De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

2209 berichten
F3nix

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

door F3nix » 18 apr 2018, 09:55

Spindle schreef:
emvdh schreef:
Spindle schreef:
Ben ook op 28 maart geweest. Onlangs hebben ze mij ook opgebeld voor de medische proef. Zij kon echter nog niet zeggen of dat ik geslaagd was voor de commissie. Ze zei steeds dat het onder voorbehoud van de medische proef was. Heb je soms al een brief van slagen mogen ontvangen?

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.

Ik denk dat ik een van de dagen nog eens ga bellen. Wanneer moet je gaan voor de medische controle? Ik word de 23e verwacht.

Edit: juist je datum gelezen in een vorige post van jou :-D

ik moet ook de 23ste gaan! Wel nog steeds onder voorbehoud indien ik geslaagd ben. Ik heb gisteren mijn selectie commissie gedaan. Dus nu is het bang afwachten en hopen dat ik deze week nog antwoord krijg.
BAGP: GESLAAGD start opleiding 01/06/2018 in ANPA Gent
AINP: in afwachting uitnodiging persoonlijkheidsproef

GertJanV
Nieuw op 't forum

door GertJanV » 21 apr 2018, 11:41

F3nix schreef:
Spindle schreef:
emvdh schreef:

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.

Ik denk dat ik een van de dagen nog eens ga bellen. Wanneer moet je gaan voor de medische controle? Ik word de 23e verwacht.

Edit: juist je datum gelezen in een vorige post van jou :-D

ik moet ook de 23ste gaan! Wel nog steeds onder voorbehoud indien ik geslaagd ben. Ik heb gisteren mijn selectie commissie gedaan. Dus nu is het bang afwachten en hopen dat ik deze week nog antwoord krijg.

Heb precies hetzelfde voor. Vrijdag 13e april moeten gaan voor mijn commissie donderdag 19/04 opgebeld met de vraag of ik de medische kan doen. Ik denk wel dat dat een positief signaal is...
kandidatuur: Geslaagd
Cognitieve en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidstest: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
medische geschiktheidsproef: in afwachting

F3nix

door F3nix » 23 apr 2018, 14:49

GertJanV schreef:
Heb precies hetzelfde voor. Vrijdag 13e april moeten gaan voor mijn commissie donderdag 19/04 opgebeld met de vraag of ik de medische kan doen. Ik denk wel dat dat een positief signaal is...

Net e-mail gekregen met de vermelding dat ik geslaagd ben en dat ik woe 02/05 verwacht wordt in etterbeek voor het medisch onderzoek!
BAGP: GESLAAGD start opleiding 01/06/2018 in ANPA Gent
AINP: in afwachting uitnodiging persoonlijkheidsproef

SHman
Nieuw op 't forum

door SHman » 11 mei 2018, 11:30

Mijn gesprek ging door in PAULO en was voor 1 psychologe van de dienst Rekrutering te Etterbeek, 1 INP van de dienst Rekrutering te Etterbeek & 1 INP PZ A'pen. Niemand dus echt van PZ Rhode&Schelde (mijn politiezone) of Gent.

Het gesprek werd in de eerste helft vooral gedomineerd door de psychologe die mij duidelijke voorbeelden vroeg van het competentiemodel, hier ging ze zeer diep op in en probeerde mij aan het wankelen te brengen. Verder werd er getest naar mijn motivatie en de negatieve punten van de job (die ik momenteel al in mijn hoofd heb). Tijdens dit gesprek toonden de twee INP geen interesse en schonken ze mij geen aandacht, de INP van de dienst Rek staarde naar buiten en was gedurende deze tijd aan het zuchten en met zijn ogen aan het draaien.

Eenmaal dit voorbij was veranderde de sfeer en werd ik bestookt door vragen over:
- De PZ Gent en Rhode en Schelde
- LVP en NVP en de connectie hiertussen
- De structuur van de federale politie en hoe en waar deze diensten zitten.
- Welke politieke partijen in mijn PZ actief waren en voor wat deze staan en wie het hoofd is van deze partij (boegbeeld)
- Wie beslist of ik al dan niet in de PZ actief wordt
- Wat het college beslist en de raad

Na een concreet voorbeeld van een worst case scenario te geven over een appartementsblok die ingestort was door een gasexplosie werd ik geacht alle betrokken politiediensten te benoemen. Hierin werd zeer grondig doorgevraagd. Zowel lokaal als federaal.

Als laatste onderdeel werd mijn integriteit en consistentie getest:

Voorbeeld 1: Friturie is overvallen, tijdens het opmaken van een PV krijg je een cola aangeboden, aanvaard je deze?
- Later die week gaan we naar dezelfde frituur, en we krijgen een cola aangeboden, aanvaard je deze?

Voorbeeld 2: Een oude dame is haar hondje kwijt, jij vind deze terug. Je krijgt een doos vol pralines. Aanvaard je deze?

Voorbeeld 3: Je ziet een wildplasser wat doe je hiermee. (Dit is volgens mij de enige moment dat ik door de mand ben gevallen, hier antwoordde ik "nultollerantie". Niet logisch want ik weet dat dit afhankelijk is van de situatie. Maar na 1u 'ondervraagd' te worden, was er toch enige storing in mijn concentratie. Hier kreeg ik dan te horen dat ik 57 minuten een goede kandidaat was en nu echt overkwam als een dommerik. Dit deed achteraf wel mijn twijfel toenemen of het een goed gesprek was.
Hier bleven ze de consistentie van mijn verhaal testen en mijn standpunt. Echter gaven ze verschillende situaties waarin ik wel twijfelde, hier bleef ik herhalen dat ik ze gelijk gaf als persoon maar als inspecteur ik nog geen ervaring had om mij te kunnen uitspreken.) "de letter van de wet vs de geest van de wet"

Actualiteitsgewijs vroegen ze mij enkel welke impact dit kan hebben op onze samenleving: hier moest ik dan maar 1 voorbeeld geven. Nl. de recente staking van de taxichauffeurs tegenover de uber-drivers in Brussel.

Daarnaast vroegen zij mij de structuur van de opleiding, maar alle bovenstaande zaken en ook dit inclusief kon ik tot in het grootste detail gaan antwoorden, en werd er verder zeer weinig op doorgevraagd.

Eenmaal het gesprek voorbij was vroegen ze hoelang mijn huidige opzegtermijn is (6w) en was de sfeer zeer gelaten.

Als tip: ken de volledige structuur van jouw zone, van het federale gedeelte en de opleidingen. Lees de deontologische inleiding door en ga zeker op gesprek bij een INP of HINP.

Succes
Kandidaatstelling: 1/08/2017
Fysieke proeven: 22/11/2017 Geslaagd
Cognitieve proeven: vrijgesteld Geslaagd
Persoonlijkheidsproeven: 26/02/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 21/03/2018 Geslaagd
Medische geschiktheidsproeven: 12/04 Geslaagd
Start 1/06/2018 PAULO INP