laatste vraagjes

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

laatste vraagjes

Bericht door questionss »

hallo!
morgen is het zo ver, voor de selectiecommissie verschijnen.
de structuur, ggpz, eigen zone, mezelf onder de loep genomen, dit allemaal is geen probleem.

Wel nog zaken waar ik onzeker over ben:
- er staan 3 wagens verkeerd geparkeerd ? ( via nummerplaat ze verwittigen dat ze de wagen moeten komen verplaatsen, zo niet een boete uitschrijven of laten wegtakelen? geen idee of dit goed is :) )
- momenteel 195 politiezones ?
- Belangrijkste punten inzake economie, actualiteit? ( Obama die langskomt, de krim, moeder der verkiezingen ) zijn er nog zaken momenteel?
Alvast bedankt.. ik laat weten hoe het ging en wat ze o.a vroegen
indien er nog zaken zijn waar ik rekening zou moeten mee houden.. laat maar weten!
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: laatste vraagjes

Bericht door sledge »

heel tof en menselijk dat je de mensen geen pv wil geven, maar daar zal je over aangesproken worden : wij dienen misdrijven vast te stellen en over te maken....

er is ook ergens een vliegtuigje verdwenen : hoe vindt u dat Maleisie omgaat met de slachtoffers ?

u heeft vakantie gepland en geboekt, maar ineens komt er een president naar uw zone en uw verlof wordt ingetrokken.... wat gaat u doen ? baaldag nemen, of uw geboekte reis met de familie laten vallen ?

hoe staat u tegenover het wetsvoorstel om een nieuw artikel in het strafrecht te maken aangaande seksisme ? zou dit niet beter onder laster vallen ?
Afbeelding
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: laatste vraagjes

Bericht door Amedee »

Inderdaad, voorlopig nog 195 politiezones, maar dat staat op het punt om te veranderen naar 194. :!: De zones van de gemeenten Mechelen en Willebroek willen namelijk fuseren. De vraag daaromtrent moet naar mijn weten nog worden ingediend bij binnenlandse zaken en justitie.

En wat Sledge zei:
sledge schreefCOLONhoe staat u tegenover het wetsvoorstel om een nieuw artikel in het strafrecht te maken aangaande seksisme ? zou dit niet beter onder laster vallen ?
vind ik wel een moeilijke. Dan moet je eigenlijk al weten wat het wettelijke verschil is tussen seksisme en laster. Ik zou (zonder nu op te zoeken wat het exact is) antwoorden dat men waarschijnlijk 'seksisme' apart houdt om het overduidelijk te laten zijn en een statement te maken (het niet 'zomaar' categoriseren onder laster). Laat ons overigens ook niet vergeten dat de verkiezingen eraan zitten te komen... :wink:

Succes alvast, ik wacht nog op de uitnodiging :mrgreen:
Inspecteur van Politie
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

Re: laatste vraagjes

Bericht door questionss »

bedankt voor de laatste info (alles kan van pas komen)

veel succes nog bij de komende proeven.. nog even wachten op de uitnodiging dus :)!
ik laat je iets weten hoe het ging ;)
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: laatste vraagjes

Bericht door Amedee »

questionss schreefCOLONbedankt voor de laatste info (alles kan van pas komen)

veel succes nog bij de komende proeven.. nog even wachten op de uitnodiging dus :)!
ik laat je iets weten hoe het ging ;)
En, hoe was het?
Inspecteur van Politie
coppens
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2014, 20:28

Re: laatste vraagjes

Bericht door coppens »

Ik vind het altijd jammer als mensen niet meer reageren..
Ging de selectiecommissie niet zo vlot?
Goed of slecht, elke ervaring is nuttig ;-)
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

Re: laatste vraagjes

Bericht door questionss »

Ik zal zeker nog met antwoord komen, momenteel heel drukke periode aangezien ik nog aan het werk ben.
Dit forum heeft me een pak geholpen.. ik zal zeker ook mijn steentje bijdragen
mvg
orange
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2014, 08:05

Re: laatste vraagjes

Bericht door orange »

questionss schreefCOLONIk zal zeker nog met antwoord komen, momenteel heel drukke periode aangezien ik nog aan het werk ben.
Dit forum heeft me een pak geholpen.. ik zal zeker ook mijn steentje bijdragen
mvg
ondertussen al een dikke maand verder... Kan je een verslag maken van hoe het ging?

Mvg
Fysieke proef: geslaagd
Cognitieve proef: geslaagd
persoonlijkheidstest: geslaagd
antecedenten onderzoek: afgerond
selectiecommissie: 09/05
medische test: in afwachting
beoogde start opleiding: 02/06/2014
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

vraag: verschil tussen taken commissaris en hoofdcommissaris

Bericht door Sarah11 »

Hallo, ik ben Sarah en binnenkort krijg ik een uitnodiging om voor de selectiecommissie te verschijnen.
Dit forum is geweldig. Ik heb al heel wat gevonden, er komt steeds info bij...
Wat ik niet zo duidelijk vind is het verschil tussen de taak van een commissaris en hoofdcommissaris.
Over het volgen van de actualiteit: ik volg deze nu iedere dag maar ik lees enkel degene die iets te maken hebben met de politie. Blijkbaar is dit niet voldoende. Ben ik nu écht verplicht om de verkiezingen te gaan volgen? Ik hou me iedere dag 2u bezig met studeren en opzoeken, en ik heb heb ook nog mijn werk en andere taken. groeten, en alvast bedankt!
vincent59
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014, 12:45

Re: vraag: verschil tussen taken commissaris en hoofdcommiss

Bericht door vincent59 »

Sarah11 schreefCOLONHallo, ik ben Sarah en binnenkort krijg ik een uitnodiging om voor de selectiecommissie te verschijnen.
Dit forum is geweldig. Ik heb al heel wat gevonden, er komt steeds info bij...
Wat ik niet zo duidelijk vind is het verschil tussen de taak van een commissaris en hoofdcommissaris.
Over het volgen van de actualiteit: ik volg deze nu iedere dag maar ik lees enkel degene die iets te maken hebben met de politie. Blijkbaar is dit niet voldoende. Ben ik nu écht verplicht om de verkiezingen te gaan volgen? Ik hou me iedere dag 2u bezig met studeren en opzoeken, en ik heb heb ook nog mijn werk en andere taken. groeten, en alvast bedankt!
Hallo Sarah,

Op de website van de lokale politie vond ik veel nuttige informatie die mij geholpen heeft om de interne werking te begrijpen. http://www.lokalepolitie.be/portal/nl/personeel.html

Wat betreft de actualiteit hebben ze tijdens mijn selectiecommissie niets gevraagd. Ik wil je echter de tip geven om je wel goed voor te bereiden, maar het hoeft ook niet om alles tot in detail te kennen. Zorg dat je weet wanneer het verkiezingen zijn, ken misschien de grootste partijen. Weet wat er aan de hand is in het sportnieuws (Anderlecht dat misschien kampioen wordt,...) Een verdachte aangehouden in verband met de bende van Nijvel. Ken de grote lijnen van wat op het journaal of op de radio gezegd wordt.

Veel succes!
Vincent
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

Re: laatste vraagjes

Bericht door Sarah11 »

Dank u, elke tip is welkom. Binnenkort ga ik een afspraak maken met de wijkagent, ik ben al op bezoek geweest in mijn politiekantoor bij de beroepsvoorlichter, de scheepvaartpolitie al bezocht, opendeurdag, infomoment... Nu las ik ook dat je provincies moet kennen, nog een mening vormen over eventuele splitsing van België... Er komt alleen maar bij, hoe meer ik lees op dit forum.Artikels al uitgeknipt over die verdachte van de bende Van Nijvel.
Je stelt me gerust Vincent, thx
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

taken commissaris en hoofdcommissaris

Bericht door Sarah11 »

Ik heb via de link alles gelezen en er staat in wat je moet doen om commissaris of hoofdcommissaris te worden maar niet wat de concrete taken zijn. Ik ga tot op het bot, ik moet het écht weten...
dartel
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 18:14

Re: taken commissaris en hoofdcommissaris

Bericht door dartel »

Sarah11 schreefCOLONIk heb via de link alles gelezen en er staat in wat je moet doen om commissaris of hoofdcommissaris te worden maar niet wat de concrete taken zijn. Ik ga tot op het bot, ik moet het écht weten...
De beroepenvoorlichter kan je dit toch ook vertellen?

Wat betreft die actualiteit, mij hebben ze vorige week gevraagd wat er gaande is in het buitenland. Dat heb ik dan verteld, en dan vroegen ze of ik wist waarom ze dat vragen. Ik zei: omdat dit invloed kan hebben op ons land (betogingen,..) en wat uitleg gegeven. Daarom vragen ze die dingen dus. Ze vroegen ook wat er gaande was in het binnenland. De verkiezingen dus. en ze vroegen waarvoor we moeten stemmen (federaal, Vlaams en Europees) en dan zijn ze van onderwerp veranderd. Als ze merken dat je het in grote lijnen kan uitleggen dan veranderen ze vaak van onderwerp. Als ze twijfel zien, blijven ze doorvragen.
Ik zal vanavond via pb m'n verslag doorsturen van het gesprek.

Ik zet het online als ik m'n resultaat weet (eind deze week vertelden ze me)

Groetjes
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: taken commissaris en hoofdcommissaris

Bericht door Beatbouncer »

dartel schreefCOLON
Sarah11 schreefCOLONIk heb via de link alles gelezen en er staat in wat je moet doen om commissaris of hoofdcommissaris te worden maar niet wat de concrete taken zijn. Ik ga tot op het bot, ik moet het écht weten...
De beroepenvoorlichter kan je dit toch ook vertellen?

Wat betreft die actualiteit, mij hebben ze vorige week gevraagd wat er gaande is in het buitenland. Dat heb ik dan verteld, en dan vroegen ze of ik wist waarom ze dat vragen. Ik zei: omdat dit invloed kan hebben op ons land (betogingen,..) en wat uitleg gegeven. Daarom vragen ze die dingen dus. Ze vroegen ook wat er gaande was in het binnenland. De verkiezingen dus. en ze vroegen waarvoor we moeten stemmen (federaal, Vlaams en Europees) en dan zijn ze van onderwerp veranderd. Als ze merken dat je het in grote lijnen kan uitleggen dan veranderen ze vaak van onderwerp. Als ze twijfel zien, blijven ze doorvragen.
Ik zal vanavond via pb m'n verslag doorsturen van het gesprek.

Ik zet het online als ik m'n resultaat weet (eind deze week vertelden ze me)


Groetjes
Wat is dat nu voor zever ? :eek:
DAH BRABANT
BUTTON_POST_REPLY