Laatste vragen voor de commissie op 21/01

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Laatste vragen voor de commissie op 21/01

Bericht door Jordytemperman »

Dag iedereen,

Ik moet 21/01 voor de commissie verschijnen en heb nog een aantal vragen waar ik maar niet aan uit geraak

1) Als men vraagt: let uit: de geintegreerde politie, is het dan voldoende om te zeggen dat de politie in Belgie een eenheidspolitie is, die op verschillende vlakken samenwerkt, zoals een algemene selectie, rekrutering en opleiding, er is een nationaal veiligheidsplan, er is een gemeenschappelijk statuut voor alle politiepersoneel, is is 1 database voor alle politionele informatie, er is 1 algemeen radionetwerk voor alle politiediensten (ASTRID, en bijvoorbeeld als er een betoging is, stuurt de federale manschappen, waterkanons en honden naar die betoging om de lokale politie te helpen. Is dit wat geintegreerd betekent?

2) Als men vraagt welke diensten betrokken zijn bij een betoging, is dit dan: lokaal: de ordehandhaving en interventie, en federaal: hondensteun, waterkanons, en extra manschappen (weet niet zeker welke dienst dit is). Dit is het zowat toch?

Ik heb geweest naar een beroepsvoorlichter (die nog vroeger in de commissie zat) vorige week, en die wist me te vertellen dat ik veel te veel geleerd heb, dat ik alles ga zien in school, dat de commissie wil zien dat je de politie verstaat, dat je voorbeelden kan geven van je werk en thuissituatie van integriteit, diversiteit, verantwoordelijkheid, ... Dat je kan uitleggen waarom je bij de politie wil, waarom jij een goeie agent zou zijn, welke eigenschappen van jou slecht en goed zijn + voorbeelden hiervan kunnen geven, en of je aan die eigenschappen aan het werken bent of je ze gerust laat..

Dus in feite moet je enkel wat basis kennen, en genoeg voorbeelden uit je leven kunnen geven die aantonen dat jij een goeie agent zou zijn, en ook je negatieve eigenschappen kennen, en nog weten wat je gezegd hebt tijdens de psychologische testen?

M.v.g.
Jordy Temperman
BKHA
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2015, 23:02

Re: Laatste vragen voor de commissie op 21/01

Bericht door BKHA »

Hey

Om op de eerste vraag te antwoorden, zou je er best bij vermelden dat het gaat over een samenwerking tussen lokale en federale politie. De voorbeelden zijn volgens mij voldoende hoor. Je kan eventueel zeggen dat ze dezelfde uniformen of logo gemeenschappelijk hebben.

Ik zou je idd ook niet te veel focussen op theorie, maar ook op voorbeelden uit je leven waardoor je aantoont waarom je een goede agent zou zijn..
BramVH90
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2015, 09:18

Re: Laatste vragen voor de commissie op 21/01

Bericht door BramVH90 »

Inderdaad best niet teveel focussen op de theorie (bij mij hadden ze snel door dat ik deze goed beheerste en ze gingen snel over naar een volgend punt). Probeer de voorstelling van jezelf en je motivatie om bij de politie te komen zo goed mogelijk uit te werken. Als deze al positief en volledig zijn ben je al halfweg! Daarnaast voorbeelden kunnen geven van de sterke en zwakke punten die je opgesomd hebt bij de persoonlijkheidsproeven. En bij een casus steeds goed argumenteren waarom je een bepaalde handeling zou stellen. :)

Ter verduidelijking bij je tweede vraag: manschappen die in versterking komen bij openbare orde kunnen zowel van CIK (interventiekorps) als hycap (gehypoticeerde capaciteit van andere lokale zones) komen. :)
Geslaagd voor de selectieprocedure INP
BUTTON_POST_REPLY