excellente pz

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Nasp
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2012, 17:28

excellente pz

Bericht door Nasp »

Hoi,

Ik verschijn binnenkort voor de selectiecommissie en ik vroeg me af of je enkel gemeenschapsgerichte politiezorg tot in detail moest uitleggen met de 5 puntjes of moet je ook nog eens alle puntjes van informatiegestuurde pz en optimale bedrijfsvoering moet uitleggen? Dan vallen ze toch in slaap daar voor mij :roll:

iemand enig idee?

gr.
Functioneel parcours: geslaagd
Cognitieve proef: geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Medische test: goedgekeurd
Selectiecommissie: geslaagd

START 3 JUNI 2013 plot Genk
Mattijzz
Aspirant
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012, 20:05

Re: excellente pz

Bericht door Mattijzz »

Hallo,

Ik had dit ook allemaal vanbuiten geleerd voor mijn gesprek. Maar toen ik de Nederlandse term van "empowerment" niet kon geven, hamerde men hier diep op in. Ze vertelden mij dat ik eigenlijk al teveel wist voor het gesprek. Je moet tenslotte nog aan je opleiding beginnen hé, je kan het nog niet allemaal weten.. Want volgens mij is die excellente politiezorg zeer uitgebreide materie, die nog ruimschoots aan bod zal komen tijdens de opleiding. (Dat heb ik toch van horen zeggen)

Ik denk dat het belangrijkste is dat je weet wat het inhoud, zonder alles in detail te leren.

Tip: Bij mij vroegen ze nog hoe de opleiding eruit zag, en welke vakken je had. Ik wist niet precies welke vakken, dus zei men iets in de aard van "je schrijft je in voor een opleiding, en je weet niet eens waaraan je begint!?"

Veel succes! Hopelijk kun je ook snel starten!
Aspirant inspecteur - DSEF Campus Gent 1e promotie
Nasp
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2012, 17:28

Re: excellente pz

Bericht door Nasp »

Hoi matijz,

bedankt voor het antwoord! Ja dat van die vakken hebben ze mij bij de persoonlijkheidstest gevraagd en dat wist ik ook niet goed. Ik ga dit nu zeker opzoeken want ben er vrij zeker van da ze die vraag gaan terug stellen :)

Ik hoop het ook !
Ik ben 19 jaar zit op de hogeschool nu, maar het liefst van al zou ik toch aan de politieschool willen beginnen. Maarja ik blijf realistisch omtrent de slaagkansen anders wordt de teleurstelling misschien wel te groot :)

groetjes
Functioneel parcours: geslaagd
Cognitieve proef: geslaagd
Persoonlijkheidsproef: geslaagd
Medische test: goedgekeurd
Selectiecommissie: geslaagd

START 3 JUNI 2013 plot Genk
Mattijzz
Aspirant
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012, 20:05

Re: excellente pz

Bericht door Mattijzz »

Ik ben er ook 19! Ik weet wat je bedoelt. Ik ben eraan begonnen met de gedachte dat ik niet ging slagen. Maar naarmate de 4de proef dichter kwam, wou ik echt zo snel mogelijk beginnen.

Bereid je maar voor op vragen als "Waarom wil je je huidige studies opgeven voor bij de politie te werken?".

Ik had bewust gekozen om niet verder te studeren, tot ik de uitslag van mijn testen wist. Dus ik zit nu wel al een eindje thuis, en daar hebben ze ook wat "lastig" over gedaan. Maar ik ben uiteindelijk wel geslaagd en mag in mei beginnen!:D

Probeer zo gemotiveerd mogelijk over te komen, en toon dat je er echt mee bezig bent. Ga eens langs bij een beroepsvoorlichter, dat toont aan dat je echt interesse hebt. Ik ben ook nog gaan spreken met een iemand die juist afgestudeerd was een de OPAC, en dat heeft me ook wel geholpen.

Maar.. De commissie zijn en blijven nog altijd mensen hé, iedereen zegt dat het enorm erg is. Maar het valt wel mee. (Maar als je voor het ergste voorbereid bent, dan sta je natuurlijk altijd steviger in je schoenen).

Als je nog vragen hebt, aarzel niet om ze te stellen. Ze kunnen ook handig zijn voor andere mensen!

Grtz,

Mattijzz
Aspirant inspecteur - DSEF Campus Gent 1e promotie
BUTTON_POST_REPLY