2 vervelende vragen op het einde van het gesprek

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
rookieblue
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2012, 13:22

2 vervelende vragen op het einde van het gesprek

Bericht door rookieblue »

Hi,

Heeft er iemand van jullie volgende vragen gekregen:
- "Wat zou je doen als je niet geslaagd was?"
- "Het resultaat zal even op zich wachten, vraag zeker je feedback op als je niet geslaagd bent"

En zijn jullie er toch door?
Voor mij lijkt het een voorbereiding op een negatief resultaat, hoewel het relatief vlot ging voor de rest.

Men ging nergens te diep op in.
- Hebben de theorie goed getest en men zei dat het goed was (vaak midden in mijn gesprek)
- Een vraag over de letter en de geest vd wet,
- Een toepassingsvraag: "pas de lokale structuur toe op de treinramp in Wetteren indien jij interventie draait op dat moment",
- De vraag over de eventueel nieuwe structuur van de fedpol,
- Ee vraag van de pralines (die ik niet aangenomen zou hebben wegens de deo-code (hoewel het wss een symbolisch geschenk is) weet niet of dat goed is, maar ben bij m'n standpunt gebleven)
- Kort over aanrakingen met de politie
- Had ik al eens een conflict gehad op het werk
- Waarom niet brandweer of ziekenwagen
-...

Het leek mij eerder op een routine gesprek. Enkel bij de pralines hebben ze me willen testen en een aantal kleine opmerkingen waardoor ik eventueel uit mijn lood geslagen zou worden.

Het gesprek was vrij rustig, duurde 1uur en 5 min en ging door in PIVO. Ik had een jongere kerel als psycholoog.

Thanks voor jullie antwoorden op mijn vragen of jullie ook de vraag kregen: "wat doen indien je niet geslaagd zal zijn", "Vraag zeker je feedback op indien niet geslaagd".
Proef 1 INP: Cognitieve vaardigheidsproef: VRIJSTELLING
Functioneel parcours: GESLAAGD
Proef 2 INP : Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Proef 3 INP : Medische proef: GESLAAGD
Proef 4 INP : Selectiecommissie: GESLAAGD
Gebruikers-avatar
splitty-oscar
__________________________
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013, 07:41

Re: 2 vervelende vragen op het einde van het gesprek

Bericht door splitty-oscar »

- "Wat zou je doen als je niet geslaagd was?"
Mezelf opnieuw inschrijven volgend jaar. (en hier kon je zelf ook al zeggen feedback aanvragen)

- "Het resultaat zal even op zich wachten, vraag zeker je feedback op als je niet geslaagd bent"
Ja natuurlijk, indien ik niet geslaagd zou zijn vraag ik zeker feedback aan zo weet ik ook wat mijn werkpunten zijn die ik moet verbeteren wanneer ik terug deelneem aan de selectieproeven.

Dus zo vervelend zij deze vragen nog niet :wink: bij mij waren er wel andere waar ik het moeilijker mee had :lol:

Maar wat ik ook wel gedaan heb tijdens mijn gesprek is op het einde aangeven dat je er zelf van overtuigd bent dat je wel de man voor de job bent en in je eigen ogen al geslaagd bent. Hoe? -> Ik stelde nl. de vraag; Ik neem aan dat er voor de promotie van Oktober 2013 nog voldoende plaats is om dan de opleiding te kunnen aanvatten?
Sommigen zullen het arrogant vinden maar je moet tonen dat je het wil en vooral dat je het kan en geschikt bent voor de job!
rookieblue
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2012, 13:22

Re: 2 vervelende vragen op het einde van het gesprek

Bericht door rookieblue »

splitty-oscar schreefCOLON- "Wat zou je doen als je niet geslaagd was?"
Mezelf opnieuw inschrijven volgend jaar. (en hier kon je zelf ook al zeggen feedback aanvragen)

- "Het resultaat zal even op zich wachten, vraag zeker je feedback op als je niet geslaagd bent"
Ja natuurlijk, indien ik niet geslaagd zou zijn vraag ik zeker feedback aan zo weet ik ook wat mijn werkpunten zijn die ik moet verbeteren wanneer ik terug deelneem aan de selectieproeven.

Dus zo vervelend zij deze vragen nog niet :wink: bij mij waren er wel andere waar ik het moeilijker mee had :lol:

Maar wat ik ook wel gedaan heb tijdens mijn gesprek is op het einde aangeven dat je er zelf van overtuigd bent dat je wel de man voor de job bent en in je eigen ogen al geslaagd bent. Hoe? -> Ik stelde nl. de vraag; Ik neem aan dat er voor de promotie van Oktober 2013 nog voldoende plaats is om dan de opleiding te kunnen aanvatten?
Sommigen zullen het arrogant vinden maar je moet tonen dat je het wil en vooral dat je het kan en geschikt bent voor de job!
Ik had het niet zozeer over de onwetendheid van het gepaste antwoord, een antwoord had ik uiteraard tot mijn beschikking.

Het ging me eerder over de reden waarom men dit zou vragen.
Achteraf bekeken was het geen aanwijzing, want ik was er toch door.

Is er nog iemand die zich opgegeven heeft voor de opleiding van december in Asse?
Proef 1 INP: Cognitieve vaardigheidsproef: VRIJSTELLING
Functioneel parcours: GESLAAGD
Proef 2 INP : Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Proef 3 INP : Medische proef: GESLAAGD
Proef 4 INP : Selectiecommissie: GESLAAGD
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: 2 vervelende vragen op het einde van het gesprek

Bericht door Beatbouncer »

rookieblue schreefCOLON
splitty-oscar schreefCOLON- "Wat zou je doen als je niet geslaagd was?"
Mezelf opnieuw inschrijven volgend jaar. (en hier kon je zelf ook al zeggen feedback aanvragen)

- "Het resultaat zal even op zich wachten, vraag zeker je feedback op als je niet geslaagd bent"
Ja natuurlijk, indien ik niet geslaagd zou zijn vraag ik zeker feedback aan zo weet ik ook wat mijn werkpunten zijn die ik moet verbeteren wanneer ik terug deelneem aan de selectieproeven.

Dus zo vervelend zij deze vragen nog niet :wink: bij mij waren er wel andere waar ik het moeilijker mee had :lol:

Maar wat ik ook wel gedaan heb tijdens mijn gesprek is op het einde aangeven dat je er zelf van overtuigd bent dat je wel de man voor de job bent en in je eigen ogen al geslaagd bent. Hoe? -> Ik stelde nl. de vraag; Ik neem aan dat er voor de promotie van Oktober 2013 nog voldoende plaats is om dan de opleiding te kunnen aanvatten?
Sommigen zullen het arrogant vinden maar je moet tonen dat je het wil en vooral dat je het kan en geschikt bent voor de job!
Ik had het niet zozeer over de onwetendheid van het gepaste antwoord, een antwoord had ik uiteraard tot mijn beschikking.

Het ging me eerder over de reden waarom men dit zou vragen.
Achteraf bekeken was het geen aanwijzing, want ik was er toch door.

Is er nog iemand die zich opgegeven heeft voor de opleiding van december in Asse?
Die vraag stelt men gewoon om te kijken wat je reactie is ! :-)
DAH BRABANT
BUTTON_POST_REPLY