Opleidingen vol?

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Raiss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2011, 16:37

Opleidingen vol?

Bericht door Raiss »

Hoi,

Vorige week heb ik (na jarenlang ervan dromen) besloten om me in te schrijven voor de selectieproeven bij de politie. Ik heb de documenten meteen aangevraagd (uittreksel uit het strafregister) heb alle nodige documenten vergaard en opgstuurd. Ik nam ook contact op per mail met de mensen van Jobpol met nog wat vragen. Zij vertelden me dat de opleidingen steeds starten in oktober en dat die een jaar duren. De selectieproeven kunnen verspreid zijn over een periode van 5-6 maanden. Nu ben ik zelf aan het werk als bediende en bedraagt mijn opzegtermijn 1.5 maand. Met andere woorden indien ik geslaagd ben voor de testen en zou mogen starten in oktober, zou ik mijn ontslag moeten indienen ten laatste op 31 juli. Nu heb ik me laten vertellen dat er dus te weinig tijd rest om de testen te kunnen doen. Ik heb een afspraak gemaakt met de beroepenvoorlichter bij de lokale politie in mijn gemeente en daar heb ik nog wat info gekregen. Zij zou ook contact nemen met de verantwoordelijke met de vraag of ik mijn testen op een 3 tal maanden kan afleggen. Het antwoord was dat de vraag overbodig was aangezien alle opleidingen in Belgie al vol zitten :(
Ik ben nog steeds enorm teleurgesteld en ik heb er heel wat voor over om dit jaar nog te mogen starten. Morgen wordt er een infosessie gegeven in Sint-Niklaas door zowel de brandweer, defensie als de politie om meer info te geven over de aanwervingsprocedure en om de drempel voor kandidaten te verlagen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat in april 2011 een infosessie wordt gegeven voor een opleiding die start in oktober 2012, toch?
Iemand anders die zich in deze teleurstellende situatie bevindt?
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Rolmops1 »

Of de opleiding reeds volzitten voor 2011 kan ik je niet vertellen maar zoals velen hier heb ik ervaren dat de selectieprocedure 6 tot 12 maanden kan duren.
Zelf ben ik ingeschreven van juni 2010 en ben door alle proeven heen, enkel nog in afwachting van mijn attest van slagen (reeds drie maanden).

Ik vrees voor oktober '11 voor jou maar misschien starten er nog wel opleiding tussendoor, zoals momenteel in antwerpen (mei) en brussel (juni). Dus je hoeft misschien niet tot oktober 2012 te wachten. Echter dit zal niemand u momenteel met zekerheid kunnen zeggen.

Alvast veel succes met je proeven!
Raiss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2011, 16:37

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Raiss »

Hey Rolmops,

Inderdaad, het is gewoon afwachten. Ik ben intussen al 30 jaar dus voor mij kan het niet snel genoeg gaan :) Ik wil er zo snel mogelijk aan beginnen. Dank voor de snelle reply in ieder geval en hopelijk weet jij ook snel meer.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Opleidingen vol?

Bericht door NickVE »

Ik vrees dat er inderdaad weinig kans is dat je nog bij de lichting van okt '11 zal zitten. Zelfs ik zal, als ik slaag voor mijn laatste proef, zenuwen hebben tot het moment dat ze mij opbellen met de bevestiging dat ik mag starten in oktober...

Maar wie weet, zoals Rolmops zei, zijn er dichtere startdata gepland dan okt '12.
INP PZ Antwerpen
Raiss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2011, 16:37

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Raiss »

Ja ik zal er vrede mee moeten nemen inderdaad. Succes met je selectie Nick!
Gebruikers-avatar
Pink_Floyd
Politie
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2011, 10:55

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Pink_Floyd »

Van horen zeggen ( je kent dat... ) zit de opleiding in West-Vlaanderen vol!
Ik ben gemotiveerd genoeg om te verhuizen naar Bruxelles, waar de opleiding naar't schijnt nooit vol zitten.

Klopt dit, of zijn dit losse geruchten?
Alexander
Politie
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:20

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Alexander »

Pink_Floyd schreefCOLONVan horen zeggen ( je kent dat... ) zit de opleiding in West-Vlaanderen vol!
Ik ben gemotiveerd genoeg om te verhuizen naar Bruxelles, waar de opleiding naar't schijnt nooit vol zitten.

Klopt dit, of zijn dit losse geruchten?
Zullen wel geruchten zijn.
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Opleidingen vol?

Bericht door FrédérickC »

Denk ook dat dat geruchten zijn. Anyway, ik sta nu voor mijn laatste 2 proeven, niet dat het onoverkomenlijk zou zijn, maar een jaar wachten omdat ze vol zitten zou wel jammer zijn. Tenminste als het afgerond is voor oktober, waar ik een beetje voor vrees. Al moet ik zeggen dat de uitnodigingen bij mij wel heel vlot volgen...
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Lien82 »

Hey

Ik dien mijn laatste proef af te leggen, maar ik vrees zelf ook dat ik oktober (Pivo Asse) of november 2011 (Gip Brussel) niet meer zal halen.

We zijn gewoon met ongelofelijk veel rekruten die zich ingeschreven hebben voor een functie voor inspecteur.

Ik hoop gewoon dat ik door de laatste proef geraak. Mijn startdatum mag gerust in 2012 zijn. Maar dan liefst in het voorjaar :lol:

Groetjes, aan iedereen nog heel veel succes toegewenst!
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Opleidingen vol?

Bericht door FrédérickC »

Lien82 schreefCOLONHey

Ik dien mijn laatste proef af te leggen, maar ik vrees zelf ook dat ik oktober (Pivo Asse) of november 2011 (Gip Brussel) niet meer zal halen.

We zijn gewoon met ongelofelijk veel rekruten die zich ingeschreven hebben voor een functie voor inspecteur.

Ik hoop gewoon dat ik door de laatste proef geraak. Mijn startdatum mag gerust in 2012 zijn. Maar dan liefst in het voorjaar :lol:

Groetjes, aan iedereen nog heel veel succes toegewenst!
De politie heeft altijd mensen nodig, dus met veel zijn is op zich niet negatief he :wink:.

Jij moet enkel je laatste proef nog doen, oktober is nog 4 maanden ver, dus ik denk wel dat indien alles vlot verloopt jij kans maakt om in één van de opleidingen van 2011 te stappen hoor.
:)
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Opleidingen vol?

Bericht door Lien82 »

Hey FrédérickC

Bedankt voor uw steun, laten we allen het beste hopen he.
Het bijzonderste is nog altijd om gewoon in elke proef te slagen :lol:
Veel succes!!
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
BUTTON_POST_REPLY