1 oktober 2012 uitnodiging selectiecommissie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
kenneke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2011, 15:13

1 oktober 2012 uitnodiging selectiecommissie

Bericht door kenneke »

Dag iedereen

Ik ben donderdag gecontacteerd geweest om te vragen of ik op 1 oktober kan deelnemen aan de selectiecommissie. Dit heb ik natuurlijk toegezegt omdat ik al een maand of 5-8 wacht na de medische proef na.

Ik heb mij bij een aantal instanties geïnformeerd onderandere:
- Politiezone in eigen gemeente,
- Familie bij de politie,
- Fora zoals deze,
- Jobpol,...
- Kennissen,
- ...

Hetgeen ik van iedereen als eerste te horen kreeg was:

- Kom zelfzeker binnen, en kijk de mensen aan waartegen je praat,
- Wees jezelf en lieg niet, je valt zowiezo door de mand,
- Voorstelling van jezelf, positieve, negatieve kenmerken inclusief vb.
- Media volgen over binnen en buitenland (vb. Michel Martin in Malonne, en haar ex-man die vrij wil onder electronisch toezicht), (strengere wet om minder snel vrij te komen),...
- Gesprek duurd ongeveer 1 uur. tot 1 uur 30 minuten.
- Eén persoon zal zich voordoen alsof hij zich verveeld en zuchten, en naar buiten toekijken.
TIP: laat je dus niet van de wijs brengen en praat in en geef mooie voorbeelden uit je leven.
- Heb je een huidige werkgever, waarom wil je bij de politie? Waarom zoeken wij iemand als jij?
- Wat verwacht je als Agent van de politie dat jouw takenpakket zal inhouden.
- Wat doe je als je moeder door het rood rijdt.
ANTWOORD: ik veronderstel dat je dan best je collega het laat overnemen om verdere discussies te vermijden inclusief familieruzie. JUIST?

Nog tips altijd welkom.
Duimen maar en bij slagen eerst een vacature zoeken en daarna een flesje openen.

Met vriendelijke groeten,
Geïntereseerd AP Ken
Sportproef + cognitieve AP: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef AP: Geslaagd
Medisch onderzoek AP: Geslaagd
Antecedentenonderzoek: Geslaagd
Examencommissie AP: 1 oktober

-- Groeien kan iedereen --
JeremieD
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 16:27

Re: 1 oktober 2012 uitnodiging selectiecommissie

Bericht door JeremieD »

kenneke schreefCOLON - Wat doe je als je moeder door het rood rijdt.
ANTWOORD: ik veronderstel dat je dan best je collega het laat overnemen om verdere discussies te vermijden inclusief familieruzie. JUIST?
Hoi Kenneke, ik wil hier eventjes op reageren, ze stelden mij ook zo een vraag waarop ik ongeveer hetzelfde antwoorde.

De commissaris van Oostende zei dan :" Je ben de enige agent in de zone, je bent een proefkonijn, wat ga JIJ doen"

Het is een dilemmavraag, er is geen volledig correct antwoord, maar vergeet niet dat één van de basiswaarden van de politie intégriteit is. Het is je job om je moeder te bekeuren ongeacht van het feit dat ze jou moeder is, je moet objectief kunnen zijn als politieman en uiteidenlijk ben jij niet in fout maar jou moeder.

Veel succes, je zal waarschijnlijk met een slecht gevoel naar buiten komen maar het komt wel goed, je zult wel zien !

Jeremie.
Proef 1 AP Geslaagd
Proef 2 AP Geslaagd
Proef 3 AP Geslaagd
Proef 4 AP Geslaagd
BUTTON_POST_REPLY