Feedback selectiecommissie 08/07 WPS

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Celtic
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 16:16

Feedback selectiecommissie 08/07 WPS

Bericht door Celtic »

Dag iedereen

Eerst en vooral zou ik jullie willen bedanken voor alle feedbacks die op deze forums te vinden zijn. Ze waren zeer interessant en handig.

Ik had dus een afspraak om 9u30, werd heel vriendelijk naar binnen geroepen om 9u30. Ze nodigde me zeer vriendelijk uit om plaats te nemen en stelden hun een per een voor. (een psychologe & twee commissarissen van lokaal & federaal) erachter was het dan mijn beurt om mezelf voor te stellen. Ik legde mijn familie situatie uit, mijn huiselijke situatie, mijn studies, professionele loopbaan & motivaties uit om bij de politie te solliciteren. Ze sprongen af en toe wel in om verder te vragen over wat ik zei.

Het gesprek ging nogal vlot en de commissie was heel vriendelijk. Ze waren zelfs moppen aan het vertellen.

Er kwamen een heleboel vragen aan bod, een paar die ik niet kon beantwoorden, een paar wel.

Qua theorie vroegen ze namelijk: hoeveel gerechtelijke arrondissementen er in België waren, naar waar een PV opgestuurd wordt, competentieprofiel, definitie van geïntegreerde politie, en nog een paar vragen die ik me niet direct herinner.

Dan kwamen de persoonlijke vragen, ze vroegen telkens door en verwachten wel dat je karaktertrekken illustreert uit het dagelijkse leven.

Qua actualiteit kwamen er ook een paar vragen aan bod zoals: Dallas, Brexit, Amerikaanse verkiezingen, Thomas Van der Plaatse, uitslag van de match Duitsland-Frankrijk, rellen tijdens het EK,...

De conversatie liep zeer vlot, ik heb daar 1uur en een beetje gezeten maar het leek heel kort. Ze stelden me heel snel op mijn gemak maar toch ging ik buiten met een dubbel gevoel. Het feit dat ik sommige vragen niet echt kon beantwoorden voornamelijk bij het theoretisch gedeelte doet me vooral twijfelen. Qua karakter leek ik volgens mij niet gestrest en ben altijd beleefd gebleven.

Ik hoop dat het sommige onder jullie wel zal kunnen helpen, nu nog 3-tal weken afwachten voor de resultaten é :-D
BUTTON_POST_REPLY