7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door Kevin_Fox »

Hey,

ik zat met volgende vraag:
In het begin van dit schooljaar toen ik startte aan de opleiding Integrale Veiligheid beweerde mijn school dat er nog nooit attesten werden uitgereikt mbt vrijstelling van de persoonlijkheidsproef en de selectiecommissie.
Echter wat lees ik op jobpol.be en op http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?con ... =kl1335993 dat dit wel degelijk kan!

Ik heb recentelijk op school een selectiecommissie gedaan bij de politie, weliswaar als een test, maar als voorgaande jaren deze opportuniteit kregen en als dit (als ik het goed voor heb) dit bij KB is geregeld moet ik toch ook die kans kunnen krijgen?


Alvast bedankt
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door vdv »

In uw link lees ik dat het KAN. Nergens staat dat je het automatisch krijgt of recht op hebt.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door NickVE »

Het was een test, je zegt het zelf.
Ik vind persoonlijk dat een 7de jaar integrale veiligheid je geen effectief voordeel mag geven inzake de selectieprocedure, zéker niet bij de persoonlijkheidsproef en de selectiecommissie.
INP PZ Antwerpen
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door Kevin_Fox »

NickVE schreefCOLONHet was een test, je zegt het zelf.
Ik vind persoonlijk dat een 7de jaar integrale veiligheid je geen effectief voordeel mag geven inzake de selectieprocedure, zéker niet bij de persoonlijkheidsproef en de selectiecommissie.

bwa "voordeel" is 't niet hé, 't zijn dezelfde normen die worden gehanteerd...
't enige voordeel zou kunnen zijn dat de procedure sneller verloopt maar goed...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door NickVE »

Kevin_Fox schreefCOLON bwa "voordeel" is 't niet hé, 't zijn dezelfde normen die worden gehanteerd...
't enige voordeel zou kunnen zijn dat de procedure sneller verloopt maar goed...
Als het op exact dezelfde manier gebeurt, waarbij o.a. de diversiteit van mensen binnen de groepsproeven gegarandeerd blijft (zijnde, niet enkel samen met 7de jaars IV, maar met willekeurige kandidaten uit de gewone procedure), en bij niet geslaagd zijnde voor een proef één beurt komt te vervallen (dus bv. niet slagen voor persoonlijkheidsproef en/of selectiecommissie = 1 kans vervalt = nog 2 kansen, waarbij je pas na een jaar opnieuw mag inschrijven voor de 2de kans), dan is het voor mij goed.
INP PZ Antwerpen
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door Kevin_Fox »

NickVE schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON bwa "voordeel" is 't niet hé, 't zijn dezelfde normen die worden gehanteerd...
't enige voordeel zou kunnen zijn dat de procedure sneller verloopt maar goed...
Als het op exact dezelfde manier gebeurt, waarbij o.a. de diversiteit van mensen binnen de groepsproeven gegarandeerd blijft (zijnde, niet enkel samen met 7de jaars IV, maar met willekeurige kandidaten uit de gewone procedure), en bij niet geslaagd zijnde voor een proef één beurt komt te vervallen (dus bv. niet slagen voor persoonlijkheidsproef en/of selectiecommissie = 1 kans vervalt = nog 2 kansen, waarbij je pas na een jaar opnieuw mag inschrijven voor de 2de kans), dan is het voor mij goed.
de diversiteit is er in principe niet... de kansen vallen wel weg uiteraard :)
maarja, tis eind juni, 'k heb mijn vrijstelling dus mij hoor je niet meer klagen :p
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door nielsvl »

Dus door die selectiecommissie bij jou op school heb je een vrijstelling verkregen voor de selectiecommissie wanneer je u inschrijft voor INP?
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door Kevin_Fox »

nielsvl schreefCOLONDus door die selectiecommissie bij jou op school heb je een vrijstelling verkregen voor de selectiecommissie wanneer je u inschrijft voor INP?

Ik weet niet waar jij dit hebt gelezen... Ik heb dit niet gezegd, ik heb gezegd dat ik een "proefversie" ervan heb gehad, goed lezen!
Het is wel zo dat de school blijkbaar die mogelijkheid heeft maar niet gebruikt...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door nielsvl »

Kevin_Fox schreefCOLON In het begin van dit schooljaar toen ik startte aan de opleiding Integrale Veiligheid beweerde mijn school dat er nog nooit attesten werden uitgereikt mbt vrijstelling van de persoonlijkheidsproef en de selectiecommissie.
Echter wat lees ik op jobpol.be en op http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?con ... =kl1335993 dat dit wel degelijk kan!

Ik heb recentelijk op school een selectiecommissie gedaan bij de politie, weliswaar als een test, maar als voorgaande jaren deze opportuniteit kregen en als dit (als ik het goed voor heb) dit bij KB is geregeld moet ik toch ook die kans kunnen krijgen?
Kevin_Fox schreefCOLON maarja, tis eind juni, 'k heb mijn vrijstelling dus mij hoor je niet meer klagen :p

-je vraagt of het klopt dat vrijstellingen uitgedeeld kunnen worden na die selectiecommissie op school
-je zegt dat je de selectiecommissie op school gedaan hebt
-je zegt dat je "uw vrijstelling" hebt
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door Kevin_Fox »

nielsvl schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLON In het begin van dit schooljaar toen ik startte aan de opleiding Integrale Veiligheid beweerde mijn school dat er nog nooit attesten werden uitgereikt mbt vrijstelling van de persoonlijkheidsproef en de selectiecommissie.
Echter wat lees ik op jobpol.be en op http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?con ... =kl1335993 dat dit wel degelijk kan!

Ik heb recentelijk op school een selectiecommissie gedaan bij de politie, weliswaar als een test, maar als voorgaande jaren deze opportuniteit kregen en als dit (als ik het goed voor heb) dit bij KB is geregeld moet ik toch ook die kans kunnen krijgen?
Kevin_Fox schreefCOLON maarja, tis eind juni, 'k heb mijn vrijstelling dus mij hoor je niet meer klagen :p

-je vraagt of het klopt dat vrijstellingen uitgedeeld kunnen worden na die selectiecommissie op school
-je zegt dat je de selectiecommissie op school gedaan hebt PROEFVERSIE :wink:
-je zegt dat je "uw vrijstelling" hebt
cognitief, dit had je zelf kunnen zien door een beetje te lezen in plaats van bevooroordeeld te lezen :wink: [/b]
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
aspecteur5358
__________________________
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2010, 21:58

Re: 7de jaar IV, vrijstelling selectiecommissie?

Bericht door aspecteur5358 »

Hoi,

Ben onlangs afgestudeerd in 7IV, heb dit gevolgd in de TSM (Technische Scholen Mechelen).
Het is zo dat je enkel en alleen een vrijstelling krijgt voor de cognitieve proeven nadat je je jaar hebt uitgedaan! (En geslaagd bent voor de algemene vakken)

Tijdens je jaar kan je inderdaad meedoen aan de proeven en is dit een extra kans dus een "4de" ipv 3 :wink: Eens voorbij de cognitieve vervalt dit natuurlijk en heb je dus de kansen zoals een ander die meedoet. Tijdens je jaar ga je wel enorm veel bijleren tijdens het vak politietechnieken en werkplekleren waar je meedoet als slachtoffer bij een AMOK situatie en meedoet aan de zogenaamde "manifestantendagen" (PITIP recyclage voor de ordediensten).

Bij dit laatste ben je een relschopper en maak je het de politie lastig :-D Enorm leuk! Enkel zien dat je niet gekwetst geraakt zoals mij door het waterkanon en nog eens slaag krijgt van de wapenstok. Resultaat een tet van een blauw plek en een beetje manken tijdens het stappen ^^ Ook enorm plezant als je de dag nadien je psychotesten moet afleggen.
Proef 1 AINP: Geslaagd
Proef 2 AINP: Geslaagd
Proef 3 AINP: Wachten op resultaat
Proef 4 AINP: /
BUTTON_POST_REPLY