instapformulier prioritaire toelating

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
nixzon
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2010, 00:38

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door nixzon »

alvast bedankt voor de info Dojo maar heb nog een vraagje.
Ze schrappen dus wel, maar het gebeurd chronologisch, dus de laatste die erbij gekomen zijn gaan er eerst terug af
bedoelen ze dan dat degene die het laatst die formulieren binnensturen, het meeste kans hebben om geschrapt te worden OF degene die later slaagden in hun testen?

waarschijnlijk wel het tweede, ale dat veronderstel ik toch. maja, tegenwoordig kunde van nikske meer zeker zijn. ik weet wel al van eind februari, begin maart dat ik op de lijst sta, dus dan hoef ik toch ni zo veel te vrezen, hoop ik.

thanks

p.s.: ik zal de maandagvoormiddag dan wel is bellen, hopelijk neemt er dan iemand op, en ik hou jullie dan wel op de hoogte.

allemaal nog een fijn weekend!!!
joskevermeulen
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 09:03

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door joskevermeulen »

ola,

ik heb ook zo'n brief ontvangen en alvast teruggestuurd met de mededeling dat ik me hou aan het klassieke traject
je moet dit zien als een manier om bepaalde tekorten aan te vullen, een beetje druk kan geen kwaad
als je geen 5 jaar gebonden wil zijn aan een bepaalde zone, hoef je dat echt niet te ondertekenen, je gaat je toch niet tegen je zin engageren voor vijf jaar?
voor een deel bepaal je zelf welk traject je gaat afwerken

ik ga er vanuit dat er bijvoorbeeld voor de politieschool antwerpen 100 kandidaten starten in oktober
als ze die 100 kandidaten allemaal zo'n brief sturen en stel dat er heel veel kandidaten zijn die de 30 lege plaatsen in zone antwerpen willen opvullen, zijn dat er al 30 minder die ze moeten schrappen :-) snappie?

ik ga er ook vanuit dat de kandidaten van januari 2010 zekerder kunnen zijn van de start van de opleiding dan de kandidaten van september 2010
tenzij ze de uitslag van de selectie gaan bekijken (hoe betere score, hoe meer kans op opleiding), maar dat lijkt me nogal veel werk voor hun dus not done

ik vind niet dat je iets moet tekenen wat je echt niet wil
misschien wil je helemaal niet in een lokale zone werken, gelijk waar, misschien wil je naar de federale politie
dus kies voor jezelf, daar zal de politie het meeste baat bij hebben, de juiste persoon op de juiste plaats

:-)

bye
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door jessie1988 »

Ik denk dat men met chronologische volgorde bedoelt, dat men kijkt op welke datum je je kandidaat gesteld hebt voor een betrekking als politieambtenaar.
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Zoals ik het begrepen had was het chronologisch zoals je op de lijst bent gezet. Dus vanaf dat ze je belden dat je geslaagd was en met de vraag waar en wanneer ge wou starten.

Ma ik dacht zelfs dat het zo was dat het op dit moment zelfs nog niet volzet zou zijn. Voorlopig gene stres dus.
PZ 5344
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Kevin Lievens »

joskevermeulen schreefCOLON ... als je geen 5 jaar gebonden wil zijn aan een bepaalde zone, hoef je dat echt niet te ondertekenen...
Als je nu gebruik maakt van de optie op deze brief en kiest voor een deficitaire zone, of je kiest er niet voor, en gaat voor het 'traditionele' traject waarbij je bij mobiliteit kiest voor een bepaalde lokale zone ... zit je daar ook 5 jaar vast...

Die 5 jaar heb je (bijna) altijd, alleen heb je dan zelf kunnen kiezen, of althans proberen om voor de zone van je keuze te gaan... want als er 5 voor 1 plaatsje gaan, is de kans groot dat je dat niet hebt... en toch nog ergens zal worden afgedeeld, zeg maar PZ Antwerpen of Brussel, als federale afgedeelde INP.
Je enigste 'voordeel' dan is dat je via 'interne verschuiving binnen de federale politie' sneller een andere positie kan aanvragen ... maar of je ze dan krijgt, dat is iets anders.
"Sooner or later the things you own end up owning you"
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Neo »

En hou er ook rekening meer dat in veel zones van de lokale politie ingangsexamens afgelegd moeten worden voor ze je toelaten, waar je je dan nog eens batig moet rangschikken.
Inspecteur Interventie
nixzon
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2010, 00:38

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door nixzon »

zijn er mensen die het papier al opgestuurd hebben? dojo?

kben echt nog steeds aan het twijfelen, en morgen zou ik hem ook willen opsturen. ik zou graag het klassieke traject volgen, ma ik hoop dat er nog plaatsen genoeg zijn. anders ben ik wel seriously f***ed.

echt een moeilijke keuze waar ze ons nu voor zetten.

grtz!!!
Basille
Aspirant
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2009, 14:30

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Basille »

ik heb klassieke traject gekozen. wil er ook bij zijn maar ik wil nu geen keuze maken voor een bepaalde zone. heb ook lang getwijfeld maar ik wil nu nog niet het gevoel hebben mij iets te laten opleggen waar ik nu nog niet volledig achter kan staan.
AINP Promotie 28 @ PIVO
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Dojo »

Ik heb ook gewoon het klassieke traject gekozen. Ik wil wel in Brussel werken maar heb een voorkeur voor BRUNO (ik vond het vreemd dat die er niet tussen zitten). Ik wil vooral niet vast zitten aan een zone na daar bijvoorbeeld een negatieve stage-ervaring ofzo gehad te hebben.
PZ 5344
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: instapformulier prioritaire toelating

Bericht door Leandro »

Weet je eigenlijk in welke dienst je terecht komt van die zone als je hiervoor tekent of wordt dit pas na de opleiding meegedeeld door de zone?
01/15 attest van slagen INP
BUTTON_POST_REPLY