Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door alex21 »

Hallo,
Ik heb gisteren het goede nieuws te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn 4e en laatste selectieproef:). Nu vraag ik me af hoe het nu verder zit. Op de brief staat er "Momenteel wordt het antecedentenonderzoek afgerond. In voorkomend geval wordt ook uw medisch dossier verder afgehandeld. Indien er geen bezwaren zijn, zult U ten gepaste tijde een attest van slagen voor het geheel van de selectieproeven ontvangen."

In voorkomend geval wordt ook uw medisch dossier verder afgehandeld.
Voor mijn antecedentenonderzoek maak ik me helemaal geen zorgen, maar deze zin vind ik wel raar, ik heb in het verleden een zware hoofdoperatie ondergaan, echter ik werd na beraad en dergelijke medisch geschikt verklaard voor mijn 3e proef (en terecht ook want ik heb geen blijvende letsels overgehouden aan die operatie). Nu staat er hier in die zin dat mijn medisch dossier in voorkomend geval verder afgehandeld wordt. Moet ik me nu zorgen maken dat ik toch medisch ongeschikt verklaard kan worden? Ik had een brief gekregen waar duidelijk op stond medisch geschikt.

En ivm het verdere verloop, ik veronderstel dat ik dus nu idd moet wachten op dat attest van slagen en dan ook tevens een brief krijg waarin ik mijn keuze van school mag aanduiden? En nadien is het dan gewoon afwachten op nieuws wanneer ik mag starten? Of dien ik hiervoor zelf te bellen? Ik hoop eerlijk gezegd te kunnen starten in oktober aan het WPS, ik heb me vorig jaar 4 april 2010 ingeschreven voor de selectieproeven. Maak ik nog kans volgens jullie om in de lichting van oktober te zitten bij het WPS, iemand die hier iets van afweet:)?

Mvg,
Alex
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door Ties »

Mij werd er verteld (op de recruteringsdag) dat de datum van slagen voor de eerste proef telt. Vanaf dan wordt je op de lijst gezet.
Dus als jij sinds vorig jaar al geslaagd bent voor je eerste proef, dan sta je sinds vorig jaar op de lijst. Ik denk niet dat jij je dan zorgen moet maken.
Het is pas op het laatst dat ze andere geslaagden laten voorgaan op eventuele "twijfelgevallen", maar vermits we pas februari zijn denk ik dat je nog tijd genoeg hebt.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door alex21 »

Ties schreefCOLONMij werd er verteld (op de recruteringsdag) dat de datum van slagen voor de eerste proef telt. Vanaf dan wordt je op de lijst gezet.
Dus als jij sinds vorig jaar al geslaagd bent voor je eerste proef, dan sta je sinds vorig jaar op de lijst. Ik denk niet dat jij je dan zorgen moet maken.
Het is pas op het laatst dat ze andere geslaagden laten voorgaan op eventuele "twijfelgevallen", maar vermits we pas februari zijn denk ik dat je nog tijd genoeg hebt.
Aha orright ties, ik denk ook dat het zo werkt:). Ik hoor gwn hier en daar dat WPS al vol zit voor oktober, nuja ik zie wel, ik wacht op verder nieuws:). Thx voor je reactie!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door sassa »

@ alex21

Je zult maar twee maand ervoor weten of je effectief in oktober 2011 aan de opleiding zal kunnen beginnen in WPS hoor!
Ik weet al een hele tijd dat ik geslaagd ben, heb reeds mijn attest van slagen ontvangen en ook mijn brief met betrekking tot de schoolkeuze direct na het ontvangen op de post gedaan .. maar nu is het ook wachten tot in augustus, tegen dan zullen we het weten!!!

Btw, van wie heb je dat gehoord dat WPS al vol zit???? De school zelf geeft de lijst maar vrij 2 maand op voorhand dus ....
WPS klas 27
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door alex21 »

sassa schreefCOLON@ alex21

Je zult maar twee maand ervoor weten of je effectief in oktober 2011 aan de opleiding zal kunnen beginnen in WPS hoor!
Ik weet al een hele tijd dat ik geslaagd ben, heb reeds mijn attest van slagen ontvangen en ook mijn brief met betrekking tot de schoolkeuze direct na het ontvangen op de post gedaan .. maar nu is het ook wachten tot in augustus, tegen dan zullen we het weten!!!

Btw, van wie heb je dat gehoord dat WPS al vol zit???? De school zelf geeft de lijst maar vrij 2 maand op voorhand dus ....
Oké Sassa:). Toen jullie je brief kregen dat je voor de vierde test geslaagd was, stond er toen ook die zin in van dat medisch dossier enzo:)? Thojah ik heb dit opgevangen van een aspirant inspecteur in het WPS en een inspecteur dat al 2 jaar in het werkveld zit maar eerlijk gezegd, ik geloof die verhalen ook allemaal niet, dat zijn slechts dingen die zij opvangen en de helft van de tijd kloppen die geruchten niet. Persoonlijk denk ik dat aangezien ik vorig jaar april mijn 1e test heb afgelegd wel een kans maak om nu in oktober te beginnen, zo niet, dan wacht ik gwn geduldig nog een jaartje:).
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door Neo »

HEt zit zo, zodra je voor alle proeven geslaagd bent volgt enkele weken, soms maanden later je attest van slagen in alle proeven. Daarna krijg je een brief waarop je de keuze van je school mag aangeven.

De officiële uitnodiging om je op een bepaalde dag aan te gaan bieden op die school krijg je pas anderhalve maand voor de opleiding waar jij deel van uitmaakt zal starten. Je hoeft daarvoor niet te bellen en ook niets zelf te regelen. De federale doet dat allemaal voor u.
Inspecteur Interventie
Klaas1990
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2013, 10:16

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door Klaas1990 »

Dag iedereen,

klein vraagje: ik werk momenteel nog en heb mijn werk dus ook nog niet opgezegd in afwachting op mijn gesprek met de commissie. Nu is mijn vraag: stel dat ik geslaagd ben voor alle proeven en ik mag in juni bvb starten, maar heb nog mijn contract niet beëindigd bij mijn huidige werkgever. Kan ik er dan zelf voor kiezen om pas in oktober te starten met de opleiding?

Alvast bedankt

mvg

Klaas
Daphne
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2013, 11:37

Re: Gelaagd voor mijn 4e selectieproef. En nu?

Bericht door Daphne »

hoi!

Ik heb vandaag mijn correspondente aan de lijn gehad en zij vertelde mij het heuglijke nieuws dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie.
Deze vrouw vertelde mij ook dat ze eerst nog eens alle proeven (vooral medisch en moraliteits) gaan bekijken om later te beslissen of ik er nu écht wel door ben of niet en dat ik later deze maand een brief zou krijgen met slagen van de proeven. Kan ik er nu vanuitgaan dat ik over de hele lijn geslaagd ben of is er nog steeds twijfel mogelijk...
(ps; ik was van alle andere proeven erdoor, anders had ik ook nooit tot aan de commissie geraakt..)

grtjs !!
BUTTON_POST_REPLY