instapformulier prioritaire toelating

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Ik vermoed dat iedereen de brief wel zal krijgen / gehad hebben die dacht in oktober te mogen starten.

Ik heb is gebeld en wat mij voorlopig duidelijk is, is dat we dus niet meer zeker zijn van een plaats in oktober tenzij we toestemmen om te tekenen voor een van de 4 zones (Antwerpen, Willebroek, Brussel Elsene en Brussel Zuid). Een grote schande voor iedereen die zich er compleet op gericht heeft in oktober te kunnen beginnen.

Nu ik zeg voorlopig duidelijk omdat de persoon die mij te woord stond niet 100% zeker was van de gevolgen van deze beslissing. De verantwoordelijke hiervoor is morgen pas aanwezig en ik moet dus terugbellen. In ieder geval, ik wacht nog even om die brief in te sturen tot ik die man gesproken heb. Het is niet dat ik niet in Brussel wil werken maar ik had een voorkeur voor BruNo maar die staan er niet bij.

In ieder geval, ik vind het vrij schandalig dat er zo met onze voeten kan gespeeld worden. En dan nog, een acuut personeelstekort bij PZ Willebroek met 1 plaats? Beetje vreemd me dunkt.

Ik zou zeggen alle info over deze maatregel zal meer als welkom zijn, ik zal niet de enige zijn die hier een probleem mee heeft. 5 jaar is nu eenmaal een zware beslissing om te maken zonder voldoende kennis over die zones.
PZ 5344
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Iced_Max »

Kan je die brief eens doorsturen of faxen ?
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Ik zal ze direct is inscannen, kun je mij een e-mailadres pm'en.
PZ 5344
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Iced_Max »

Dojo schreefCOLONIk zal ze direct is inscannen, kun je mij een e-mailadres pm'en.
gewoon : inschrijvingen@politieforum.be
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Iced_Max »

Brief ontvangen.

Nu hetgeen ze toepassen is artikel132bis. (of was het nu 130bis)

Er wordt in de brief niet gesproken over het feit dat uw geplande opleiding niet zou doorgaan. Laat dat al duidelijk zijn.


Er wordt u nu de kans gegeven om reeds te tekenen voor een bepaalde lokale zone.
Dat is in het verleden al dikwijls gedaan.
Het is ongeveer hetzelfde als de campagne van Pz Antwerpen ; begin er maar eens aan.


Je hebt 2 mogelijkheden :


1) Je tekens nu reeds voor een zone.
Je plaats voor die zone ligt dan vast en na je opleiding ga je rechtstreeks naar die zone. je doet tevens je stage in die zone.
Je bent voor 5 jaar toegewezen aan die zone. Mobiliteit naar een andere zone is gedurende die 5 jaar niet mogelijk. Naar een andere dienst binnen die zone kan je wel verschuiven.

2) Je tekent niet voor de zone.
Je wordt dan toegewezen aan de Federale Politie. Na de opleiding kom je bij de voormalige DAR. Deze zal je dan detacheren naar een politiezone waar ze manschappen te kort komen.
Je kan wel aan elke mobiliteit meedoen.

het heeft allemaal zijn voor- en nadelen.

Mocht je toch van plan zijn om na de opleiding tot één van die zone"s ,die nu extra volk vragen, toe te treden. Dan gaat deze weg iets eenvoudiger.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Volledig akkoord, maar het verontrustende deel van het formulier is het volgende:

"Ik verbind mij er niet toe, na het beëindigen van mijn basisopleiding, tewerkgesteld te worden in een hieronder aangehaald deficitair korps van lokale politie en verkies het klassieke traject. Ik ben er mij van bewust dat deze keuze een toelating op latere datum tot gevolg kan hebben."

Dit betekend voor mij, en voor het vriendelijk meisje van selectie dat voor 95% zeker was, dat als er genoeg volk wel tekent, ik de plaats die mij telefonisch beloofd was voor oktober, kwijt kan spelen en dus een jaar moet wachten voor de volgende lichting.
PZ 5344
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Iced_Max »

Ik besef best dat zulke tekst zeer argwanend klinkt. Dat zou ik ook vinden mocht ik die ontvangen in uw situatie.

Ik kan me niet inbeelden dat het daadwerkelijk zo'n vaart zou lopen. Want dan zouden er al heel veel moeten tekenen.

In theorie zou het mssh kunnen, ... maar in de praktijk ???
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
YvesM
Politie
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:43

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door YvesM »

Willebroek ook al personeelsproblemen
Nullum crimen sine lege
nixzon
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2010, 00:38

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door nixzon »

ik ben het eens met wat Dojo zegt, die laatste zin, zoals aangehaald baart mij ook zorgen.

de vraag is betkent deze toelating op latere datum :

- een toelating op latere datum tot het aanvangen van de basisopleiding
OF
- een toelating op latere datum tot het starten van tewerkstelling in een politiezone, wetende dat degene die wel gekozen hadden voor dit specifieke traject, voorrang krijgen op degene die hier niet voor kiezen (in een van de 4 vootgestelde PZ's).

als ik kies voor het gewone traject, wat voor mij de bedoeling is, wil ik absolute zekerheid dat ik kan starten in oktober, zoniet ben ik wel genoodzaakt een van de zones te kiezen. ben al van vorig jaar in augustus bezig, weet sinds februari dit jaar dak geslaagd ben en heb al VEEL TE VEEL geduld moeten oefenen om eindelijk te kunnen starten in oktober.
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door lecoutre »

@nixzon:

ik weet wat je bedoelt. Ben ook al van begin vorig jaar bezig en had alle hoop in oktober eindelijk te kunnen starten. Ik weet niet zo goed wat ik van die brief moet vinden...
nixzon
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2010, 00:38

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door nixzon »

ondertussen al iemand meer info hoe het zit met dit instapproject? Dojo misschien?
ik heb al verschillende malen trachten te bellen naar het nummer dat op mijn brief staat, maar daar neemt nooit iemand op.

greetz
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Hetzelfde hier. Zowel op het nummer van de brief als het nummer van de verantwoordelijke dat ik eerst heb gekregen neemt al de hele week niemand meer op. Maar het is wel af en toe bezet ondertussen dus het is niet dat er niemand zit.
PZ 5344
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door lecoutre »

bij mij hetzelfde, niemand neemt op...
Ik heb ondertussen beslist van niet te tekenen. Praktisch gezien zou het voor mij heel erg zwaar zijn om naar Brussel of Antwerpen te moeten gaan gedurende vijf jaar.
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Ik heb is gebeld naar iemand die ik ken die op een van de politiescholen werkt en die zegt dat zij ook al een hele tijd geen antwoord krijgen als ze naar Brussel bellen. Hij ging morgen proberen rechtstreeks naar de verantwoordelijke van deze grap te mailen voor meer uitleg. Ik wacht dus nog even af, de brief moet toch pas ten laatste de 20ste binnen zijn.
PZ 5344
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Ok, blijkbaar is het algemeen geweten dat ze op die dienst die wij proberen te bereiken enkel op maandagochtend de telefoon oppakken.

Maar ik heb toch nog info via een andere dienst. Ze schrappen dus wel, maar het gebeurd chronologisch, dus de laatste die erbij gekomen zijn gaan er eerst terug af. Maar belangrijker, er zou maar heel weinig volk toestemmen dus we hebben niet te veel te vrezen. Ik denk dus niet dat ik ga tekenen.
PZ 5344
BUTTON_POST_REPLY