hoe verlopen de eerste dagen/weken op deze school? Hoe worden jullie ontvangen, hoe worden jullie ingelicht, welke dingen moeten jullie zoal in orde brengen, hebben jullie meteen al jullie uniform en materiaal, krijgen jullie cursusmateriaal van de school,...?
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Kan je als aspirant vrij kiezen waar je je stage doet (de GIP is bij mijn weten de enige school die deze vrijheid laat in Nederlandstalig België)? Je kan kiezen bij je inschrijving tussen Lokale en Federale, wat betreft Lokaal, wordt normaal de zone waar je woont genomen als stage-eenheid en wat Federaal betreft, de dienst waar je later effectief zal starten.

Zijn de sport- en 'praktische' faciliteiten (dojo, functioneel parcours, schietstand,...) daar voldoende aanwezig en in goede staat? Waar gaan jullie zwemmen? Is er op de campus zelf fitnessruimte voor aspiranten? Waar gaan jullie om buiten te sporten?Dojo, functioneel parcours, schietstand, sportzaal x 2 zijn allemaal aanwezig. Tevens is er een pitip appartement (wat wel voor verbetering vatbaar is ) en natuurlijk vergeet de keuken niet.Douches en kleedkamer zijn beschikbaar op 2 plaatsen.
Zwemmen doen we in het zwembad om de hoek in de Rooigemlaan te Gent. Fitnessruimte is er voor aspiranten niet.
Lopen is buiten in een park om de hoek of langs de watersportbaan te Gent die er amper een km of 4 van weg ligt en dan wordt het vervoer geregeld met CIK busjes waarmee jullie zelf moeten rijden.


Wat met de discipline, hoeveel belang hecht men daar aan? Is er zoals in de GIP, OPAC, e.a. ook appel 's morgens en 's middags? Is er dus een (gezonde) dosis discipline of is het juist heel losjes?Discipline is er, maar op een gezonde manier, Appel is er enkel 's morgens. Er heerst een gezonde vorm van discipline.Zeker als jullie de school verlaten is dit 1 van de belangrijkste punten.

Wordt er gelet op de 'ordelijkheid' zoals ze in bepaalde politiescholen moeten rechtstaan als de lesgever het lokaal binnenkomt, of de netheid en uniformiteit van het uniform gecontroleerd wordt? Recht staan is daar ook zo en uniform wordt gecontroleerd

Zijn er 'aspiranten van dag' en andere verantwoordelijkheden die toebedeeld worden? Ieder op zijn beurt is eens weekleerling ofwel weeksmurf genoemd. 1 van de klas wordt door de klas aangeduid als klasverantwoordelijke voor het hele jaar.

In sommige politiescholen gaat men al eens op uitstap (in de GIP bijvoorbeeld jaarlijks enkele dagen naar Elsenborn voor praktijk), hoe zit dat op de federale school?Wij zijn veel op uitstap geweest, oa: SPC, SPN, Kazerne Brussel, Politiezones,.....
Ook gezamenlijke acties met WPR of CIK worden georganiseerd.


Wordt er vaak op verplaatsing getraind/opgeleid? Gaan jullie bv. naar andere politiescholen/andere campussen van de federale school, of de lokale/federale politie voor 't een of 't ander? andere scholen niet, alles is in de Groendreef aanwezig. Wel wordt er naar andere diensten gegaan om bepaalde opdrachten te vervullen.

Hoe groot zouden de promoties ongeveer zijn? Worden jullie in 1 groep gehouden of opgesplitst?Promotie 1 bestond uit 25 personen in 1 klas.

Krijgen jullie van die opdrachtjes zoals o.a. een portfolio maken? Hoe zit dat precies?Zoals in andere scholen, portfolio of loopbaantraject genoemd, stagewerkboek en dan enkele kleine erbij gedurende het jaar. die kleine zijn wel plezante om te doen

Eén van de 'handigheden' van de GIP was volgens iemand van daar de aanwezigheid van het sociaal secretariaat (SSGPI) in hetzelfde gebouw om allerlei dingen te kunnen regelen/gemakkelijk te kunnen verkrijgen. In hoeverre was het niet-nabij zijn van dat secretariaat een nadeel voor jullie?In de Groendreef is een secretariaat aanwezig met een lieve madam die al jullie vragen zal beantwoorden, ze is zowat de moeder van de klas. Nee serieus, Mevr Braem heet ze en staat steeds klaar om jullie te helpen en jullie bij te staan met raad en daad. Jullie klasbegeleider is er 1 uit de duizend die heel nauw bij jullie betrokken is en steeds klaar staat om te helpen of inlichtingen te geven.

Wanneer starten en eindigen jullie elke dag?7h30 in klas 7h40 Appel en om 16h00 naar huis.

Ten slotte: hoe verlopen de eerste dagen/weken op deze school? Hoe worden jullie ontvangen, hoe worden jullie ingelicht, welke dingen moeten jullie zoal in orde brengen, hebben jullie meteen al jullie uniform en materiaal, krijgen jullie cursusmateriaal van de school,...?de ontvangst is er dik in orde, alles wordt in orde gebracht voor je, de 2de dag worden een dag maatname kledij en niet veel later krijgen jullie uniform. cursusmateriaal is een ruim begrip, je hebt niks te kort, laat het ons zo stellen.

Indien nog vragen laat ze maar komen
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Vriendelijk bedankt voor de info Dieter! 'k Moet zeggen dat dit allemaal toch sterk overtuigend is om voor de Federale School te kiezen als het zover zou zijn...

Wat betreft de stageplaats: in hoeverre staat de school ervoor open dat je als aspirant een andere PZ dan je woonplaats verkiest voor je stage? Zouden je bv. toelaten om als niet-Gentenaar stage te laten lopen in de PZ Gent omdat het dichterbij zou zijn (gezien je in Gent verblijft gedurende opleiding), omdat het een grotere zone is waar je sneller bijleert, omdat je ook overweegt er nadien te gaan werken... of is men daar onverbiddelijk in?

En start de school echt altijd zo vroeg (7.30/7.40) of is dat al veranderd? Lijkt me een uur vroeger te zijn dan de andere politiescholen. Heeft dat een bepaalde reden? En wanneer zijn de pauzes trouwens?
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Wat betreft de stageplaats: in hoeverre staat de school ervoor open dat je als aspirant een andere PZ dan je woonplaats verkiest voor je stage? Zouden je bv. toelaten om als niet-Gentenaar stage te laten lopen in de PZ Gent omdat het dichterbij zou zijn (gezien je in Gent verblijft gedurende opleiding), omdat het een grotere zone is waar je sneller bijleert, omdat je ook overweegt er nadien te gaan werken... of is men daar onverbiddelijk in?Normaal wordt de zone van je woonplaats genomen. Dat is in elke school zo dacht ik. Of daar kan van afgeweken worden, weet ik niet.

En start de school echt altijd zo vroeg (7.30/7.40) of is dat al veranderd? Lijkt me een uur vroeger te zijn dan de andere politiescholen. Heeft dat een bepaalde reden? En wanneer zijn de pauzes trouwens?
Je wordt om 7h30 in het leslokaal verwacht, 7h40 appel, 7h45 starten de lessen.
de dagindeling is de volgende:
7:30 verzamelen in leslokaal
7:40 Appel
7:45 start lesblok 1
9:30 pauze
9:45 start lesblok 2
11:30 middagpauze
12:15 start lesblok 3
14:00 pauze
14:15 start lesblok 4
16:00 einde

de lessenrooster voor promotie 2 is terug te vinden op: http://www.police.ac.be/menu_dsef_ainp_nl.htm
gewoon doorklikken naar oktober en je bent vertrokken. verlof staat ook al ingepland.
agenda is volledig tem start luik Inspecteur ( luik 2)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Bedankt!
Het lijkt erop dat ze op de DSEF wel voor een serieuze theoretische basis zorgen... Alleszins een stevige portie lesuren.
BUTTON_POST_REPLY