Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
seeken
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2010, 09:10

Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door seeken »

Ik woon op 10 minuten rijden van OPAC, gaan ze na de selectie rekening houden met mijn keuze? Het werkt alleszins extra motiverend om zo dichtbij te wonen....
Proef 1 INP: Cognitief vrijgesteld / sport: In afwachting van uitnodiging
Proef 2 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Alexis
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010, 08:08

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Alexis »

Je kiest zelf waar je het liefst gaat, maar 't is meestal wel aan te rijden een aantal verschillende scholen te kiezen voor 't geval dat u eerste keuze al vol zou zitten kunnen ze u eventueel nog op een andere school zetten.
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door jessie1988 »

Tijdens de 2de test krijg je normaal ook een blad waar je de politieschool van uw keuze moet aanduiden.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door L0k1- »

yep in de volgorde van je voorkeur :)
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Jens »

Normaal is het zo, indien ik me niet vergis, dat je na het beëindigen van je selectieprocedure een brief toegestuurd krijgt waarin je de keuze van je school moet bevestigen. Dit moet je dan terug opsturen.
Inspecteur van politie
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Neo »

Idd, jij geeft je voorkeur op, zij zetten u in die volgorde in een school. Wil je absoluut OPAC, dan kan het wel zijn, afhankelijk van de datum van slagen in de selectieproeven dat je een dik jaar geduld moet hebben.
Inspecteur Interventie
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Black Dog »

Behalve bij directe aanwervingen... zoals in A'pen.
Refke
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2011, 13:23

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Refke »

De school kiezen is één ding... tijdens je opleiding moet je nog solliciteren voor een bepaalde plaats... Je kan dus perfect in West-Vlaanderen opleiding volgen en een plaats kiezen in bv Hasselt...

Je eigen stad of gemeente (lees politiezone) is misschien niet beschikbaar, wat dan... :!:
Start inschrijving juni 2010
Cognitief 20/12/10: geslaagd
Fysiek 20/12/10: geslaagd
Persoonlijkheid 17/01/11: geslaagd
Medisch 17/02/11: geslaagd
antecendenonderzoek 15/03/11 : positief advies
Selectiecommissie 04/05/11
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Jens »

Refke schreefCOLONDe school kiezen is één ding... tijdens je opleiding moet je nog solliciteren voor een bepaalde plaats... Je kan dus perfect in West-Vlaanderen opleiding volgen en een plaats kiezen in bv Hasselt...

Je eigen stad of gemeente (lees politiezone) is misschien niet beschikbaar, wat dan... :!:
Als je eigen geen vacante plaatsen in de mobiliteit heeft openstaan, dan kun je er volgens mij ook niet terecht.

Ik zie dat je in Oostakker woont, dus ik vermoed dat je zal opteren voor pz Gent? Gent is een grote zone, die veel verloop kent, dus je bent quasi zeker dat je aan de slag kunt gaan in pz Gent.
Inspecteur van politie
Refke
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2011, 13:23

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Refke »

Jens schreefCOLON Ik zie dat je in Oostakker woont, dus ik vermoed dat je zal opteren voor pz Gent? Gent is een grote zone, die veel verloop kent, dus je bent quasi zeker dat je aan de slag kunt gaan in pz Gent.
Als ik correct ben ingelicht, is er momenteel geen aanwerving voor pz Gent door de hervorming. Wanneer wel is de goede vraag... volgens kennissen binnen korps ook niet in '12.
Moeilijke situatie dus, aangezien ik alles met fiets doe!
Start inschrijving juni 2010
Cognitief 20/12/10: geslaagd
Fysiek 20/12/10: geslaagd
Persoonlijkheid 17/01/11: geslaagd
Medisch 17/02/11: geslaagd
antecendenonderzoek 15/03/11 : positief advies
Selectiecommissie 04/05/11
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door L0k1- »

Er is plaats, gewoon vrij beperkt. Kan misschien door die herstructurering zijn, wie weet.
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Bart V »

Op deze site de pdf openen van Operationeel kader/Basiskader

http://www.srp.be/politiestatuut/mobili ... index.html

Volgens mij is dat de lijst met open plaatsen die mogelijk zijn via mobiliteit. De laatste 2 maand van je opleiding zou je al kunnen deelnemen aan die mobiliteit. Er staat ergens info betreffende de voorwaarden om deel te nemen, je kan dacht ik aan max. 3 vacatures tegelijk deelnemen.
PZ Gent
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Jens »

Refke schreefCOLON
Jens schreefCOLON Ik zie dat je in Oostakker woont, dus ik vermoed dat je zal opteren voor pz Gent? Gent is een grote zone, die veel verloop kent, dus je bent quasi zeker dat je aan de slag kunt gaan in pz Gent.
Als ik correct ben ingelicht, is er momenteel geen aanwerving voor pz Gent door de hervorming. Wanneer wel is de goede vraag... volgens kennissen binnen korps ook niet in '12.
Moeilijke situatie dus, aangezien ik alles met fiets doe!
Ik ben dan weer te weten gekomen dat pz Gent wellicht bij aanvang opleiding 2011 eens komt horen bij de aspirant-inspecteurs wie het ziet zitten om bij pz Gent aan de slag te gaan. Je zou een soort document tekenen en na je opleiding bij pz Gent kunnen beginnen. Je blijft wel federaal aspirant tijdens je opleiding.
Die kennis zei me dat Gent de komende jaren veel volk op pensioen zien vertrekken...

Alweer tegenstrijdige berichten :whoeha:
Inspecteur van politie
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Jens »

Bart V schreefCOLONOp deze site de pdf openen van Operationeel kader/Basiskader

http://www.srp.be/politiestatuut/mobili ... index.html

Volgens mij is dat de lijst met open plaatsen die mogelijk zijn via mobiliteit. De laatste 2 maand van je opleiding zou je al kunnen deelnemen aan die mobiliteit. Er staat ergens info betreffende de voorwaarden om deel te nemen, je kan dacht ik aan max. 3 vacatures tegelijk deelnemen.
Hartelijk dank voor de link!
Inspecteur van politie
Refke
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2011, 13:23

Re: Mag ik zelf een politieschool kiezen?

Bericht door Refke »

Jens schreefCOLON
Bart V schreefCOLONOp deze site de pdf openen van Operationeel kader/Basiskader

http://www.srp.be/politiestatuut/mobili ... index.html

Volgens mij is dat de lijst met open plaatsen die mogelijk zijn via mobiliteit. De laatste 2 maand van je opleiding zou je al kunnen deelnemen aan die mobiliteit. Er staat ergens info betreffende de voorwaarden om deel te nemen, je kan dacht ik aan max. 3 vacatures tegelijk deelnemen.
Hartelijk dank voor de link!
idd, bedankt
Start inschrijving juni 2010
Cognitief 20/12/10: geslaagd
Fysiek 20/12/10: geslaagd
Persoonlijkheid 17/01/11: geslaagd
Medisch 17/02/11: geslaagd
antecendenonderzoek 15/03/11 : positief advies
Selectiecommissie 04/05/11
BUTTON_POST_REPLY